معابر نیویورک به‌ تکنولوژی تشخیص چهره مجهز می‌شوند

۱۸ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حتما تابه‌حال فیلم‌های زیادی دیده‌اید که در آن‌ها پلیس با استفاده از دوربین‌های پیشرفته آدم‌های بد قصه را آن‌هم از میان جمعیت شناسایی می‌کند و بعد گره‌ی مشکلات به‌راحتی باز می‌شود. در این فیلم‌ها حرف از تکنولوژی تشخیص چهره‌ای است که ظاهرا قرار است به‌صورت فراگیر پایش به دنیای واقعی باز شود. اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرده می‌خواهد تکنولوژی تشخیص چهره را در قسمت‌های مختلف نیویورک پیاده‌سازی کند.

این‌طور که کومو می‌گوید، برنامه‌ی او برای پیاده‌سازی این تکنولوژی در سطح شهر شامل نصب دوربین‌ها، سنسورها و سیستم‌هایی برای تشخیص چهره در جاهایی مثل زیر پل‌ها و داخل تونل‌هاست. با مجهز کردن شهر به تکنولوژی تشخیص چهره، می‌توان دست‌کم مقداری از نگرانی روبه‌افزایش نیویورک را درمورد جرم‌وجنایت‌ها و حملات تروریستی کاهش داد؛ چرا که با این تکنولوژی به‌راحتی می‌شود تروریست‌ها یا مجرمان را از میان جمعیت شناسایی و دستگیر کرد.

کومو در نوشته‌ای در وب‌سایت فرمانداری نیویورک اعلام کرده در همه‌ی تقاطع‌ها و همچنین نقاط حساس پل‌ها و تونل‌ها سنسورها و دوربین‌های پیشرفته‌ای نصب خواهد شد که می‌توانند پلاک ماشین‌ها را بخوانند و همچنین نرم‌افزار و تجهیزات تشخیص چهره را آزمایش کنند. این تکنولوژی همچنین در آینده برای فرودگاه‌ها و پایانه‌های ترانزیت هم استفاده خواهد شد.

البته تکنولوژی موجود برای تشخیص چهره هنوز مشکلاتی دارد و آن‌طور که برای اقدامات امنیتی حساس لازم است، دقیق عمل نمی‌کند اما این‌طور مشکلات معمولا به چند آزمون‌ و خطا نیاز دارند و به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد بهبود نرم‌افزارها و استفاده‌ی فراگیر ازتکنولوژی تشخیص چهره در شهرهای مهم و بزرگ دنیا باشیم.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حضور و غیاب رایان

    تکنولوژی تشخیص چهره واقعا عالیه …در حال حاضر تو کشورما هم مدل های مختلفی جهت حضور و غیاب استفاده میشه که تونسته راندمان کاری بالا ببره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه