معامله‌ی تاریخ‌ساز Dell با خرید شرکت EMC به قیمت ۵۰ میلیارد دلار

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت Dell در یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های تکنولوژی تاریخ، شرکت EMC را که در زمینه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات فعالیت می‌کند خریده است. طبق گزارش‌ها، Dell برای خرید EMC مبلغی ۵۰ میلیارد دلاری را پرداخت کرده است.

طبق گزارش‌ها، Dell برای خرید EMC مبلغی ۵۰ میلیارد دلاری را پرداخت کرده است.

منابع مختلفی به وب‌سایت خبری Recode گفته‌اند که Dell برای انجام بزرگ‌ترین معامله‌ی تکنولوژی تاریخ، حتی مدیران بالا رتبه‌اش را از این موضوع آگاه نکرده است. این طور که به نظر می‌رسد، صحبت‌ها تنها بین مدیر عامل Dell یعنی «مایکل دل» و مدیر عامل EMC، «جو توچی» صورت گرفته است.

Dell_1

با توجه به این اطلاعات، احتمالا هنوز جزییات قرارداد نهایی نشده‌اند. اما این طور که شنیده می‌شود، در قرارداد بین Dell و EMC آمده است که پس از اعلام خبر فروش EMC، هیچ‌کدام از دو شرکت حق ندارند دستی در ارزش سهام‌های شرکت EMC ببرند.

طبق اطلاعات منتشر شده، Dell می‌خواهد به ازای هر سهم EMC معادل ۲۷٫۲۵ دلار پرداخت کند. با احتساب ارزش سهام‌های شرکت VMware که توسط EMC خریداری شده‌اند، مقدار پرداختی به ۳۰ دلار برای هر سهم هم می‌رسد.

شرکت Dell می‌خواهد تا شرکت VMware را هم تحت نظر خود در بیاورد، اما احتمالا بخشی از سهام EMC را به VMware می‌فروشد تا بتواند بودجه‌ی لازم برای خرید EMC را تامین کند.

احتمالا تا پایان امروز یا فردا، اطلاعات دقیق و بیشتری از این معامله‌ی جدید بین Dell و EMC منتشر خواهد شد.

منبع: Recode

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. نادر ثقفی

    بالاخره ۵۰ میلیون یا ۵۰ میلیارد
    با ۵۰ میلیون که معامله تاریخ ساز نمیشه
    لطفا دقت بفرمائید
    با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه