گوشی‌های پایین‌رده گلکسی M10 و گلکسی M20 سامسونگ معرفی شدند

۸ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گلکسی M20

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، نخستین گوشی‌های سری گلکسی M معرفی شدند که از نمایشگر Infinity-V سامسونگ بهره می‌برند. در همین رابطه، باید خاطرنشان کنیم که این گجت‌ها، اولین گوشی‌های سامسونگ هستند که از بریدگی نمایشگر بهره می‌برند. ولی در کنار این مشخصه، گوشی‌های پایین‌رده گلکسی M10 و گلکسی M20 واجد ویژگی‌های قابل توجهی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

طراحی

همانطور که اشاره کردیم، گلکسی M10 و گلکسی M20 از نمایشگر Infinity-V بهره می‌برند که علت این نامگذاری هم به شکل و شمایل بریدگی نمایشگر آن برمی‌گردد که شبیه به حرف V است و دوربین سلفی را در خود جای داده است. سامسونگ با تعبیه اسپیکر مکالمه در بالای این بریدگی، موفق شده اندازه آن را بسیار کوچک نگه دارد. روی هم رفته این نمایشگر حاشیه‌های بسیار اندکی دارد و فقط در بخش پایینی، شاهد حاشیه‌ی نسبتا ضخیمی هستیم. خوشبختانه حسگر اثر انگشت، بیضی شکل و بزرگ است و به دور از دوربین دوگانه که در بخش فوقانی سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند، تعبیه شده است.در ضمن باید بگوییم گلکسی M10 فاقد حسگر اثر انگشت است.

نمایشگرها

گلکسی M20 از نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. گلکسی M10 هم مجهز به نمایشگر ۶.۲۲ اینچی با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ است که مطمئنا تاثیر زیادی در افزایش عمر باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی دارد.

تراشه‌ها

سامسونگ مدتی قبل تراشه ۸ هسته‌ای اگزینوس ۷۹۰۴ را معرفی کرد که قلب تپنده‌ی گلکسی M20 محسوب می‌شود. این تراشه مبتنی بر معماری ۱۴ نانومتری است و از دو هسته Cortex-A73 با سرعت ۱.۸ گیگاهترز برای انجام کارهای سنگین و ۶ هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز برای انجام کارهای سبک تشکیل شده است. مودم داخلی آن هم از سرعت اینترنت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. گلکسی M10 هم مجهز به تراشه اگزینوس ۷۸۷۰ است که از هشت هسته Cortex-A53 با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز بهره می‌برد.

دوربین‌ها

سیگنال تصویر موجود در اگزینوس ۷۹۰۴ از دوربین واحد ۳۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند ولی هر دوی این گوشی‌ها، همراه با دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی معرفی شده‌اند که دوربین ثانویه مجهز به لنز اولترا واید است. دوربین سلفی هر دو گوشی یکسان است که از سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز دارای دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است.

عمر باتری و سرعت شارژ

گلکسی M20 نخستین گوشی سامسونگ است از باتری بسیار حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و با توجه به رزولوشن نمایشگر و کم‌مصرف بودن تراشه، باتری این گوشی خیلی راحت باید بتواند حدود دو روز دوام بیاورد. علاوه بر این، سامسونگ در جعبه این گوشی یک شاژر سریع ۱۵ واتی هم قرار داده تا کاربران خیلی سریع بتوانند باتری این گوشی را شارژ کنند. گلکسی M10 در این زمینه حرف چندانی برای گفتن ندارد و از باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه

در حال حاضر، سامسونگ بازار کشور هند را هدف گرفته و این گوشی‌ها را به‌صورت آنلاین در این کشور به فروش می‌رساند. فروش گوشی‌های گلکسی M10 و M20 از تاریخ ۵ فوریه در سایت آمازون هند آغاز می‌شود و احتمالا در فصل بهار در سرتاسر جهان روانه‌ی بازارها خواهند شد.

در رابطه با قیمت هم باید بگوییم گلکسی M10 مجهز به ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۱۵ دلار به فروش می‌رسد و قیمت مدل ۳ گیابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۲۵ دلار است. گلکسی M20 هم اگرچه ویژگی‌های قابل توجهی دارد، ولی سامسونگ قیمت بسیار مناسبی برای آن در نظر گرفته و برای خرید مدل مجهز به ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی باید ۱۵۵ دلار بپردازید و قیمت مدل بهره‌مند از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۱۸۰ دلار است. با توجه به اینکه این گوشی از ویژگی‌های قابل توجه و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارد، مطمئنا طرفداران زیادی پیدا می‌کند. این گوشی‌ها در رنگ‌های آبی و مشکی روانه‌ی بازار می‌شوند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسین ل

    این مدل رو بخاطر رقابت با شیائومی که فروش بیشتری در هند داشته زده که تقریبا ظاهرش(مخصوصا جلوش) کپی از redmi note 7 هست!

    1. Avatar alireza

      نه اینقدر هم شبیه ردمی نوت۷ نیست دقت کنید موتوجه ی یه تفاوت های میشید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه