برترین‌های سال ۹۵: بازی

۲۵ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

احتمالا گذرتان به مجموعه مطالب «برترین‌های فناوری و سرگرمی سال ۹۵» افتاده است. به پایان سال جاری نزدیک می‌شویم و به همین مناسبت، تصمیم گرفته‌ایم تا با اعضای تحریریه‌ی دیجی‌کالامگ و تعدادی از متخصصان دیجی‌کالا، به انتخاب بهترین‌های سال بپردازیم.

تا به امروز به فیلم‌های برتر سال، گجت‌های برتر، بازی‌های موبایل برتر، نوآور‌ی‌های برتر و هم‌چنین اتفاقات ناامیدکننده‌ی دنیای فناوری پرداخته‌ایم.

برترین‌های امروز سال ۹۵ از دیدگاه دیجی‌کالامگ، به بهترین بازی‌ها اختصاص داده شده است. همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، چیزی به اسم بهترین وجود ندارد و انتخاب‌های ما هم با اینکه توسط نظرسنجی‌های بلند و بالایی انتخاب شده‌اند، اما ممکن است به راحتی با انتخاب‌های شما فرق داشته باشند. این موضوع دلیل نمی‌شود تا مغایرت انتخاب‌های ما و عده‌ای دیگر، به معنای بد بودن انتخاب‌های ما یا دیگران باشد.

به همین دلیل است که از شما می‌خواهیم تا مثل همیشه، از نظر خودتان برای‌مان بگویید. به ما بگویید که از دیدگاه شما، کدام بازی‌ها در سال ۹۵ بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۵- The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Zelda

مطمئنا اگر در مملکت ما دسترسی بهتر و بیشتری به کنسول‌های نینتندو داشتیم، وضعیت جدیدترین قسمت از شماره‌های زلدا در لیست ما هم بهتر می‌شد. بازی «افسانه‌ی زلدا: نفس وحش» از نظر منتقدان صنعت بازی‌های ویدیویی، بهترین بازی دو دهه‌ی اخیر است، اما در نظرسنجی ما با توجه به اینکه کسی حتی یک شماره زلدا هم بازی نکرده بود، Breath of the Wild پایین‌ترین رتبه را دارد. با این حال، می‌توانید مطمئن باشید که قسمت جدید مجموعه بازی‌های زلدا، «بازی ویدیویی» را از ریشه تعریف می‌کند. حتما سعی کنید تا یک Wii U یا Nintendo Switch از جایی پیدا و زلدا بازی کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۴- Final Fantasy XV

FinalFantasy15

قسمت پانزدهم مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی، یکی از بزرگ‌ترین نقش‌آفرینی‌های چند سال اخیر است. سیستم مبارزه‌ی فاینال فانتزی ۱۵ برخلاف تمام بازی‌های این مجموعه و برای اولین بار، اکشن شده است. با این حال، سیستم مبارزات بازی هنوز هم حسابی عمیق است. فاینال فانتزی ۱۵ داستانی بسیار خوب دارد، اما این داستان در مقایسه با قسمت‌های قبلی این مجموعه یا حتی ویچر و عصر اژدها، کم می‌آورد. گرافیک فاینال فانتزی ۱۵ شگفت‌انگیز است و روند بازی‌اش هم حسابی درگیرتان می‌کند. اگر از بازی‌های سبک نقش‌آفرینی لذت می‌برید، می‌توانید مطمئن باشید که فاینال فانتزی ۱۵ یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده به شما ارایه می‌دهد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۳- Inside

INSIDE_shot_10

بازی «لیمبو» (Limbo) را به خاطر دارید؟ لیمبو یکی از بهترین بازی‌های معمایی و سکوبازی چند سال اخیر بود. تمام بخش‌های خوب لیمبو، از معماهای‌اش گرفته تا اتمسفر تیره و تاریک‌اش را بگیرید، آن را ده‌ها برابر پیشرفت دهید و نتیجه‌ی نهایی، بازی Inside است. بازی Inside ساختاری بسیار ساده دارد، اما با همین ساختار در ظاهر ساده‌اش، قصه‌ای پیچیده و چند لایه تعریف می‌کند. معماهای Inside، محیط‌اش، موسیقی‌اش و هر چیز دیگری که در بازی پیدا کنید، عالی است. Inside معماهایی منطقی دارد و روندش هم آن قدر خوب است که دوست ندارید بازی تمام شود. حتما Inside را بازی کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۲- Overwatch

Overwatch

اگر اهل بازی‌های چند نفره‌ی آنلاین باشید، مطمئنا اسم استودیوی بازی‌سازی «بلیزارد» برای‌تان معنای زیادی دارد. بلیزارد برای اولین بار دست به ساخت یک اکشن اول شخص زده است و این بازی، به یکی از بهترین بازی‌های چند نفره‌ی اخیر تبدیل شده است. بازی Overwatch آن قدر سر و صدا به پا کرده است که مطمئنیم تعداد زیادی از رای‌هایی که دریافت کرده‌ایم، به خاطر سر و صدای این بازی بوده است و خیلی از کسانی که رای داده‌اند،‌ Overwatch بازی نکرده‌اند. بازی بیش از ۲۰ شخصیت و قهرمان دارد که همگی به بهترین شکل ممکن متعادل شده‌اند. Overwatch یکی از بهترین اکشن‌های اول شخصی است که می‌توانید امروزه بازی کنید. بازی واقعا لذت‌بخش است و امکان ندارد بتوانید به سادگی از پای‌اش بلند شوید. حتما به Overwatch فکر کنید.

‌‌‌‌‌

۱- Uncharted 4: A Thief’s End

UC4

برخلاف Overwatch که می‌گوییم خیلی‌ها چون زیاد اسم‌شان را شنیده‌اند، به آن رای داده‌اند، می‌دانیم تمام کسانی که به آنچارتد ۴ رای داده بودند، این بازی شگفت‌انگیز را تجربه کرده‌اند. آنچارتد ۴ در نظرسنجی ما با اختلاف زیادی بالای Overwatch قرار گرفته است. آنچارتد ۴ تجربه‌ای بدون نقض و کامل است. این بازی همه چیز دارد؛ از داستانی شگفت‌انگیز گرفته تا مکانیک‌ها و سیستم‌های عمیق و گرافیکی بی‌نظیر. آنچارتد ۴ صحنه‌هایی دارد که امکان ندارد آن‌ها را فراموش کنید. پس از اینکه بارها بخش داستانی بازی را تمام کردید، تازه وارد بخش عمیق و بزرگ چند نفره‌ی بازی می‌شوید. آنچارتد ۴ بدون شک بهترین بازی سال ما و خیلی از گیمرهاست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    به نظر من هم آنچارتد ۴ با اختلاف بهترین بازی سال بود

    1. Avatar ali

      جالبه چون زلدا و اورواچ از نظر کارشناس ها با اختلاف بهتر بودن بطوریکه اورواچ بازی سال شد و زلدا دومین بازی برتر تاریخ نامیده شد

  2. Avatar jinad

    ببخشید بنظرم خیلی از بازی هارا فراموش کردید الان بتل فیلد۱ کال اف دوتی اینفنیتی واچ داگز کجاست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه