[ویدیو] گشت و گذاری در پردیس عظیم اپل

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا چند ماه دیگر سفینه‌ی فضایی‌ اپل تکمیل شده و این حلقه‌ی شگفت‌انگیز پایگاه کمپانی بزرگ خواهد شد. با این که اپل حرفی از هزینه‌ی این پروژه نزده، اما هزینه‌ی ساخت پروژه‌ای به این عظمت را ۵ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. در طراحی مدور این سازه با نام غیر رسمی «سفینه‌ی فضایی» (Spaceship) تعداد ۳.۰۰۰ پنل شیشه‌ای منحنی به کار رفته؛ تنها سالن نمایش پایگاه جدید اپل ظرفیت ۱.۰۰۰ نفر را دارد و پس از اتمام، پردیس جدید گنجایش دارد که بیش از ۱۳.۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد.

اپل
طراحی بیرونی این سازه را قاب‌های شیشه‌ای با پهنای حدودا ۱۱ تا ۱۴ متر و ارتفاع ۳.۲ متر تشکیل داده است. این پنل‌ها بزرگ‌ترین “قطعه‌های شیشه‌ی منحنی ساختمانی” در دنیا هستند. ۲۰ تن از این قاب‌ها با قایق از آلمان و از راه اقیانوس اطلس به کالیفرنیا آورده‌ شده‌اند. در واقع ایده‌ی شیشه‌ها به این خاطر است که کارکنان حتی وقتی در ساختمان هستند فکر کنند که در هوای آزادند و به این دلیل ۸۰ درصد فضای بیرون پردیس سبز است.
اگر به ضرب‌المثل “شنیدن کی بود مانند دیدن” اعتقاد دارید، دیجی‌کالا مگ شما را به دیدن آخرین مراحل ساخت پردیس غول‌پیکر شماره ۲ اپل دعوت می‌کند. این تور را از دست ندهید؛ چرا که دیگر ساختمان را در این مرحله نخواهید دید.

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. طراحی سایت

    با تشکر از این مطلب مفید

    1. ا خ

      چشم استیو جابز روشن چه پولهایی صرف جیگولی بازی ها می کنن .

      1. masoud

        البته این طرح دقیقا اتاق به اتاق بر اساس طرحی بوده که خود استیو جابز روش نظارت کامل داشته و بر اساس سلیقه خودش اینها طراحی شده. داخل کتاب زندگینامش کانل در مورد این پروژه حرف زده شده. 😉

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه