ادعای گوگل تکذیب شد؛ HTC گوشی‌های Pixel‌ را ساخته است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

شایعات به این موضوع اشاره می‌کردند که شرکت HTC دو گوشی جدید Pixel و Pixel XL را ساخته است؛ اما شرکت گوگل در شب گذشته گفت که طراحی و ساخت این دو تلفن همراه هوشمند توسط خود گوگل انجام شده و هیچ اشاره‌ای هم به نام HTC نشد.

به نظر می‌رسد که این اتفاق اصلا برای HTC خوشایند نبوده و به همین دلیل این شرکت از خودش واکنش نشان داده است. «جف گوردون» (Jeff Gordon) یکی از مسئولان شرکت HTC به این موضوع اشاره کرده که گوشی‌های جدید گوگل را ساخته و به عنوان همکار در تولید این محصولات نقش داشته است.

گوشی‌های جدید گوگل توسط HTC ساخته شده‌اند.

این اولین‌باری نیست که دو شرکت HTC و گوگل در ساخت گوشی با هم همکاری می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ شرکت HTC اولین گوشی نکسوس را برای گوگل طراحی و راهی بازار کرده بود. البته از آنجایی که گوگل مسئول این گوشی‌ها به حساب می‌آید نام خودش را روی آن‌ها قرار می‌دهد.

همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که گوگل خط تولید تلفن‌همراه هوشمند ندارد و به همین دلیل ساخت گوشی‌های خودش را به شرکت‌‌های مختلف واگذار می‌کند. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت HTC تا سه سال آینده گوشی‌های جدید گوگل را تولید می‌کند.

منبع: Phone Arena

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. حسن ر.

    سخت‌افزار گوشی توسط گوگل طراحی شده و HTC آن را ساخته است.
    این موضوع دقیقا برای اپل هم صادق است. اپل دستگاههایش را طراحی می‌کند و Foxconn (کنتراتچی معروف چینی) برایش می‌سازد. منتها خیلی‌ها این مسائل را نمی‌دانند و فکر می‌کنند اپل خودش خط‌تولید دارد! این مسأله باز برای خیلی برندهای دیگر نیز صادق است.
    لذا این آنطور نیست که به‌راحتی بشود گفت «ادعای گوگل تکذیب شد».

    1. داود

      با این تفاوت که فاکسکان یه کنتراتچی است،اما اچ تی سی خود یک برند مستقل و معتبر است،قیاس فاکسکان و اچ تی سی به هیچ وجه درست نیست،در ضمن اپل به غیر از فاکسکان در خود آمریکا نیز خط تولید دارد.

      1. داود

        تصحیح میکنم،در ضمن اپل به غیر از فاکسکان در خود آمریکا نیز خط تولید ندارد،چونکه در چین نیروهای کار،ارزان قیمت هستند اما نیروی کار در آمریکا به فراوانی و ارزانی چین وجود ندارد.

  2. فرشاد

    خیلی نامردی بود تو کنفرانس فقط گفتن ساخت گوگل
    و هیچ اسمی از اچ تی سی نبردن
    کیفیت ساخت و دوربین فوق العاده نشونه ی یگوشی خوب مثل اچ تی سیه
    کسب امتیاز ۸۹ در سایت dxo
    نشون داد اچ تی سی خودش رکورد خودشو میتونه بزنه

    1. علی

      ربطی به اچ تی سی بودن نداره همش توسط گوگل طراحی میشه. وگرنه پس نکسوس ۵ایکس باید از ۶ پی بهتر باشه چون اولی ساخت الجیه ولی دومی هواوی!

  3. محسن

    بهر حال دستشون درد نکنه با این طراحیه ضایع D:

    1. Behnsm

      دمت گرم ، گل گفتی
      گوشی های Pixel طراحی خیلی مزخرفی دارن

  4. سام

    خوب معلومه گوگل شرکت اینترنتیه فقط شرکت سازنده نیست
    تنها شرکتی که سه مرحله طراحی ساخت اجرا و پیادسازی رو داره اپل هست
    البته ماکروسافت هم هست

    یعنی نرم افزار سخت افزار اپتینایز و…همگی توسط یک برند شرکته

    1. احسان

      دوست عزیز بهتر است کمی تحقیق کنید !
      همانطور که همه میدانند هیچ شرکتی توانایی ان را ندارد که تمام قطعات را خودش تولید کند …خود اپل هم مستثنی نیست از صفحه نمایش گرفته تا دوربین و بقیه اجزایش را از شرکت هدی دیگر تهیه میکند

    2. Next is Now

      دوست من با آوردن اسم اپل مثال کاملا نقضی زدی چون شرکتی اسمش رو آوردی بیشترین آمار استفاده از قطعات سایر شرکت ها در محصولاتش رو داره ؛ پردازنده و رمشو که سامسونگ میزنه ، صفحه نمایشش هم که در آینده نزدیک ساخت سامسونگ و الجی و شارپ خواهد بود

      1. نیما اکسپریا

        اینکه چیزی نیست دوربینش مال سونی شاسیش مال یکی دیگه
        اپل واچش با الجی باتریش هم که از تولید کننده چینی میخرن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه