سونی رسما با سری Xperia Z خداحافظی کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر پیگیر اخبار موبایلی باشید، احتمالا شنیده‌اید که سونی نمی‌خواهد سری گوشی‌های اکسپریا Z را ادامه دهد. طبق خبرهای منتشر شده، سری گوشی‌های جدید Xperia X جایگزین سری Z خواهند شد. سونی با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تایید این خبر، از سیاست‌های جدیدش برای ساخت گوشی گفته است.

حتی قوی‌ترین گوشی سری X هم که Xperia X Performance نام گرفته، در مقایسه با Z5 Premium صفحه نمایش ضعیف‌تری دارد.

در بیانیه‌ی سونی که بسیار کوتاه و مختصر است، آمده:

“سری گوشی‌های Xperia Z به اوج خود رسیده‌اند. سری جدید Xperia X فصل جدید و تکاملی از محصولات ما را نشان می‌دهد. در حالی که سری گوشی‌های Xperia Z روی آوردن پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های سونی به گوشی‌های هوشمند تمرکز کرده بود، سری Xperia X می‌خواهد تجربه‌های هوشمندانه و متعادلی را از دوربین، باتری، سخت‌افزار و نرم‌افزار به کاربران ارایه دهد.”

با این اوصاف باید قید یک Z6 با مشخصات خفن و ظاهری تر و تمیز را بزنیم. این طور که به نظر می‌رسد، سری گوشی‌های جدید اکسپریا ایکس به جای اینکه آخرین تکنولوژی‌های موجود را در خود جای دهند، بیشتر روی تعادل کردن قابلیت‌ها و قیمت تمرکز خواهند کرد. یعنی کاملا واضح است که سونی می‌خواهد به جای گوشی‌های بالارده و گران‌قیمت، گوشی‌های میان‌رده‌ای برای طیف بزرگ‌تری از مخاطبان بسازد.

حتی قوی‌ترین گوشی سری X هم که Xperia X Performance نام گرفته، در مقایسه با Z5 Premium صفحه نمایش ضعیف‌تری دارد.

امیدواریم سونی بتواند با این سیاست جدید خود، دستی به سر و روی بخش موبایل‌اش بکشد؛ بخشی که برخلاف پلی‌استیشن، به غیر از ضرر و زیان چیز دیگری برای سونی ندارد.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. meysamdat

    کجاش خدا حافظی کرده خوب ؟! معلومه ک داره میگه از این پس همانند z در بخش میان رده هم از اسم x استفاده میکنیم . “سونی عقلش رو ک از دست نداده !”

  2. هیچ

    نهههههههههههههههههههههههه واقعا چرااااااا؟؟؟؟ اصلا خبر خوبی نبود!!! تازه سری Z سرپا شده بود امیدوارم حرف اقای محمد علی درست باشه و این سری مانند سری desire کمپانیHTC باشه و سری زد ادامه داشته باشه واقعا خیلی ناراحت شدم -_-

  3. Next is Now

    تصمیم عجیب و غریبیه ولی به نظر منم قرار نیست سری Z تعطیل بشه که با این اوصاف سردرگمی شدیدی در بین خریداران و حتی خود شرکت ایجاد خواهد شد

  4. AHMAD

    خداحافظ قهرمان…

  5. محمد علي

    دوستان عزیز.. قرار است یک سری یا به عبارتی یک خوانواده جدید برای گوشی های سونی بنام سری x متولد شود که در رده پایین تری نسبت به سری z قرار دارند.. مثل سری desire از htc نه این که تولید سری z متوقف شود. خود سونی تاکید کرده که در این سری مانند سری z تمرکز روی ارائه بالاترین سطح تکنولوژی نیست و “تجربه‌های هوشمندانه و متعادلی از دوربین، باتری، سخت‌افزار و نرم‌افزار ” مورد تاکید خواهد بود. برقرار باشید

  6. حسین

    فرقی نمی کنه دوباره همون طراحی سری Z میزنه منتها با اسم جدید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه