مقایسه‌ی سرفیس پرو ۴ با آیپد پرو؛ جدال برترین تبلت‌های هیبریدی

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه
مقایسه سرفیس پرو ۴ با آیپد پرو

تا همین چند سال پیش، حتی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی تبلت‌های هیبریدی بتوانند به سطح بالایی از موفقیت و محبوبیت برسند. از همان ابتدا این محصولات کاملا نوآورانه به نظر می‌رسیدند؛ اما این دستگاه‌ها مانند هر وسیله‌ی جدید دیگری، با کمبودها و مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کردند؛ ازاین‌رو در ابتدای کار با انتقادات زیادی روبه‌رو شدند و آن‌چنان به مذاق کاربران خوش نیامدند. مایکروسافت، زودتر از سایر رقبایش قدم به این حوزه گذاشت و نخستین تبلت هیبریدی خود را در سال ۲۰۱۲ میلادی رونمایی کرد. در آن زمان، به دلیل ناپختگی و شاید جذابیت نداشتن تبلت‌های هیبریدی، شرکت‌های جسور زیادی وجود نداشتند تا وارد این عرصه شوند. این روند مدت‌ها ادامه داشت تا اینکه مایکروسافت توانست یکه‌‌و‌تنها تبلت‌های هیبریدی را به مرز پختگی برساند و جاده‌ی تبلت‌های هیبریدی را برای خود و دیگر شرکت‌ها صاف و هموار کند. در آن زمان بود که سایر سازندگان ریز و درشت تبلت‌ها، متوجه بلوغ تبلت‌های هیبریدی شدند و هرکدام یک‌به‌یک به تولید نخستین تبلت هیبریدی خود دست زدند؛ بنابراین باید مایکروسافت را پدر تبلت‌های هیبریدی بدانیم.

اپل و گوگل زمانی که شرایط تبلت‌های هیبریدی را در بازار مساعد دیدند و به تقاضای زیاد کاربران برای این نوع محصولات پی بردند، دست‌به‌کار شدند و نخستین تبلت هیبریدی خود را روانه‌ی بازار کردند. در حقیقت اکنون دیگر نمی‌توانیم با همان جرات و جسارتی که پیش‌ازاین در مورد تاخت‌وتاز ردموندی‌ها در عرصه‌ی تبلت‌های هیبریدی صحبت می‌کردیم، سخن به میان آوریم. رقبای سرفیس‌های مایکروسافت دیگر به تبلت‌های چینی ختم نمی‌شوند. سرفیس‌ها رقبایی جدی پیدا کرده‌اند. آیپد پرو اپل و پیکسل C گوگل زنگ خطری برای سرفیس‌ها به‌حساب می‌آیند.

حال در این مقاله قصد داریم دو تبلت هیبریدی برتر حال حاضر جهان یعنی مایکروسافت سرفیس پرو ۴ و اپل آیپد پرو را با هم مقایسه کنیم؛ محصولاتی که هر کدام از هر جهت بهترین تبلت‌ این دو شرکت آمریکایی به‌حساب می‌آیند. در ادامه به شما خواهیم گفت که این دو محصول برای چه قشر خاصی مناسب خواهند بود. آیا سرفیس‌ها همچنان حرف اول و آخر را در مورد تبلت‌های هیبریدی می‌زنند یا آنکه اپل می‌تواند در همین نخستین تلاش خود، گوی رقابت را از رقیب کهنه‌کار خود برباید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات و توضیحات بیشتر، با ادامه‌ی مقایسه‌ی این دو محصول در دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌   ‌‌

طراحی و ساخت

این دو محصول آن‌قدر از طراحی و کیفیت ساخت خوبی بهره‌مندند که جز تمجید و تحسین سخن دیگری نمی‌توان در وصف آن‌ها به کار برد. سرفیس پرو ۴ همچون نسل گذشته‌ی خود دارای بدنه‌ای با آلیاژ منیزیوم است و استحکام و مرغوبیت بالایی دارد. در طرف مقابل، آیپد پرو مانند آیپدهای پیشین این شرکت، دارای طراحی بسیار ظریفی است. بدنه‌ی این تبلت از جنس آلومینیوم است و مطمئنا از در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی خواهید داشت. اما این دو محصول در عین لوکس بودن، استعداد بالایی در جذب خط‌وخش دارند و اگر به‌خوبی از آن‌ها مراقبت نکنید، ممکن است دیگر آن زیبایی روز اول را برای‌تان نداشته باشند!

ابعاد سرفیس پرو ۴

معمولا تبلت‌های با اندازه‌ی بزرگ، ضخامت و وزن زیادی دارند؛ درنتیجه کار کردن با این محصولات زمخت، سخت خواهد بود. اما اپل و مایکروسافت با ضخامت کم و معقولی که برای این دو محصول در نظر گرفته‌اند، توانسته‌اند کار با این محصولات را تاحدزیادی تسهیل ببخشند. آیپد پرو برخلاف جثه‌ی بسیار عظیم‌اش، باریک به نظر می‌رسد. این محصول تنها ۶٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و از رقیب ردموندی‌اش ۱٫۵۵ میلی‌متر باریک‌تر است (۱۸ درصد ضخامت کمتر). برتری آیپد پرو نسبت به پرو ۴ تنها به ضخامت کم آن ختم نمی‌شود؛ بلکه این محصول ازلحاظ وزن هم بر پرو ۴ برتری دارد. در مورد این برتری آیپد پرو همین‌قدر بدانید که سنگین‌ترین نسخه‌ی این تبلت از سبک‌ترین نسخه‌ی سرفیس پرو ۴ هم سبک‌تر است؛ البته باید بگوییم که تفاوت وزنی این دو تبلت به‌قدری زیاد نیست که متوجه آن بشوید.

ابعاد آیپد پرو

با نمایشگر بزرگ‌تری که آیپد پرو در مقایسه با سرفیس پرو ۴ دارد، (۱۲٫۹ در مقابل ۱۲٫۳ اینچ)، کاملا عادی به نظر می‌رسد که نماینده‌ی اپل نسبت به نماینده‌ی مایکروسافت از طول و عرض بیشتری برخوردار باشد؛ پس می‌توان گفت که کار با پرو ۴ اندکی راحت‌تر از آیپد پرو خواهد بود؛ البته خمیدگی و انحنای موجود بر لبه‌های آیپد پرو سبب شده تا کار با این محصول هم آسان باشد.

از برتری‌های طراحی آیپد پرو در برابر سرفیس پرو ۴ برای‌‎تان گفتیم؛ اما نباید فراموش کنید که پرو ۴ دارای ویژگی‌ها و امکانات جذابی است که آیپد پرو از آن محروم است. ازلحاظ درگاه‌های ارتباطی، پرو ۴ نسبت به آیپد پرو تبلتی به‌مراتب کامل‌تر به‌حساب می‌آید. پرو ۴ به درگاه‌های USB 3.0 و Mini Display مجهز است و به‌راحتی می‌توان کیبورد و ماوس خود را به این تبلت متصل کرد. علاوه بر این، پرو ۴ دارای شیار کارت حافظه‌ی microSD است؛ این در حالی است که آیپد پرو تنها از درگاه سنتی این شرکت یعنی لایتنینگ (Lightning) بهره می‌برد. همچنین بر قاب پشتی سرفیس پرو ۴ یک پایه‌ی نگه‌دارنده تعبیه شده که (حدودا) در ۱۶۰ زاویه‌ی مختلف قابل تنظیم‌ است. گفتنی است که این امکان به‌طور پیش‌فرض در آیپد پرو وجود ندارد و برای بهره‌مندی از آن، باید کیبورد اپل را به این دستگاه متصل کرد. فراموش نکنید که پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی آیپد پرو تنها در یک زاویه قرار خواهد گرفت.

موضوع دیگری که در مورد طراحی این دو محصول وجود دارد، به انتخاب رنگ‌های آن‌ها برمی‌گردد. پرو ۴ تنها در یک رنگ نقره‌ای روانه‌ی بازار شده و آیپد پرو در رنگ‌های متنوع‌تر و جذاب‌تری (نقره‌ای، طلایی و خاکستری) تولید شده است. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که تنوع رنگ قلم و کیبورد پرو ۴ از آیپد پرو بیشتر است.

درمجموع باوجود ضخامت و وزن کمتر آیپد پرو نسبت به پرو ۴، ما طراحی سرفیس پرو ۴ را به دلیل وجود پایه‌ی نگه‌دارنده و درگاه‌های ارتباطی کامل‌تر، بیشتر می‌پسندیم.

‌‌‌‌   ‌‌

کیبورد

به‌طور تعجب‌برانگیزی، اپل و مایکروسافت، کیبورد تبلت‌های خود را به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسانند؛ بنابراین برای استفاده از این وسیله‌ی جانبی که کاملا ضروری و کاربردی به نظر می‌رسد، باید هزینه‌ای اضافه بپردازید.

کیبورد سرفیس و آیپد پرو

کیبورد این دو دستگاه بسیار شبیه به کیبورد کامل لپ‌تاپ‌هاست و به‌صورت جزیره‌ای طراحی‌شده‌ است؛ اما «تایپ کاور» سرفیس پرو ۴ به دلیل داشتن نور پس‌زمینه و تاچ‌پد، کارآمدتر از کیبورد آیپد پرو است؛ البته کیبورد این دو تبلت دارای مشکل یکسانی هستند که اندکی کار با آن‌ها را سخت می‌کند. آن حس راحتی و تعادلی که در هنگام تایپ کردن با کیبورد لپ‌تاپ روی پاها وجود دارد، در کیبورد این دو محصول دیده نمی‌شود. شاید دلیل این موضوع را بتوان در متوازن نبودن وزن بین دستگاه و کیبورد جست‌وجو کرد.

‌‌‌‌

نمایشگر

بدون شک این دو تبلت، برترین نمایشگر موجود را در بین تمام تبلت‌های حال حاضر بازار دارند. آیپد پرو نسبت به سرفیس پرو ۴ نمایشگر بزرگ‌تری دارد (۱۲٫۹ اینچ در مقابل ۱۲٫۳ اینچ) و از دقت تصویر بالاتری بهره می‌برد.

نمایشگر

اما به دلیل نمایشگر کوچک‌تری که سرفیس پرو ۴ دارد، این محصول تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به آیپد پرو ارایه می‌دهد؛ همچنین نمایشگر پرو ۴ اندکی روشن‌تر از آیپد پرو است (۳۸۲ نیتس در مقابل ۳۷۲ نیتس)؛ ولی آیپد پرو در مقایسه با سرفیس پرو ۴ طیف رنگ‌های RGB بیشتری را پوشش می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که رنگ‌ها در نمایشگر آیپد پرو اندکی طبیعی‌تر و شارپ‌تر از پرو ۴ به نظر می‌رسند. در مابقی قسمت‌ها، نمایشگر این دو تبلت کیفیت کم‌وبیش یکسانی دارند. نمایشگر هر دو تبلت از زوایای دید گسترده و مطلوبی برخوردارند و زیر تابش نور آفتاب عملکرد مناسبی دارند.

نمایشگر آیپد پرو

در آخر باید بگوییم که به دلیل نمایشگر کوچک‌تر و حاشیه‌ی نمایشگر باریک‌تر پرو ۴، جابه‌جایی این محصول راحت‌تر از آیپد پرو است؛ اما در روی دیگر سکه، کار با آیپد پرو به دلیل نمایشگر بزرگ‌ترش جذاب‌تر خواهد بود.

کیفیت نمایشگر هر دو تبلت بسیار نزدیک به ایده‌آل است؛ ازاین‌رو نمی‌توان برنده‌ای در این قسمت مشخص کرد.

قلم

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد قلم این دو تبلت وجود دارد به وجود یا وجود نداشتن آن‌ها در بسته‌بندی محصول مربوط است. قلم «سرفیس پن» (Surface Pen) در بسته‌بندی پرو ۴ وجود دارد و در طرف مقابل، قلم «اپل پنسل» (Apple Pencil) آیپد پرو باید به‌صورت جداگانه خریداری شود. پس در همین ابتدای کار می‌توان به یک مزیت بزرگ قلم سرفیس پرو ۴ پی برد.

مداد بهتر است یا خودکار؟ مساله این است.

مداد اپل در مقایسه با خودکار مایکروسافت اندکی باریک‌تر و کشیده‌تر است و حس بهتری در دست دارد. مهم‌ترین مزیت قلم اپل به قلم سرفیس به دقت بالای آن برمی‌گردد. به لطف حسگرهای متعددی که اپل برای قلم آیپد پرو به کار برده، این قلم در قبال فشار و زاویه‌ای که روی نمایشگر وارد می‌شود، حساسیت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد؛ همچنین این قلم نسبت به قلم سرفیس تاخیر کمتری دارد. اما نباید از حساسیت بالای قلم پرو ۴ هم غافل شوید (قابلیت تشخیص ۱۰۲۴ سطح فشار).

قلم سرفیس و آیپد پرو

مداد اپل باوجود دقت بالای‌اش، دارای کمبودهایی است که از جذابیت آن کم می‌کند. روی بدنه‌ی آیپد پرو هیچ شیاری برای نگهداری این قلم وجود ندارد و در طرف مقابل، کاربران سرفیس پرو ۴ می‌توانند به‌راحتی بعد از کار با قلم، آن را به بدنه‌ی دستگاه بچسبانند.

دیگر ضعف مداد اپل در مقایسه با قلم سرفیس به شارژدهی آن مربوط می‌شود. این قلم برخلاف قلم سرفیس به شارژ نیاز دارد و برای ۳۰ دقیقه کار کردن با آن، باید ۱۵ ثانیه آن را شارژ کرد؛ این در حالی است که قلم سرفیس پرو ۴ می‌تواند بدون آنکه ثانیه‌ای شارژ شود، ماه‌ها برای‌تان کار کند.

‌‌‌‌   ‌‌

سخت‌افزار

سرفیس پرو ۴ در مقایسه با آیپد پرو در مدل‌های بیشتری روانه‌ی بازار شده است. آیپد پرو در دو ظرفیت ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده که تنها مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن در دو مشخصه‌ی Wi-Fi و سیم‌کارتی در دسترس کاربران خواهد بود. درمجموع آیپد پرو در سه انتخاب پیش‌روی کاربران قرار خواهد گرفت. شایان‌ذکر است که پردازنده و حافظه‌ی رم این سه مدل، کاملا یکسان هستند. این تبلت به تراشه‌ی قدرتمند A9X و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است؛ درحالی‌که سرفیس پرو ۴ در مدل‌های متنوع‌تر و برای نیازها و جیب‌های مختلف طراحی و تولید شده است. این تبلت در سه مدل و با پردازنده‌ی i5 ،m3 و i7 راهی بازارهای جهانی شده است؛ همچنین، این محصول با چهار حافظه‌ی داخلی (۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و یک ترابایتی) و سه حافظه‌ی رم (۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی) همراه است.

سخت افزار سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو

تراشه‌ی A9X، سریع‌ترین پردازنده‌ی تولید‌شده‌ی اپل تاکنون است و می‌تواند برنامه‌های سیستم‌عامل iOS را سریع‌تر از هر آیفون یا آیپد دیگری اجرا کند. در حقیقت مقایسه‌ی قدرت تراشه‌ی آیپد پرو با تراشه‌های نسل ششم اینتل به‌کاررفته در پرو ۴ کمی سخت به نظر می‌رسد. در این‌گونه شرایط بنچ‌مارک‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما کنند. تراشه‌ی A9X در هر دو بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچ‌مارک GeekBench ۳ نسبت به تراشه‌ی Core-m3 عملکرد بهتری از خود برجای گذاشت؛ اما در عوض تراشه‌های i5 و i7 امتیاز به‌مراتب بیشتری نسبت به پردازنده‌ی A9X به‌دست آوردند.

درمجموع باید بگوییم باوجود آنکه تراشه‌ی A9X از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی برخوردار است، هرگز نمی‌تواند حریف تراشه‌های نسل ششم i5 و i7 شود. با یک تقریب بسیار خوب می‌توان گفت که دو تراشه‌ی A9X و m3 عملکرد کم‌وبیش یکسانی دارند.

‌‌‌   ‌‌‌

باتری

قدرت سخت‌افزاری بسیار بالای سرفیس پرو ۴ سبب شده تا این محصول در مقایسه با هم‌رده‌های خود، شارژدهی متوسطی داشته باشد. در تست گرفته‌شده با این محصول، پرو ۴ توانست در مرورگری وب با شبکه‌ی Wi-Fi (به‌صورت مداوم) و روشنایی ۱۵۰ نیتس، بیش از ۶ ساعت شارژ نگه‌دارد؛ درحالی‌که آیپد پرو در شرایط مذکور، توانست ۴ ساعت بیشتر از پرو ۴ سرپا بایستد. درمجموع باید بگوییم که آیپد پرو نسبت به پرو ۴ شارژدهی به‌مراتب بهتری دارد.

‌‌

سیستم‌عامل

iOS 9 و ویندوز ۱۰ به دو دنیای مختلف تعلق دارند. این دو سیستم‌عامل برای قشرها و نیازهای گوناگونی طراحی ‌شده است. iOS 9 یک سیستم‌عامل موبایلی است که تنها برای نمایشگرهای لمسی طراحی و شخصی‌سازی شده است. در طرف مقابل، ویندوز ۱۰ (در نظر گرفته شده برای پرو ۴) سیستم‌عاملی برای دسکتاپ‌ها و کامپیوترهاست. iOS 9 در مقایسه با ویندوز ۱۰ از رابط ‌کاربری جذاب‌تر و کاربرپسندتری برخوردار است؛ اما ویندوز ۱۰ با امکانات بیشتری همراه است و می‌تواند اکثر برنامه‌های محبوب دسکتاپ‌ها را اجرا کند.

iOS 9 در عین سیستم‌عامل موبایلی‌اش، از برخی ویژگی‌های سیستم‌عامل دسکتاپ‌ها هم بهره می‌برد. به‌وسیله‌ی قابلیت Split View در آیپد پرو می‌توانید دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان و در کنار هم اجرا کنید. مشکل این قابلیت در آیپد پرو مربوط به تعداد محدود برنامه‌هایی است که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. ویندوز ۱۰ از برنامه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ همچنین کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های بیشتری را در ویندوز ۱۰ اجرا و با آن‌ها کار کنند.

درحالی‌که iOS 9 از دستیار صوتی سیری بهره می‌برد، ویندوز ۱۰ به کورتانا مجهز است. سیری هوشمندتر از همیشه شده و می‌تواند برنامه‌ها و خبرهای جالبی را به شما پیشنهاد بدهد. کورتانا هم با مرورگر «اج» (Edge) سرفیس پرو ۴ ادغام شده و اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌

دوربین

بگذارید در همین ابتدا، موضع خود را در برابر عکاسی با تبلت‌ها روشن کنیم. ما هیچ‌وقت عکاسی با تبلت‌های بزرگ را به کاربران توصیه نمی‌کنیم؛ چراکه در درجه‌ی اول کار با آن‌ها کمی دشوار است و به‌طورکلی دستگاه‌هایی حرفه‌ای برای عکاسی یا فیلم‌برداری به شمار نمی‌آیند.

دوربین

اما اگر مایل هستید گاهی برای تفنن با تبلت خود عکاسی کنید، حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین آیپد پرو می‌تواند عکس‌های شارپ‌تر، روشن‌تر و درمجموع بهتری در مقایسه با حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین سرفیس پرو ۴ برای‌تان بگیرد.

دوربین آیپد پرو

البته دوربین دوم پرو ۴ در مقایسه با دوربین «فیس ‌تایم» (Face Time) آیپد پرو عملکرد بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت کند؛ همچنین دوربین دوم پرو ۴ از قابلیت ویندوز هلو بهره می‌برد و می‌تواند قفل نمایشگر را با تشخیص چهره‌ی کاربر باز کند.

‌‌‌    ‌‌

دو راهی بر سر انتخاب آیپد پرو و سرفیس پرو ۴

تکلیف کاملا مشخص است. همه‌چیز به نیاز و البته جیب شما بستگی دارد. درست است که سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو شباهت‌های ظاهری زیادی به یکدیگر دارند، ولی در باطن تفاوت‌های عمیقی بین این دو دستگاه وجود دارد.

پرو ۴ به معنای واقعی کلمه یک لپ‌تاپ بوده که به جامه‌ی تبلت ملبس شده است. این محصول چه ازلحاظ سخت‌افزاری و چه ازلحاظ نرم‌افزاری شباهت‌های زیادی به یک لپ‌تاپ‌ ویندوزی دارد و می‌تواند شانه‌به‌شانه‌ با لپ‌تاپ‌ها رقابت کند. علاوه‌براین، پرو ۴ از عموم لپ‌تاپ‌ها باریک‌تر و سبک‌تر است؛ ازاین‌رو باید سرفیس‌ پرو ۴ را بهترین تبلت جایگزین برای لپ‌تاپ‌ها بدانیم.

در سوی دیگر مقایسه، آیپد پروی شرکت اپل قرار دارد. این محصول باوجود آن‌که نخستین تلاش اپل در حوزه‌ی تبلت‌های هیبریدی به‌حساب می‌آید؛ محصولی کاملا قدرتمند، باکیفیت و بی‌نظیر است. اپل هر آنچه در چنته داشته، در آیپد پرو به‌کار برده است. این دستگاه با داشتن نمایشگر بزرگ و خیره‌کننده، سخت‌افزار قدرتمند در کلاس دسکتاپ‌ها و اسپیکرهای باکیفیت بدون شک می‌تواند بهترین تجربه‌ی سیستم‌عامل iOS باشد؛ اما سیستم‌عامل موبایلی این تبلت، بزرگ‌ترین مانع آن برای جایگزین شدن با لپ‌تاپ‌هاست.

درمجموع به‌عنوان یک لپ‌تاپ، باید سرفیس پرو ۴ را محصول بهتری نسبت به آیپد پرو بدانیم؛ اما اگر بخواهیم به چشم تبلت به این دو دستگاه بنگریم، آیپد پرو محصول جذاب‌تری خواهد بود.

زمانی‌که سخن از تبلت‌های هیبریدی به میان می‌آید، خواه‌وناخواه ذهن کاربران به این سمت‌وسو کشیده می‌شود که این دستگاه‌ها می‌توانند با سخت‌افزار قدرتمند و امکانات فراوان، تاحدزیادی جایگزین لپ‌تاپ‌شان بشوند. درواقع این موضوع به‌خوبی در مورد آخرین سرفیس مایکروسافت صدق می‌کند. شما می‌توانید در این تبلت علاوه‌بر انجام کارهای روتین و روزمره‌ی خود، به کارهای حرفه‌ای نظیر برنامه‌نویسی، ویرایش حرفه‌ای عکس و فیلم و کار با برنامه‌های تخصصی بپردازید. اما آیپد پرو برخلاف قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی که دارد، هیچ بهره‌ای از برنامه‌های دسکتاپ نمی‌برد؛ بنابراین نباید از این محصول اجرای برنامه‌های حرفه‌ای را انتظار داشت. آیپد پرو نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین لپ‌تاپ یا مک‌بوک شما شود.

مطالعه‌ی نقد و بررسی تخصصی مایکروسافت سرفیس پرو ۴

مطالعه‌ی نقد و بررسی تخصصی اپل آیپد پرو

خرید از دیجی‌کالا

خرید مایکروسافت سرفیس پرو ۴

خرید از دیجی‌کالا

خرید اپل آیپد پرو

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Ali

    سرفیس پرو قابلیت نصب بازی pcدارد؟یا نرم افزار های ویندوز که له صورن DVD هستند؟ لطفا جواب بذید

  2. عرفان

    سلام
    یک سوال داشتم. من به بین دوراهی انتخاب این دو قرار دارم
    نیاز به یک محصول بسیار سبک برای جابجایی دارم اما نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم
    استفاده من بیشتر حوزه ریسرچ و کار با آفیس و مدیا هست و برنامه سنگینی ران نمیکنم
    باز به نظر شما کدوم بهتره؟

  3. محمد

    ببخشید میتونیم از کیبوردهای لاستیکی وایر لس بجای کیبورد مخصوص سرفیس۴ استفاده کنیم؟

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه