فروش فوق‌العاده موبایل و تبلت در حراج جمعه

۴ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فروشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در حراج جمعه یا بلک فرایدی (روز بعد از روز شکرگزاری است که در آن فروشگاه‌ها برای خرید قبل از کریسمس اجناس‌شان را با تخفیف‌های قابل‌توجهی به فروش می‌رسانند) ۱.۲ میلیارد دلار گوشی و تبلت فروختند.

این اولین‌باری است که در تاریخ خرده‌فروشی‌های آمریکا درآمد فروش موبایل از یک میلیارد در یک روز تجاوز می‌کند. البته مجموع فروش حراج جمعه هم با ثبت رقم ۳.۳۴ میلیارد دلاری و ۲۱ درصد افزایش یک رکورد جدید را به ثبت رساند و برای اولین‌بار از رقم ۳ میلیارد بیشتر شد. اگر رقم فروش آنلاین را هم به رقم فروش خرده‌فروشی‌ها اضافه کنیم به میزان فروش ۵.۲۷ میلیاردی می‌رسیم.

رشد خرید موبایل نه‌تنها در فروشگاه‌های فیزیکی بلکه در کسب و کارهای آنلاین هم دیده شد به شکلی که شرکت آمازون هم رشد فروش موبایل را در حوزه کار خود گزارش کرده است. آمازون اعلام کرده حراج جمعه به یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید موبایل در سایت آمریکای این شرکت بدل شده است.

به نظر می‌رسد با گذر زمان استقبال از خرید آنلاین موبایل بیشتر می‌شود. برای مثال پس از پایان یافتن حراج جمعه امسال تنها ۲۳ درصد از مصرف‌کننده‌ها گفته‌اند سال آینده هم از مغازه‌ها خرید می‌کنند؛ این در حالی است که سال گذشته این آمار ۲۸ درصد اعلام شده بود. یکی از علت‌های اصلی تغییر رویکرد هم صف‌های طولانی و برخوردهای خشنی است که عموما با هجوم جمعیت به فروشگاه‌ها رخ می‌دهد.

اما محصولات محبوب الکترونیکی در میان خریداران به ترتیب آیپدهای شرکت اپل، تلویزیون‌های ۴k سامسونگ، مک‌بوک‌ ایر، تلویزیون‌های ال‌جی و ایکس‌باکس‌های شرکت مایکروسافت بوده‌اند.

منبع: Cnet

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. قاسم

    چرا دیجی کالا آمار فروش خودش و اعلام نمیکنه؟
    فکر کنم جالب باشه و اولین شرکت ایرانی بشه که مثل سایر کشور ها آمار فروش اعلام کنه

  2. رضا

    خیلی جالبه … قبل عید اسفند ماه تا شب عید تمام اجناس داخل ایران قیمتشون چند برابر میشه مثل ماشین , وسایل خونه , لباس و….

    1. محمد

      چون همشون دوست دارن بقیه چیزی نداشته باشن اما خودشون…………

  3. سام

    امسال که برای appstore و ایتونز افتضاح بود هر سال خیلی ها تخفیف می دادند امسال هیشکی نداد
    وضعیت مدیا در ایتونز هم جالب نبود فیلمها ۱۰ دلاری شده بودند که انتظار داشتم ۵ دلاری بشند.
    یادش بخر سالهای ۲۰۰۹ ۲۰۱۰ چقدر حراج بود تو appstore

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه