موتورهای بازی‌سازی Unity و Unreal‌ از Daydream VR گوگل پشتیبانی می‌کنند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در کنفرانس Google I/O 2016 نشان داد که قصد دارد فعالیت خودش در حوزه‌ی واقعیت مجازی را افزایش دهد. به همین دلیل پلتفرمی به نام Daydream VR را معرفی کرد که یکی از ویژگی‌های اصلی اندروید N به شمار می‌رود. به تازگی مشخص شد که این پلتفرم واقعیت مجازی از موتورهای بازی‌سازی Unity و Unreal Engine هم پشتیبانی می‌کند تا بازی‌سازان بتوانند عنوان‌های مختلفی در حوزه‌ی واقعیت مجازی تولید کنند.

گوگل اعلام کرد که قابلیت واقعیت مجازی سیستم عامل اندروید N که Daydream نام دارد، از موتورهای بازی‌سازی Unity و Unreal پشتیبانی می‌کند.

این اقدام گوگل باعث شده که توسعه‌دهندگان راحت‌تر بتوانند برای Daydream‌ بازی تولید کنند. دو موتور بازی‌سازی Unity و Unreal Engine 4 از پلتفرم‌های واقعیت مجازی مانند Oculus Rift، HTC Vive، Gear VR و PlayStation VR پشتیبانی می‌کنند. همین موضوع باعث شده پشتیبانی از Daydream برای توسعه‌دهندگان غافلگیر کننده نباشد. گوگل از این دو موتور بازی‌سازی پشتیبانی کرده تا بتواند اکثر بازی‌سازان موبایل را تحت پوشش قرار دهد.

هنوز چند ماهی تا عرضه‌ی اندورید N و قابلیت Daydream باقی‌مانده و بازی‌سازان می‌توانند عنوان‌های خودشان را تولید کنند. به احتمال زیاد در زمان عرضه‌ی سیستم عامل جدید اندروید شاهد منتشر شدن بازی‌های جدیدی با پشتیبانی از قابلیت واقعیت مجازی خواهیم بود.

‌‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه