مچ‌بند هوشمندی که قاتل را لو داد

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تکنولوژی‌های مرتبط با گجت‌های پوشیدنی می‌توانند سبک زندگی افراد را تغییر دهند و آن‌ها را به سوی یک زندگی فعالانه‌تر سوق دهند اما به جز این کارکردهای آشنا گاهی همچنین گجت‌هایی می‌توانند یک قاتل خونسرد را هم به دام بیاندازند.

ظاهرا افسران پلیس از طریق بررسی مچ‌بند هوشمند فیت‌بیت متوجه شده‌اند ریچارد دبیت درباره اتفاقی که برای همسرش افتاده دروغ می‌گوید. این مرد که با همسرش در ایالت کنتیکت آمریکا زندگی می‌کرده درباره شیوه و زمان مرگ همسرش در سال ۲۰۱۵ اطلاعاتی داده که با اطلاعات استخراج شده از فیت‌بیت همسرش هم‌خوانی نداشته.

این متهم به پلیس گفته یک مهاجم نقابدار حدود ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ وارد خانه آن‌ها شد، او را تسلیم و سپس با تفنگ او به همسرش شلیک کرد.

حال بررسی فیت‌بیت زن مقتول نشان داده که شوهرش کاملا در این مورد دروغ گفته است. ظاهرا زن به قتل رسیده حدود یک ساعت پس از ساعتی که همسرش به عنوان ساعت قتل ذکر کرده در حال راه رفتن بوده است. همچنین این موضوع که تا این زن به خانه رسیده کشته شده هم دروغ بوده چون بررسی مچ‌بند از راه‌رفتن زن در خانه و نه کشته‌شدن به محض ورود حکایت می‌کند.

ظاهرا ریچارد دبیت قصد داشته با قتل همسرش ۴۷۵ هزار دلار بیمه عمر و ۹۰ هزار دلار پول از حساب‌های شخصی او را به جیب بزند.

در سال‌های اخیر اهمیت داده‌‎های الکترونیکی در پیگیری جنایات و رفتارهای خلاف قانون افزایش یافته است. به نظر می‌رسد به زودی، این دست از مدارک که می‌توانند بسیاری از حقایق پنهان را برای‌مان آشکار کنند به بخشی جدایی‌ناپذیر از روند بررسی‌های قانونی بدل خواهند شد.

منبع: Guardian

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar AliReza_S7

    عالی، واقعا که تکنولوژی و در کنارش پول با انسان چکارها که نمیکنن

    1. Avatar مهندس

      همین الان مچ بندما انداختم دور!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه