BMW iX3؛ نسخه الکتریکی شاسی‌بلند محبوب X3

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بی ام و iX3

در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ احتمالا شاهد رونمایی بی ام و iX3  هستیم. شاسی بلند هیجان انگیزی که نسخه الکتریکی X3 محبوب است.

بی‌ام‌و iX3 یک خودرو تمام الکتریکی است که احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود. این محصول بی‌ام‌و بیشتر ویژگی‌های مدل بنزینی X3 را به امانت می‌گیرد اما در بخش پیشرانه و مشخصات فنی شاهد تغییرات زیادی هستیم. قوای محرکه BMW iX3 به یک پیشرانه الکتریکی با حداکثر توان ۲۷۰ اسب‌بخار مجهز می‌شود.  بی‌ام‌و هم‌چنین از باتری‌های باظرفیت بیشتر از نمونه‌های فعلی استفاده می‌کند. باتری‌های این اتومبیل ظرفیت بیش از ۷۰ کیلو وات ساعت دارند و می‌توانند این آلمانی را با یک بار شارژ تا مسافت ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) همراهی کنند.

بی ام و iX3 می‌تواند به جایگاه شارژ سریع تا حداکثر ۱۵۰ کیلو وات ساعتی متصل شود. در این صورت زمان شارژ کامل این خودرو تنها ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. تغییرات ظاهری این ماشین تنها در دیفیوز عقب و رکاب دیده می‌شود. هم‌چنین در جلوپنجره‌های کلیوی iX3 دیگر خبری از منافذ عبور هوا نیست؛ چراکه موتورهای الکتریکی برخلاف یپشرانه‌های احتراق داخلی نیازی برای تبادل هوا جهت خنک شدن ندارند.

iX3 فعلا یک کانسپت است. بنابراین امیدواریم نسخه نهایی این خودرو با ویژگی‌های گفته شده تا سال ۲۰۲۰ تولید شود. بعضی از منابع خبری می‌گویند بی ام و در صدد آن است در سال ۲۰۲۲ از محصول پرچم‌دار الکتریکی هیجان‌انگیزی رونمایی کند که می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۵ مایل) را طی کند.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه