نقش اینتل در تولید آیفون ۷ پررنگ‌تر از آن است که فکر می‌کردیم

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از پاییز سال گذشته یک شایعه پخش شد و چندین‌بار هم در ماه‌های بعد تکرار شد. این شایعه خبر از همکاری شرکت اینتل و اپل در ساخت آیفون ۷ می‌داد. براساس این شایعه مودم Intel 7360 LTE به جای مودم کوالکام در برخی از گوشی‌های iPhone 7 و iPhone 7 Plus شرکت اپل به کار گرفته خواهد شد.

اخیرا در گزارشی جدید هم این نکته مطرح شده است که بخش بیشتری از گوشی‌های آیفون ۷ از مودم‌های اینتل استفاده خواهند کرد؛ در واقع اینتل در این گوشی‌ها سهم بیشتری از آنچه قبلا فکر می‌کردیم خواهد داشت. پیش‌بینی شده در طول چرخه عمر آیفون جدید شرکت اینتل ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون مودم در اختیار اپل قرار خواهد داد. این ارقام یعنی پیش‌بینی سابق که بیانگر استفاده ۲۵ درصدی گوشی‌های آیفون از مودم‌های اینتل بود افزایش یافته و به حدود ۵۰ درصد می‌رسد. اینکه اینل بتواند تامین ۵۰ درصد از مودم‌های اپل را به عهده بگیرد برای این شرکت درآمدی ۱.۵ میلیارد دلاری دارد.

این موضوع هم پیش‌بینی شده که مودم‌های شرکت اینتل در تراشه‌های Apple’s Ax آیفون ادغام شوند و به این شکل بخشی از فضا در گوشی صرفه‌جویی شود. این موضوع باعث کاهش ضخامت گوشی و امکان استفاده از باتری با ظرفیت بالاتر در این مدل‌ها شده و در کل گوشی را کارآمدتر و هزینه تولید آن را کمتر می‌کند.

منبع: PhoneArena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه