۲۶ نکته و ترفند در مورد لباس که همه دختران باید بدانند!

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه
نکات لباس پوشیدن

لباس پوشیدن کاری است که همه‌ی ما هر روز آن را انجام می‌دهیم. پس طبیعی است که هر کدام از ما در زمینه‌ی لباس پوشیدن یکی دو ترفند بلد باشیم؛ ترفندهای متنوعی از نحوه‌ی ست کردن لباس‌ها با هم تا روش کنار آمدن با شلوارهای جین تنگ و کفش‌های ناراحت. ترفندهای زیادی در زمینه‌ی لباس وجود دارد. هر وقت یکی از این نکات لباس پوشیدن را می‌شنویم با خودمان می‌اندیشیم «چطور این به ذهن خودم نرسیده بود». پس چه بهتر که تلاش کنیم تمام ترفندهایی را که بلدیم با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.  در این مقاله سعی کرده‌ایم ۲۶ نکته و ترفند برای لباس پوشیدن خانم‌ها به شما معرفی کنیم که در فصل‌ها و موقعیت‌های مختلف به کارتان خواهند آمد.

۱. تازدن پاچه‌های شلوار جین

بوت ساق دار

حتما شما هم دوست دارید که در فصل زمستان شلوار جین یا کتانتان را داخل بوت خود قرار دهید ولی متوجه شده‌اید که این کار باعث ضخیم شدن ساق پای شما می‌شود. این مشکل وقتی پیش می‌آید که بوت ساق بلند را روی شلوارهای پاچه گشاد یا راسته می‌پوشید و اصلا ظاهر جذابی ندارد. حتی باعث می‌شود زیب بوت به سختی بالا بیاید یا حتی خراب شود. برای حل این مشکل می‌توانید طبق این دستورالعمل ابتدا پاچه‌ی شلوار خود را به دو جهت تا بزنید، سپس روی آن جوراب بلند بپوشید و بعد کفش را پای خود کنید.

۲. بالا نگه داشتن زیپ شلوار

شلوار جین تنگ

احتمالا شما هم در کمدتان شلوارهایی دارید که زیپ آن‌ها مدام به سمت پایین سر می‌خورد و باز می‌شود. علت این موضوع ممکن است تنگی شلوار یا کهنه شدن زیپ باشد، اما در هر صورت راه حل آن ساده است. یک حلقه جاسوییچی یا کلید پیدا کنید و دسته زیپ را مثل کلید به آن بیاندازید. وقتی شلوار خود را پوشیدید حلقه را به دکمه شلوارتان بیاندازید و بعد دکمه را ببندید. به این شکل حلقه زیر شلوار شما مخفی می‌شود.

۳. لباس‌های آب رفته را به حالت قبل برگردانید

آب رفتن لباس

همه لباس‌ها قابلیت شسته شدن در ماشین لباسشویی را ندارند ولی گاهی هرچقدر هم حواسمان باشد که آن‌ها را در ماشین لباسشویی نشوریم، باز هم ممکن است این اتفاق بیفتد. اما خوشبختانه ترفندی برای برگرداندن این لباس‌ها به حالت اول وجود دارد. برای این کار نیاز به یک تشت آب یا سینک ظرفشویی خالی، شامپو بچه و ۲ حوله‌ی بزرگ و تمیز دارید. یک پیمانه شامپو بچه را داخل تشت یا سینک پر از آب ولرم بریزید و هم بزنید و لباس خود را در آن خیس کنید و بعد با دست به آرامی چنگ بزنید. سپس لباس را از آب خارج کنید و خیلی آرام آب آن را بگیرید. بدون فشار زیاد و بدون آبکشی لباس را روی حوله بزگ و خشک پهن کنید و بعد شروع به لوله کردن حوله به همراه لباس کنید. حالا حوله را آرام فشار دهید تا رطوبت اضافی لباس را جذب کند. در مرحله‌ی بعد لباس نم‌دار را روی حوله‌ی خشک دوم بکشید و پهن کنید. کشیدن لباس را تکرار کنید تا لباس به اندازه‌ای واقعی خود برسد و بعد اجازه دهید که همانجا خشک شود. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن، می‌توانید یک پنکه جلوی لباس قرار دهید.

۴. برای لاغر و مرتب به نظر رسیدن یک لایه به لباس خود اضافه کنید

یک ترفند برای لاغرتر نشان دادن! در روزهای سرد که زیر پلیورتان یک لباس دیگر می‌پوشید، معمولا لباستان پف می‌کند و ظاهر چندان خوبی پیدا نمی‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید یک تاپ جذب بین لباس زیری و پلیور خود بپوشید. با این کار به هم ریختگی و پف زیر پلیور از بین می‌رود و لباس روی بدن شما بهتر می‌خوابد.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند برای پنهان کردن شکم با لباس

۵. گشاد کردن شلوار جین تنگ

گشاد کردن شلوار جین

دل کندن از شلوار جین محبوب‌ برای کسانی که دچار اضافه وزن شده‌اند، کار سختی است. از طرفی هم گاهی این شلوارها آنقدر تنگ نشده‌اند که بخواهید یک شلوار جین با سایز جدید برای خود بخرید. برای این شرایط ترفندی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید شلوار جین تنگ شده خود را کمی گشادتر کنید. برای این کار شلوار جین، خصوصا جاهایی را که بیشتر تنگ شده، خوب مرطوب کنید. سپس آن را بپوشید و برای ۳۰ دقیقه دور خانه قدم بزنید، بنشینید و حرکات کششی انجام دهید. سپس آن را در بیاورید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد از خشک شدن هم دوباره این حرکت را انجام دهید.

۶. انتخاب گردنبند مناسب نسبت به فرم یقه

انواع گردنبند

هماهنگ کردن گردنبند با فرم یقه به‌شدت در ظاهر شما تاثیرگذار است. فرم یقه‌ی تیشرت یا پیراهن مهم‌ترین قسمتی است که باید به آن توجه کنید. وظیفه‌ی گردنبند کامل کردن ظاهر شماست. پیشنهاد ما برای یقه‌های مختلف گردنبندهایی است که در تصویر بالا می‌بینید.

۷. پاک کردن اثر دئودورانت از روی پیراهن

آثار عرق

یکی از رایج‌ترین اتفاقات هنگام پوشیدن لباس، برخورد لباس با پوست زیر بغل و لک شدن آن با دئودورانت است. صحیح پوشیدن لباس بعد از استفاده از دئودورانت یا ضد عرق، یک هنر است؛ اما برای از بین بردن این لک می‌توانید از دستمال مرطوب پاک‌کننده استفاده کنید. به طور کل، بد نیست همیشه یک بسته دستمال مرطوب دم دست خود داشته باشید تا در این لحظات شما را نجات دهد.

۸. تا کردن تیشرت

روش تا کردن تیشرت

تا کردن و مرتب کردن تیشرت‌ها به ترتیب، پیدا کردن آن‌ها را خیلی ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود کمتر چروک شوند. همچنین با این کار لباس‌ها جای کمتری در کشوی شما می‌گیرند. برای این کار باید به این نکته دقت کنید که قسمت چاپ‌شده‌ی تیشرت همیشه رو قرار گیرد تا تشخیص آن‌ از دیگر تیشرت‌ها ساده باشد. به عکس‌های بالا دقت کنید.

۹. گشاد کردن کفش‌ها

گشاد کردن کفش مهمانی

خیلی از خانم‌ها کفش‌های زیبایی در کمد خود دارند که به دلیل تنگی و اذیت کردن پا نمی‌توانند آن‌ها را بپوشند. فراموش نکنید هرشخصی فرم پای مختص به خود را دارد؛ بعضی‌ها پاهای باریک و برخی پاهای پهن‌تری دارند، برخی انگشت‌های کشیده و ناهمسطح و برخی دیگر انگشت‌های کوتاه و تخت دارند. این موضوع نباید باعث شود که کفش محبوب‌تان پای شما را بزند یا احساس ناراحتی در پای شما ایجاد کند. برای حل این مشکل، خیلی ساده می‌توانید چند کیسه‌ی زیپ‌لاک یا زیپ‌بگ با کیفیت تهیه، آن‌ها را تا نیمه آب و هوای اضافی را خالی کنید. سپس کیسه را درون کفش‌های خود قرار دهید و کفش‌ها را درون یک کیسه‌ی تمیز، داخل فریز خود بگذارید. اجازه دهید کفش‌ها یک شب در فریزر بمانند و صبح روز بعد آن‌ها را امتحان کنید؛ در صورت نیاز می‌توانید این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ترفند پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت زمان بیشتر

۱۰. برای پلیورهای قدیمی کاربرد جدید پیدا کنید

استفاده از ساق‌های پشمی در زمستان بسیار شیک، کاربردی و گرم است. ولی اگر امسال نتوانستید ساق بافتنی یا پشمی مورد نظر خودتان را پیدا کنید، می‌توانید با بریدن آستین‌های یک پلیور قدیمی که دیگر آن را نمی‌پوشید، یک جفت ساق بافتنی جدید برای خود تهیه کنید؛ به همین سادگی.

۱۱. از بین بردن لک عرق

از بین بردن لک عرق

قطعا لکه‌های زرد عرق روی لباس یکی از زشت‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است برای لباس‌های ما بیفتد. برای پاک کردن لک عرق از روی لباس یک بطری اسپری آب را با آب لیموی طبیعی پر و مستقیما روی قسمت‌های لک‌شده‌ی لباس خشک اسپری کنید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید.

۱۲. ایده‌ای جدید برای کمربندهای لباس

انواع کمربند لباس زنانه

علاقه‌مندان به مد و استایل‌های متفاوت از چنین ایده‌هایی استقبال می‌کنند. با کمی بازی با مدل‌های مختلف می‌توانید مدل‌های جدیدی برای استایل خود پیدا و تیپ خود را شخصی‌تر کنید.

۱۳. نرم کردن تیشرت‌ها با استفاده از نمک

برخی از تیشرت‌های نخی خیلی خشک هستند و پوشیدن آن‌ها احساس خوشایندی به ما نمی‌دهد. برای برطرف کردن این مشکل تکنیکی وجود دارد که البته زمان و حوصله‌ی زیادی می‌طلبد. برای این کار تیشرت نخی خود را برای ۳ روز داخل آب نمک قرار دهید و سپس با آب بشویید.

۱۴. به کفش‌های خود استایل جدید بدهید

رنگ کفش

یکی از مدل‌های جدید و جذاب کفش‌ مدل Cap Toe است که قیمت ارزانی هم ندارد. اما شما می‌توانید با یک تکنیک ساده استایل کفش‌های خود را عوض کنید و یک کفش Cap Toe داشته باشید. برای این کار می‌توانید مثل عکس زیر یک چسب نواری که زیاد هم قوی نباشد، روی کفش خود قرار دهید و بعد با اسپری روی نوک کفش خود را رنگ کنید.

۱۵. ضد آب کردن کفش‌ها با موم عسل

اسپری ضد آب کننده کفش

 

کفش‌های پارچه‌ای در فصل‌های بهار و تابستان خیلی پرطرفدار می‌شوند. این کفش‌ها سبک و خنک‌اند، اما از طرفی خیلی زود خیس و لک می‌شوند. یک ترفند ساده برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از «موم زنبور عسل قالبی» برای ضد آب کردن کفش‌ها به‌شکل بالا است.

۱۶. جارختی دوبل

 

ترفند لباس

برای این ترفند فقط به درب قوطی نوشابه نیازدارید! با این ترفند هم می‌توانید لباس‌های ست را کنار هم آویزان کنید و هم لباس‌های بیشتری در کمد جا بدهید. فقط کافیست مانند عکس هر چوب لباسی را از یک حلقه رد و یکی را به میله‌ی کمد آویزان کنید.

۱۷. پیشگیری از در رفتن جوراب شلواری

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌توانید با استفاده از لاک ناخن بی‌رنگ از گسترش دررفتگی جوراب شلواری‌های نازک جلوگیری کنید؛ اما آیا می‌داسنتید با استفاده از اسپری تافت مو می‌توانید از پارگی و سوراخ شدن جوراب شلواری‌های شیشه‌ای و نازک در وهله‌ی اول جلوگیری کنید. کافی است جوراب‌های خود را بپوشید و بعد روی پاهای خود را کمی تافت مو اسپری کنید.

۱۸. تکه‌دوزی‌های خلاقانه

شلوار جین پاره

با استفاده از این ترفند می‌توانید شلوار جین پاره خود را جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر کنید. برای شروع یک تکه پارچه‌ی رنگی انتخاب کنید، شلوار را پشت و رو کنید و با استفاده از لایی چسب، پارچه را به پشت قسمت پاره‌شده بچسبانید. حالا شلوار را به حالت اول برگردانید و با استفاده از نخ‌های رنگی دور قسمت تکه‌دوزی شده را گلدوزی کنید. با این کار هم شلوارتان زیباتر می‌شود و هم پارچه تکه‌دوزی‌شده را محکم‌تر کرده‌اید.

۱۹. از بین بردن پرزهای لباس

پرزهای گلوله‌شده روی لباس‌های بافتنی خیلی وقت‌ها باعث می‌شود به طور کل قید آن لباس‌ها را بزنیم و گوشه‌ی کمد رهایشان کنیم. اما راه حل مفیدی برای از بین بردن این پرزها وجود دارد که لباس‌های بافتنی شما را دوباره نو می‌کند. برای این کار کافیست یک سنگ پا با بافت ریز را به صورت خشک روی پرزهای لباس بکشید و سپس با استفاده از پرزگیرهای کاغذی چسبی، آن‌ها را جمع کنید. برای بافتنی‌های ضخیم‌تر، از تیغ اصلاح یک بار مصرف هم می‌توانید استفاده کنید.

۲۰. ترمیم بوت‌های چرمی

نیم بوت چرم

اگر روی بوت‌ و نیم‌بوت چرم شما هم لکه‌های سفید ظاهر شده نگران نباشید، این لکه‌ها تاثیر نمک‌هایی هستند که در زمستان برای باز کردن راه‌ها در سطح خیابان و پیاده‌رو می‌ریزند. برای ترمیم کفش‌ها ابتدا با استفاده از یک فرچه کفش را تمیز و سپس با محلول آب و صابون آن را پاک کنید. کمی سرکه سفید را با آب ترکیب کنید و روی آن اسپری کنید. سپس روی کفش را دستمال مرطوب بکشید و کمی نرم‌کننده‌ی مو به سطح آن بمالید تا رطوبت چرم از بین نرود. در نهایت روی کفش یک لایه اسپری ضدآب‌کننده‌ی کفش بپاشید.

۲۱. یک مدل جذاب برای گره زدن شال گردن

مدل جدید شال گردن

راه‌های زیادی برای گره زدن شال گردن وجود دارد اما مدلی که ما به شما معرفی می‌کنیم هم شیک است و هم با مدل‌های مختلف لباس هماهنگ می‌شود. این مدل را هم می‌توان با شال‌های بافتنی و هم با شال‌های پارچه‌ای امتحان کرد. با استفاده از این مدل شال گردن شما همیشه محکم و مرتب روی گردنتان می‌ماند.

۲۲. یک راه هوشمندانه برای آویزان کردن لباس

چوب لباسی و جا رختی

کسانی که هر بار زمان زیادی برای آویزان کردن لباس‌های خود به جارختی صرف می‌کنند، از این ترفند به شدت استقبال خواهند کرد. بعد از استفاده از این روش احساس می‌کنید تمام عمر لباس‌های خود را اشتباه در کمد آویزان می‌کردید. برای این کار دست خود را از یقه لباس داخل و از انتها خارج کنید. سپس یک جارختی در همان دست بگیرید و لباس را به جارختی انتقال دهید.

۲۳. یک روش برای تازدن آستین لباس

آموزش تا زدن آستین لباس

 

برای خانم‌ها و آقایانی که دوست دارند آستین لباس خود را بالا تا بزنند اما نمی‌‌خواهند ظاهر آن خیلی رسمی و اتو کرده به نظر برسد. بسیاری از طراحان لباس از این روش برای ایجاد استایل روزمره در لباس‌های کژوال استفاده می‌کنند. این کار پنج مرحله‌ی ساده دارد. می‌توانید طبق عکس‌ها به ترتیب پیش بروید.

۲۴. تعویض بند هودی و سویشرت

با شست‌وشو یا استفاده‌ی طولانی مدت، بند برخی لباس‌ها مثل هودی و سویشرت خراب می‌شود یا بیرون می‌آید و گم می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است سر هرکدام از این بندها را یک گره بزنید. اما وقتی برای گره زدن دیر شده و در حال حاضر بند لباستان گم شده است، می‌توانید یک سنجاق قفلی به انتهای یکی از بندهایی که باید وارد لباس شوند، وصل کنید و بعد توسط انگشتتان بند را به داخل لباس هدایت کنید و از قسمت دیگر خارج کنید. با این کار شما یک جسم سخت به بند اضافه کردید که بتوانید آن را برای حرکت دادن در دست بگیرید.

۲۵. هوشمندانه‌ترین روش آویزان کرن شلوار

تا کردن شلوار

برای کسانی که می‌خواهند شلوارهای خود را خوب و مرتب نگهداری کنند این روش بهترین گزینه است. با استفاده از این ترفند هوشمندانه شلوارهای شما چروک نمی‌شوند و  از جارختی لیز نمی‌خورند. شلوار را نسبت به جارختی سروته نگه دارید و ابتدا یک پاچه را روی آن تا کنید و بعد پاچه دیگر شلوار را روی آن قرار دهید. در نهایت شلوار را با دست مرتب کنید.

۲۶. مخفی کردن بند لباس زیر

این ترفند نه‌‌تنها از معلوم شدن بند لباس‌زیر شما جلوگیری می‌کند، بلکه کمک می‌کند لباس‌های یقه باز از شانه‌ی شما پایین نیفتند. فقط باید نوار باریکی از یک پارچه ظریف ببرید و دو سر آن یک جفت دکمه قابلمه‌ای بدوزید. سپس یک سر این نوار را به داخل لباس‌تان، همان‌ جایی که بند لباس زیر عبور می‌کند، بدوزید. حال فقط کافیست بند سوتین را بین آن قرار دهید و دکمه را ببندید.

منبع: Listotic

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه