نگاهی به اینفوگرافی عجیب LG برای مقایسه‌ی G5 و گلکسی S7

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

امسال بی‌شک LG G5 و Samsung Galaxy S7 دو تا از پدیده‌های MWC بودند. این گوشی‌های هوشمند که در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ به‌طور رسمی معرفی شدند، تلاش کرده‌اند با ارایه‌ی ویژگی‌های خاص از رقیب‌شان پیشی بگیرند.

سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان دو رقیب سرسخت به دنبال راه‌هایی هستند تا ضمن برجسته کردن ویژگی‌های پرچم‌دار خود، مشتریان را قانع کنند در قضاوت میان G5 و S7 چندین پله بالاتر از دیگری ایستاده‌اند. در جریان همین رقابت‌ها ال‌جی دست به انتشار یک اینفوگرافی زد تا بگوید G5 به هزار و یک دلیل بهتر از S7 است. البته این اینفوگرافی (که تصویر آن را در بالا می‌بینید) جای بحث فراوان دارد.

ال‌جی ادعا کرده صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی G5 بهتر از صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی S7 است.

طبق ادعای ال‌جی اولین امتیاز G5 نسبت به S7 طراحی ماژولار و باتری قابل‌تعویض آن است. داشتن یک دوربین اضافی و یک ابزار صوتی هم از اصلی‌ترین استدلال‌های ال‌جی برای اثبات برتری G5 است. با این وجود Galaxy S7 با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری به میدان آمده که به نظر می‌رسد با یک نوبت شارژ نسبت به باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپری G5 دوام بیشتری داشته باشد.

دیگر آن‌که ال‌جی می‌خواهد به کاربران بقبولاند G5 به‌خاطر دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی،‌ از S7 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی‌اش ‌بهتر است. ما واقعا در این‌باره چیزی نمی‌دانیم. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی صرفا به‌این‌خاطر که پیکسل‌های بیشتری دارد، از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی بهتر نیست (احتمالا خودتان می‌دانید این موضوع ارتباط مستقیمی به کیفیت عکس‌ها ندارد). چیزی که از آن مطمئنیم این است که دوربین دوتایی G5 عکس‌های وایدتری ثبت می‌کند. در مقابل، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سامسونگ پیکسل‌های بزرگ‌تری ارایه داده و در ضمن فوکوس اتوماتیک دوتایی هم دارد. با این وجود فعلا نمی‌توانیم قضاوت کنیم که کدام دوربین بهتر است. به‌زودی هردو امتحان‌ خودشان را پس می‌دهند.

Untitled-1

ال‌جی همچنین ادعا کرده صفحه‌نمایش ۵.۳ اینچی G5 بهتر از صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی S7 است؛ اما فقط به‌خاطر همان ۰.۲ اینچ؟ بسیاری مشتریان هنوز دستگاه‌های جمع‌وجورتر را ترجیح می‌دهند. پس اینکه ال‌جی نمایشگر بزرگتری دارد لزوما نمی‌تواند یک امتیاز باشد؛ به‌خصوص که هر دو صفحه‌نمایش رزولوشن یکسانی (۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) دارند.

نکته‌ی بعدی این‌که حالت Daylight درواقع همان تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش است که ال‌جی فقط اسمش را عوض کرده! این ویژگی را S7 هم دارد (به این معنا که صفحه‌نمایش هر دو گوشی می‌توانند حداکثر روشنایی را تا سقف ۸۵۰ نیت داشته باشند). با این حساب بعید است که در این مورد یک برنده‌ی واقعی وجود داشته باشد.

خیلی جالب است که اینفوگرافی نشان می‌دهد S7 فقط یک امتیاز نسبت به G5 دارد و آن مقاومت در برابر آب و گردوخاک است. ال‌جی همچنین به بعضی ویژگی‌های معمولی مثل فناوری پشتیبانی از کارت حافظه و مجهز بودن به فناوری always on display اشاره کرده که اساسا گزینه‌های مناسبی برای اثبات برتری نیستند.

به‌هرحال مثل همیشه بعضی کاربران G5 را بیشتر می‌پسندند و بعضی دیگر S7 را. تک‌تک این افراد حتما دلایل خود را دارند اما مسلم است که اینفوگرافی‌ ال‌جی به‌خاطر نقص‌هایش مرجع مناسبی برای مقایسه‌ی دو پرچم‌دار ال‌جی و سامسونگ نیست.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. محمد

    ال جی واقعا شجاعت به خرج داده ولی این زیرش که در میاد انصافا تو زوق میزنه و یکم زشته

  2. Amir

    سامسونگ s7 حتی usb type c هم نداره ،در حالیکه G5 و گوشیهای سال ۲۰۱۵ مثله نکسوس ۵x هم این مورد رو دارن ،
    به نظر میرسه که سامسونگ هرکاری میکنه که گوشی ارزونتر دربیاد و بعدش با تبلیغات زیاد هرکاری میکنه که گوشی رو گرونتر بفروشه !!!

  3. علیرضا

    امسال ال جی ترکونده و با جایزه هاش اینو اثبات کرد.فقط نمیدونم چرا بیخود داره از سامسونگ حمایت میشه.سامسونگ خوبه اما اینبار الجی واقعا بهتره واقعا.بیشتر نظرات که تخصصی نیس و حتی شما دیجیکالا.افت کردید.البته فعلا تو این چیزایی که خوندم.مثل این بود که الان روز باشه.همه بخوان بگن شبه!!!!

  4. jkkl

    سامسونگی های عزیز یکیتون یا اصلا همتون برتری های s7 به iPhone 6s رو بگین من یکم از شما ها یاد بیرم
    (خواهشا حمله نکنین)

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      صفحه نمایش
      شارژدهی
      انجام بازی
      دوربین
      جایزه طراحی از geekbench
      پشتیبانی از کارت حافظه
      ضد آب
      ضد گرد و غبار
      سخت افزار
      لوازم همراه گوشی
      بسه یا بازم بگم

    2. علی جوادی

      دوربین اس ۷ حداقل دو برابر کیفیت بیشتر از آیفون ۶S داره…هنوز آیفون نتونسته گوشی با دریچه دیافراگم ۲.۲ به بالا بسازه…بماند فوکوس خودکار با سرعت نور و فوکوس دو تایی و لرزشگیر اپتیکال و لیزری و ۹۵ درصد جذب نور بیشتر از آیفون ۶S در اس ۷…
      خاصیت ضد آب و ضد گرد و خاک و قابلیت اضافه کردن مموری کارت تا سقف ۲۰۰ گیگ که اپل برای هر افزایش حافظه در آیفون;۱۰ برابر پول بیشتر از حافظه ی داخلی از فروشنده میگیره…
      صفحه نمایش بی نظیر و بدون رقیب که آیفون بعد از چند سال هنوز نتونسته تراکم پیکسلی و رزولوشن گوشیهاشو تغییر بده…
      سری اج با اون طراحی بی نظیر که اصلا هیچ نقطه مشترکی با محصولات اپل ندارند و به هیچ عنوان نباید این گوشی سوپر لوکس رو با آیفون مقایسه کرد…
      سخت افزاری بی نظیر بدون کوچکترین مشکل;در صورتی که آیفون ۶S یک بخاری کامل بود…
      در یک کلام بگم اگه بخوام تفاوت های اس ۷ که سهله;اس ۶ رو نسبت به آیفون بگم میشه یک سریال با ۸۰۰ فصل و یک میلیون قسمت
      ولی آیفون هم چیزهایی داره که هیچ گوشی نداره:
      ارور ۵۳;آجر شدن گوشی با تغییر تاریخ;هنگ کردن در زیر شارژ;انفجارهای پیاپی و هزاران مورد دیگه
      خانم سلیمانی با تشکر از شما…نظرم ثبت بشه لطفا

      1. Danial

        عاااااااااااااااالی بود. دمت گرم. حرفی برا گفتن نگذاشتی…
        قبول حقیقت سخته که سامسونگ داره سال ب سال گوشیهای کامل تری میزنه. دوستمون گفت درجه دیافراگم یه چیزی یادم اومد. الجی تو دوربین نسبت به سال گذشته درجا زد. همون ۱۶ با دیافراگم ۱،۸ اما سامسونگ از ۱،۹ رسید به ۱،۷
        این یعنی عکاسی فوووووق العاده توشب. اپل ک اصلا صحبتش نیست. چرا هست!!!! یه سیب گاز زده خوشگل پشتش داره که مثلا با کلاسه…!!! همین!!! بابا دیگه از سامسونگ چی میخواین؟ با سری اج زیباترین گوشیهای سال رو زد… تو صفحه نمایش ک هرسال بهترینه… تو دوربین که طبق بررسی سایت مرجع dxomark اج پلاس بهترین دوربین رو داره و بیشترین امتیاز رو آورد. اج پلاس شد ۸۷ نوت ۵ و اس ۶ و اس ۶ اج شدن ۸۶ ولی جی ۴ شد۸۳. آیفون ۶ اس هم شد ۸۴. اینم از دوربین… از نظر قدرت سخت افزاری هم که سامسونگ همیشه فوق العاده بوده در مقایسه با رقبا. میگین نه برین سرعت گوشیها و امتیاز بنچ مارک رو مقایسه کنین فقط… از نظر باتری هم که با صفحه نمایش و پردازنده بی نظیر و کم مصرفش همیشه از رقبا بهتر بوده. بهترین باتری رو تو بین برترین گوشیهای سال ۲۰۱۵ اس ۶ اج پلاس و نوت ۵ آوردن… ضد آب و گرد و غبار هم که یه ویژگی جذاب دیگه ک دوباره به پرچم دارای سامسونگ برگشت… بابا دیگه از یه گوشی چی میخواین؟ چرا انقد کور کورانه تعصب دارین؟ خدا وکیلی سامسونگ گوشیهاش بده؟ خودتون قضاوت کنین. خواهش میکنم تا با یه گوشی کار نکردین در موردش نظر ندین عزیزااااااان. من خودم اج پلاس دارم که فوق العاده راضیم ازش. دوستام هم جی ۴ دارن هم آیفون ۶ اس. ب خدا قسم فقط یک بار گوشیمو با گوشیهاشون مقایسه کردم دیگه پیشم گوشیشون رو در نمیارن!!! اصلا از گوشی پیشم حرف نمیزنن!!! اینه قدرت سامسونگ… خواهشا واقع بین باشین. ما سهام دار شرکتا نیستیم ک الکی تعصب داشته باشیم و تبلیغ کنیم. ما مصرف کننده ایم که باید بهترین رو داشته باشیم. خدا بهمون چشم داده عقل داده که بهترین رو انتخاب کنیم ن اینکه الکی طرفداری کنیم. یا علی…

  5. افسانه

    کسی میدونه s7م سنسور اندازه گیری ضربان قلب رو داره یا نه؟! چیزی در این مورد نشنیدم. ممنون میشم اگه خود خانم سلیمانی هم خبری در این مورد داره، اطلاع رسانی کنه. تشکر

    1. Ali

      بله داره جفت دوربین پشت گوشی

  6. حسن ر.

    USB 3 type-c فراموش شد

    1. محمد

      باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری فراموش شد……
      رزولوشن ۵۳۴ فراموش شد……
      صفحه اج فراموش شد……
      شارژ بی سیم فراموش شد……
      دوربین قوی تر فراموش شد……
      گوریلا گلس فراموش شد…..
      حسگر اثر انگشت سریع تر فراموش شد…..
      حسگر ضربان قلب فراموش شد……
      اسپیکر قوی تر فراموش شد…..
      و……..

  7. Next is Now

    یعنی الجی با این اینفوگرافیک خودشو مضحکه خاص و عام کرد ، خخخ صفحه نمایش و دوربین فوق العاده بود

  8. حافظ موسوي

    چطور زمانی که سامسونگ خودش رو با آیفونهای اپل مقایسه میکنه نداشتن شیار کارت حافظه و محافظت از ورود گرد و خاک و چندتا از این دست موارد رو برتری تلقی میکنه ولی وقتی به مقایسه برتری با ال جی میرسه شما میفرمایید اینها برتری نیست؟! شما باید بهتر بدونید سامسونگ همیشه مغرضانه ترین روش هارو برای تبلیغ خودش انتخاب میکنه و حتی از رییزترین مسایل هم استفاده و بزرگنمایی اغراق آمیز میکنه تا خودشرو تبلیغ کنه ! ودر آخر اینکه توقع نقد بیطرفانه و علمی رو از نویسنده های عزیز سایت داریم ونه جانبدارانه ! مؤید باشید

  9. پارسا

    اقا شما میشه بگین سامسونگ از چ نظر همون گوشی سال قبلشو وارد بازار کرده؟
    اس ۷ زد اب . اس ۷ باتری بهتر داره . اس ۷ درگاه کارت حافظه داره . و خیلی چیزای دیگه ک از اس ۶ بهتره.
    اگ منظورت شکل ظاهریه گوشیه ک از اصالت سامسونگه ک یک شکل گوشی هاش با کنی تغیر. تمون برندای معروف در هر وسیله ای سعی میکنیی شکل ظاهری تو ی مبنا ببرن .
    و بازم اگ ب شکل ظاهری گفتی هوواوی از الجی بهتره

    1. (Ali S(asobhani99@gmail.com

      کاملا موافقم
      همه چیز که فقط طراحی نیست ، درضمن طراحی زیبا هیچ ایرادی نداره که تغییر داده بشه ،با این حال، سامسونگ روی این بخش هم تمرکز کرد و انحنا در پشت گوشی آورد و بیرون زدگی دوربینو کم کرد؛ و سنسور ناکس رو پهن تر کرده.
      کسی با اس ۷ مشکلی داره نخره چون کسی مجبورش نکرده

    2. naser

      و بازم اگ ب شکل ظاهری گفتی هوواوی از الجی بهتره.
      این دیگه از اون حرفا بودا!!!!همیشه قبول واقعیت سخته،روزی بود سامسونگ تو گوشیا هوشمند پیشتاز بود الان دیگه تنها نیست و دلیل نمیشه به خاطر تعصبتون هوواوی رو بکوبین تو سر ال جی.اصلا این دو تا قابل مقایسه نیستن.

  10. امیر

    کاملا مشخصه که ال جی هر سال داره بهتر از سال قبل عمل می کنه و سامسونگ همون گوشی های سال قبلش رو یکم بزرگتر می کنه و می فروشه.
    ال جی فوق العاده است.

    1. علی جوادی

      دوست عزیز…تمام مواردی که ال جی بیان کرده عین دروغه و بس…
      یادمه پارسال جی ۴ رو برتر از اس ۶ تو تبلیغات معرفی میکرد…بخصوص دوربینش…خب چی شد؟دوربینش که جز سه دوربین برتر سال ۲۰۱۵ نشد و برعکس سامسونگ دو گوشیش برتر شد.اس سیکس اج هم برترین گوشی سال ۲۰۱۵ شدو جی ۴ هیچی
      ال جی ادعا زیاد میکنه و در عمل هیچی نیست…بخدا آدم قیافه ی جی ۵ رو که میبینه یه جورایی از موبایل دل زده میشه
      ممنون از استاد سلیمانی

      1. حمیدرضا

        سلام؛
        بنده طرفدار هیچ کدوم از برندها نیستم.
        جناب جوادی اطلاعات می دید، لطفا مستدل باشه. لینک مرجعی** که بهترین گوشی سال ۲۰۱۵ را تعیین کرده و یا ۳ دوربین برتر سال ۲۰۱۵ بگذارید.
        با تشکر.

      2. حمیدرضا اکبرزاده(اکبر سامسونگ)

        لایک
        این تصویر یا نمودار که فقط امکانات جی ۵ رو نوشته پس این مال ال جیه پس نمی شه به این اعتماد کرد امکانات برجسته اس ۷ رو هم ننوشته ۱۲ مگاپیکسل با تکنولوژِی دویل پیکسل یا طراحی بی نظیرش

      3. Life's Good

        من فقط موندم اونایی که از ظاهر گوشی G5 ایراد میگیرن به چی ظاهر S7 مینازن،خدائیش G5 با همه زشتیش( البته به نظر برخی دوستان)در مقابل S7 الهه ی زیباییه!

      4. علی رضا الف

        دروغه ال جی جی ۴ بهترین دوربین سال ۲۰۱۵ شد تو دیجی کالا هم هست

      5. علی رضا الف

        دروغه ال جی جی ۴ بهترین دوربین سال ۲۰۱۵ شد تو دیجی کالا هم هست تو یوتیوب اسم این وشی رو بزنی اولین گذینه ای که میاد نوشته ال جی جی ۴ بهترین دوربین سال ۲۰۱۵

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه