هواوی جایگزین اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

هواوی در حال حاضر یک غول در صنعت گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. براساس گزارش مالی سه ماه اخیر هوآوی که امروز منتشر شد این شرکت در سه ماه گذشته بیش از هر شرکت دیگری به جز سامسونگ، گوشی هوشمند فروخته است. با توجه به این آمار هوآوی بالاتر از نامی همچون اپل به عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در جهان به شمار می‌رود.

فروش سامسونگ از سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران معتقدند فروش گوشی‌های هوشمند به طور کلی کاهش یافته است. سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند امسال با کاهش بیش از ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. این شرکت در گزارش مالی سه ماهه خود که دیروز منتشر شد از کاهش میزان فروش گوشی گلکسی S9 خبر داد.

در چنین شرایطی محبوبیت هواوی رو به افزایش است. این شرکت به لطف گوشی پرچمدار P20 و دستگاه‌های محبوب سری Nova خود موفق به فروش ۵۴.۲ میلیون دستگاه شده است. این یعنی ۱۵.۸ درصد از سهم بازار جهانی گوشی هوشمند. بر اساس گزارشات هوآوی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه بیشتر از اپل فروخته است.

گزارش مالی بازار موبایل

هرچند فروش اپل نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده اما این افزایش در مقایسه با سرعت رشد شرکت‌های چینی هواوی و شیائومی بسیار کمتر بوده است. فروش هواوی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۴۰.۹ درصد افزایش داشته است. اما این بیشترین میزان افزایش سهم بازار در میان ۵ فروشنده برتر گوشی هوشمند نیست. شیائومی با رشد چشمگیر ۴۸.۸ درصدی زنگ خطر جدی را برای بزرگان این صنعت به صدا درآورده و هیچ بعید نیست که اپل به زودی جایگاه سوم خود را نیز از دست بدهد و در رقابت با تولید کنندگان چینی با چالش مواجه شود.

تحلیلگران معتقدند اپل برای حفظ جایگاه خود در این بازار باید بیش از پیش به ترندهای بازار بین‌المللی توجه کند و به عنوان مثال قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از دو سیم‌کارت را به محصولات خود اضافه کند.

منبع:‌ engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه