هواوی درصدد عرضه‌ی رقیب اسنپ‌دراگون ۷۱۰ است

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی

بعد از ورود تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ به بازار گوشی‌های هوشمند، گزارش‌هایی مبنی بر تلاش هواوی برای ارائه‌ی رقیب این تراشه تحت عنوان Kirin 710 منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالا تراشه Kirin 710 در ماه آینده معرفی می‌شود.

هدف اصلی تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ کم کردن فاصله‌ی بین گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده است. این تراشه از معماری ۱۰ نانومتری بهره می‌برد و به همین خاطر بدون نیاز به مصرف انرژی زیاد و کاهش عمر باتری، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. اما از آن طرف Kirin 710 قرار است مدل جدیدتر Kirin 659 باشد که از معماری ۱۲ نانومتری بهره می‌برد و این یعنی Kirin 710 مصرف باتری بیشتری خواهد داشت. علی‌رغم بهره‌گیری از این فناوری قدیمی، این تراشه برای بهبود عملکرد مربوط به هوش مصنوعی، از یک واحد اختصاصی پردازش عصبی بهره خواهد برد.

در حال حاضر، هواوی و شرکت زیرمجموعه‌اش HiSilicon هنوز موجودیت این تراشه را رسما اعلام نکرده‌اند اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمالا این تراشه در ماه آینده همزمان با رونمایی از گوشی هواوی Nova 3 معرفی می‌شود. اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، پس Nova 3 به رقیب اصلی گوشی شیائومی Mi 8 SE بدل می‌شود که از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ بهره می‌برد. از دیگر گوشی‌هایی که احتمالا مجهز به تراشه Kirin 710 خواهد بود، می‌توانیم به هواوی میت ۲۰ لایت اشاره کنیم.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه