گوشی شیائومی Mi 8 رسما معرفی شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
شیائومی Mi 8

بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتشار انواع و اقسام خبرهای غیررسمی، بالاخره گوشی شیائومی Mi 8 معرفی شد. کاربرد و ظاهر این گوشی مشابه آیفون است، اما آیا کیفیت آن هم به پای آیفون می‌رسد؟ در ادامه نگاهی به مشخصات گوشی‌های Mi 8، Mi 8 Explorer Edition و Mi 8 SE می‌اندازیم.

سه مدل مختلف

جدیدترین گوشی شیائومی در سه مدل مختلف عرضه می‌شود.

اولین مدل همان شیائومی Mi 8 معمولی است. دومین مدل Mi 8 Explorer Edition است که تقریبا مشابه Mi 8 است با این تفاوت که از پنل پشتی شفاف و حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌برد. سومین مدل Mi 8 SE نام دارد که مجهز به نمایشگر ۵.۸۸ اینچی و تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ است و در مقایسه با مدل‌های Mi 8 و Mi 8 Explorer Edition که از اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و نمایشگر ۶.۲۱ اینچی بهره می‌برند، کوچک‌تر و ارزان‌تر است.

ویژگی‌های کلیدی شیائومی Mi 8

گوشی شیائومی Mi 8 از نمایشگر AMOLED ۶.۲۱ اینچی با رزولوشن Full HD پلاس بهره می‌برد. نسبت تصویر آن ۱۸.۷:۹ و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸.۵ درصد است. این درصد می‌توانست بیشتر باشد، اما بریدگی نمایشگر بخش زیادی از قسمت فوقانی آن را اشغال کرده است.

شیائومی Mi 8

 

قدرت پردازش این گوشی را تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ تأمین می‌کند و در کنار این پردازنده ۶ گیگابایت حافظه رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است. مدل Explorer Edition از ۸ گیگابایت حافظه رم و تنها ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

در پشت این گوشی، می‌توانیم دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. این دوربین‌ها مجهز به پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری، لرزش‌گیر اپتیکال و حالت پرتره هوشمند هستند. دوربین این گوشی در سایت تخصصی DxOMark موفق به اخذ امتیاز ۹۹ شده است.

دوربین این گوشی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند بهترین تنظیمات را در هنگام عکاسی لحاظ کند و همچنین برای عکس پرتره می‌توان از حالت نورپردازی استودیویی هم استفاده کرد که این مشخصه مستقیما از آیفون به این گوشی راه یافته است.

شیائومی Mi 8

دوربین سلفی این گوشی از نوع ۲۰ مگاپیکسلی است که از دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و با بهره‌گیری از تکنیک‌های خاصی می‌تواند کیفیت عکس‌های سلفی را بهبود ببخشد. در نهایت باید به GPS این گوشی هم اشاره کنیم که به‌صورت همزمان از باندهای L1 و L5 پشتیبانی می‌کند و این مشخصه موجب دقت بیشتر در مکان‌یابی می‌شود.

شیائومی Mi 8 Explorer Edition

مدل Explorer Edition این گوشی تا حد زیادی مشابه گوشی شیائومی Mi 8 است اما در این میان تفاوت‌هایی هم با این گوشی دارد. اول از همه باید به پنل پشتی شفاف این گوشی اشاره کنیم که پیش از این چنین مشخصه‌ای را در تعدادی از گوشی‌های HTC، از جمله HTC U12 پلاس دیده‌ایم.

شیائومی Mi 8

از دیگر مشخصات مهم این گوشی، نباید بهره‌گیری آن از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی که برای این کار از پرتوهای مادون‌قرمز استفاده می‌کند، از قلم بیندازیم. این سیستم و دوربین در بریدگی نمایشگر قرار دارند. البته به غیر از آیفون X، شاهد استفاده از چنین سیستمی در گوشی ویوو X21 هم بوده‌ایم. اما شیائومی اعلام کرده که این اولین گوشی اندرویدی است که می‌تواند سیستم تشخیص چهره کاملا سه‌بعدی را عملی کند.

شیائومی Mi 8

به غیر از مباحث امنیتی، از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی می‌توان در زمینه‌ی انیموجی هم استفاده کرد. همانند آیفون، انیموجی‌های این گوشی می‌توانند حالت‌های چهره کاربر را تکرار کنند. علاوه بر موارد ذکرشده، این گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر است که بنا ادعای شیائومی، در مقایسه با گوشی‌هایی مانند ویوو X21 و هوآوی میت RS، به دلیل حساسیت بیشتر نسبت به فشار، می‌تواند سریع‌تر اثر انگشت کاربر را شناسایی و قفل گوشی را باز کند.

شیائومی Mi 8

شیائومی Mi 8 SE

نمی‌توانیم SE مخفف چه چیزی است و احتمالا خود شیائومی هم از این موضوع اطلاعی ندارد. همانطور که اپل زمانی برای گوشی‌های ارزان‌قیمت خود از پسوند SE استفاده کرد، شیائومی هم تصمیم گرفته برای این مدل ارزان‌تر، از همین پسوند بهره ببرد.

شیائومی Mi 8

این گوشی از نمایشگر ۵.۸۸ اینچی AMOLED بهره می‌برد. قلب تپنده آن تراشه اسنپ‌دراگون ۷۱۰ است که چندی پیش رسما معرفی شد.Mi 8 SE اولین گوشی هوشمندی است که از این تراشه بهره می‌برد که بنا ادعای کوالکام، در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۶۶۰ حدود ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

شیائومی Mi 8

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی‌های شیائومی Mi 8 و Mi 8 SE به ترتیب در تاریخ‌های ۵ و ۸ ژوئن در کشور چین عرضه می‌شوند. مدل ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۴۲۱ دلار و مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب ۴۶۸ دلار و ۵۱۵ دلار است.

تاریخ عرضه مدل Explorer Edition هنوز مشخص نشده اما قیمت آن ۵۷۷ دلار است. البته این قیمت‌ها مربوط به کشور چین است و در بازارهای خارجی معمولا گوشی‌های شیائومی با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند. در مورد عرضه این گوشی‌ها در دیگر بازارها هنوز خبری اعلام نشده است.

در مورد این گوشی‌ها چه فکر می‌کنید؟ آیا شیائومی این بار هم توانسته گوشی‌های جذابی بسازد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Hamid

    SE همون slim edition هست.

  2. Avatar محمد

    سلام چرا گوشی های شیاوومی رو نمیفروشید؟؟؟؟؟

  3. Avatar اقبال

    خیلی هم خوب ، خیلی هم ارزون. ولی برای همه مردم دنیا غیر از ما ، انتخاب من از بین سه گزینه mi8 128Gb است . با پولی ما داریم و با دلار ۷۰۰۰۰ریالی میشه ۳۷۶۰۰۰۰۰ ریال (دلارو خوش بینانه حساب کردم تا زمان عرضه این گوشی) ، با دلار دولتی میشه ۱۹۶۰۰۰۰۰ریال . البته دلار ۴۲۰۰۰ریالی رو من نمید.نم به کدوم وارد کننده میدن . خلاصه بگم این گوشی بیاد ایران میشه ۴میلیون تومن که برای اکثر ماها میشه آرزو ، پولدارا هم که براشون کثرشانه شیائومی دستشون بگیرن .

  4. Avatar shahabmp

    دیجی عزیز لطفا پیش فروشش کن تا بتونیم زمان عرضه و با قیمت مناسب تهیه کنیم.
    قول میدم اگه دیجیکالا پیش فروشش کنه بزرگترین پیش فروش تاریخ بازار موبایل ایران میشه
    لطفا لایک کنید اگه موافقید که ببینن و در موردش فکر کنن

  5. Avatar فرزاد

    دیجی کالای گرامی، کاش همینقدر که توی اخبار محصولات شیاومی بروز هستی، در زمینه قرار دادنشون توی سایت برای فروش هم بروز بودی !!

  6. Avatar سجاد

    عالیع بیا دیگع
    خدا کنع قیمتش همو ۲۰۰۰تومن باشع
    کع معرکس

  7. Avatar مجتبی

    لطفا پیشفروش کنید.

  8. Avatar هادی

    واقعا در میان اندرویدی ها خیلی خوبه

  9. Avatar javad

    وااای این گوشی فوق العادست????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه