هوش مصنوعی گوگل آرشیو عکس‌های نیویورک تایمز را دیجیتالی می‌کند

۲۰ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل

پیش از دوران اینترنت، رادیو یا تلویزیون، روزنامه‌ها اصلی‌ترین منبع مردم برای دریافت جدیدترین خبرها بودند. با توجه به اینکه این محتواها بر کاغذ چاپ می‌شدند، دسترسی به آن‌ها از طریق اینترنت کاری بسیار سخت محسوب می‌شود. با این حال، گوگل با استفاده هوش مصنوعی خود و با همکاری با روزنامه نیویورک تایمز، می‌خواهد ۵ تا ۷ میلیون عکس موجود در آرشیو روزنامه که قدمت برخی از آن‌ها به قرن نوزدهم برمی‌گردد، دیجیتالی کند.

با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، این تصاویر به‌صورت خودکار طبقه‌بندی می‌شوند.

کمپانی‌هایی که در رابطه با دیجیتالی کردن اسناد و تصاویر فیزیکی فعالیت می‌کنند، از سال‌ها قبل حضور داشته‌اند اما تفاوت اساسی گوگل با این کمپانی‌ها در این موضوع است که این شرکت علاوه بر اسکن تصاویر و متون مربوط به آن‌ها، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و متن‌های مربوط، این تصاویر را به‌صورت خودکار طبقه‌بندی می‌کند. زمانی که عکس‌ها به‌طور مناسبی طبقه‌بندی شوند، دیگر افراد هم به‌راحتی و بر اساس معیارهایی که هوش مصنوعی گوگل تشخیص داده، می‌توان آن‌ها را به راحتی پیدا کرد.

گوگل در رابطه با این همکاری می‌گوید: «همکاری با نیویورک تایمز برای دیجیتالی کردن آرشیو غنی این روزنامه، در راستای اهداف شرکت ما برای ارائه‌ی اطلاعات به تمام کاربران در سرتاسر جهان قرار دارد. امیدواریم با شروع این همکاری، دیگر سازمان‌ها هم به دیجیتالی کردن اسناد خود و انتقال آن‌ها به فضای ابری روی بیاورند تا همه‌ی افراد علاقمند بتوانند به این آرشیوهای غنی دسترسی داشته باشند.»

منبع: UberGizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه