هیجان جام جهانی به دنیای بازی فیفا تزریق می‌شود

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی فیفا

بازی‌های رایانه‌ای از طرفداران بسیاری برخوردار هستند و از پرمخاطب‌ترین این بازی‌ها می‌توان به شبیه‌سازهای ورزشی از جمله بازی فیفا اشاره کرد. سری بازی‌های فیفا همیشه یکی از بازی‌های رقابتی بسیار جذاب میان بازیکنان بازی‌های کامپیوتری بوده است و طی نسل‌های متفاوت و ارتقا بازی از نظر ظاهری و هوش مصنوعی، به تعداد طرفداران آن نیز افزوده شده است. رقابت در این بازی همیشه برای علاقه‌مندان به فوتبال رویدادی جذاب و داغ بوده.

از سال ۲۰۰۴ شرکت EA طی توافقنامه‌ای که با فیفا  به امضا رساند، مسابقاتی را تحت عنوان FIFA Interactive WorldCup به صورت سالیانه بین بازیکنان بازی محبوب فیفا برگزار نمود. این مسابقات به صورت Open برگزار می‌گردید و هر بازیکنی از هر نقطه در جهان امکان شرکت در این مسابقه را داشت. در کشورهایی که تحت نظر فیفا فعالیت داشتند، مسابقات تحت عنوان انتخابی برگزار می‌گردید و بازیکنان منتخب هر کشور مشخص می‌شد. پس از پشت سرگزاردن این مرحله بازیکنان در بازی‌هایی به صورت پلی آف به رقابت می‌پرداختند و در نهایت ۶۴ بازیکن برتر به مسابقات نهایی راه می‌یافتند. مسابقات نهایی مانند مسابقات جام‌جهانی اصلی هر ساله به میزبانی یک کشور برگزار می‌گردد.

بازی فیفا جام جهانی ۱

سال ۲۰۱۸ و جام‌جهانی ۲۰۱۸ با تمامی ادواری که تاکنون برگزار شده متفاوت است. ابتدا عنوان این مسابقات از FIFA Interactive WorldCup به eWorldCup تغییر کرد. برای اولین بار مسابقات eWorldCup (ای ورلدکاپ) به همراه مسابقات اصلی و در محل مسابقات اصلی جام‌جهانی یعنی در کشور روسیه برگزار می‌شود. جایزه این مسابقات نیز افزایش یافته و  اما برای جذابیت بیشتر مسابقات هنوز اعلام نشده است.

بازی فیفا جام جهانی ۲

دوره بعدی مسابقات e-WorldCup پس از یک استراحت کوتاه مدت برگزار خوهد شد. این مسابقات با شکل‌گیری تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی توسط باشگاه‌های مطرح ورزشی رنگ جدیدی به خود گرفته و نحوه برگزاری مسابقات نیز به طبع همین اتفاق تغییر کرده است. سال آینده ابتدا مسابقات eClub بین باشگاه‌ها برگزار خواهد شد و ۱۶ تیم از آنها به مسابقات جهانی راه میابند. مسابقاتی نیز تحت عنوان Road to eWorldcup میان بازیکنان عادی و مشتاق برگزار می‌گردد تا همه‌ی افراد شانس شرکت در جام‌جهانی را داشته باشند. سال گذشته ۷ میلیون‌ نفر در این مسابقات شرکت نمودند.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه