هیلو ۵ با وضوح تصویر ۱۰۸۰p و با سرعت ۶۰ فریم اجرا خواهد شد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

استودیوی بازی‌سازی ۳۴۳ Industries، سازندگان جدید مجموعه بازی‌های هیلو، اخیر گفته‌اند که وضوح تصویر «هیلو ۵» به‌صورت پویا بالا و پایین می‌رود. یعنی زمانی که اتفاقات بیشتری در صحنه رخ می‌دهند، وضوح تصویر پایین می‌آید تا سرعت روان بازی حفظ شود.

سازندگان جدیدترین شماره‌ی هیلو می‌گویند که بازی قرار است با وضوح تصویر Full HD اجرا شود.

نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی «ندای وظیفه: جنگاوری پیشرفته» (Advanced Warfare) هم از چنین تکنیکی بهره گرفته بود. وضوح تصویر این بازی بین ۱۳۶۰ در ۱۰۸۰ و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در حال تغییر بود.

با این حال، پایین‌ترین مقدار وضوح تصویری که قرار است هیلو ۵ در آن اجرا شود مشخص نشده است.

«جاش هلمز»، مدیر استودیوی بازی‌سازی ۳۴۳ Industries درباره‌ی وضوح تصویر بازی‌شان گفته است: “از همان ابتدا، هدفی برای ارایه‌ی سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در تمام بخش‌های بازی را برای خودمان تعیین کردیم. برای تحقق چنین هدفی هم مجبور بودیم تمام هسته‌ی موتورپایه‌مان را از ابتدا مهندسی کنیم.”

او درباره‌ی سیستم جدیدشان می‌گوید: “روند بازی ۶۰ فریم در ثانیه با سیستم جدیدی همراه شده است که وضوح تصویری که بازی در آن پردازش می‌شود را به‌صورت پویا تغییر می‌دهد. در نتیجه می‌توانیم منابعی که در اختیار داریم را در مناطق مورد نیاز استفاده کنیم. در نهایت هم زیباترین بازی هیلو را به مخاطبان ارایه می‌دهیم.”

Halo_5

هلمز می‌گوید که بیشتر بخش داستانی بازی روی وضوح تصویر ۱۰۸۰p اجرا می‌شود. با این حال در برخی از قسمت‌های شلوغ، برای اینکه سرعت ۶۰ فریم در ثانیه حفظ شود، وضوح تصویر مقداری پایین می‌آید.

تمام بازی‌های موجود در مجموعه‌ی Master Chief Collection به استثنای هیلو ۲، با وضوح تصویر ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شدند. هیلو ۲ با وضوح تصویر ۱۳۲۸ در ۱۰۸۰ اجرا می‌شد که کمی از Full HD کمتر است.

هیلو ۵ قرار است روز ۲۷ اکتبر (۵ آبان) سال جاری عرضه شود.

منبع: VideoGamer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    HALO بازی انحصاری XBOX هستش ,,, و اینجور که میگن Xbox رزولوشن ۱۰۸۰FHD رو پشتیبانی نمیکنه پس چجوری اینا میگن بازیو فول اچ دی ساختن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه