با همکاری IBM و استارت‌آپ Wi-Next هوش مصنوعی به کارخانه‌ها می‌آید

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ibm در کارخانه‌ها

استارت‌آپی به نام «وی-نکست» (Wi-Next)، با تخصص در زمینه‌ی اینترنت اشیا، آنالیتیکس شرکت IBM را به منظور ارتقای کیفیت کنترل به سیستم‌هایش اضافه می‌کند.

هوش مصنوعی IBM می‌تواند نحوه‌ی رفتار یک ماشین را در طول زمان فرا بگیرد و تغییرات و تنظیمات لازم را پیش‌بینی کند.

اضافه شدن این قابلیت‌ها در کنار تجهیز بعضی از سیستم‌ها به هوش مصنوعی به بهبود خط تولید شرکت‌های فرآوری مواد غذایی و دیگر شرکت‌های سازنده‌ی محصولات مصرفی کمک می‌کند. این شراکت می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صنعتی اینترنت اشیا را فراهم کند که جلوگیری از خاموشی‌ ناگهانی سیستم‌ها است. همچنین کمک می‌کند همه‌ی محصولاتی که در خط تولید وجود دارند، دقیقا شبیه به هم باشند.

البته سالهاست‌ که ماشین‌های صنعتی روش‌هایی برای ارتباط با یکدیگر داشته‌اند، اما اغلب اوقات ابزارهای آنها برای این کار محدود بوده است. به کمک اینترنت اشیای صنعتی، ابزارها و گزینه‌های جمع‌آوری و تحلیل داده افزایش می‌یابد.

شرکت وی-نکست دستگاه‌ها و نرم‌افزارهایی برای جمع‌آوری داده از تجهیزات و ماشین‌های صنعتی، به خصوص صنایع غذایی و محصولات مصرفی می‌سازد. به عنوان مثال، اگر خط تولیدی آب‌های بطری‌ای به حسگر مجهز باشند، می‌توانند چک کنند که هر بطری دقیقا چه مقدار از آب پر می‌شود. حسگرها این اطلاعات را از طریق Wi-Fi به نرم‌افزار وی-نکست می‌فرستند. وی-نکست می‌تواند به عنوان پلی میان سیستم‌های ماشینی عمل کند.

شراکت وی-نکست با IBM کمک می‌کند که این شرکت به قابلیت‌های آنالیتیکس قدرتمند IBM مجهز شود. مدیرعامل وی-نکست می‌گوید مبالغ هنگفت میلیارد دلاری‌ای که IBM در آنالیتیکس پیشرفته سرمایه‌گذاری کرده بسیار بیشتر از توان مالی هر استارت‌آپی است.

هوش مصنوعی IBM می‌تواند نحوه‌ی رفتار یک ماشین را در طول زمان فرا بگیرد و تغییرات و تنظیمات لازم را پیش‌بینی کند. شرکت‌های مختلف می‌توانند از ابزارهای در اختیار IBM استفاده کنند یا آنها را نرم‌افزار وی-نکست روی سیستم‌های خودشان ترکیب کنند.

شرکت وی-نکست سال گذشته در میلان تاسیس شد و اکنون در کالیفرنیا واقع شده است.

منبع: PCWorld

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه