آلفابت یک سایت مستقل جدید می‌سازد: وریلی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در ویدیوی جدیدی که منتشر کرده، نشان می‌دهد که اسم تازه‌ای برای بخش «لایف ساینس» (Life Science) خودش انتخاب کرده است: «وریلی» (Verily).

وریلی به عنوان زیر مجموعه‌ای از «آلفابت» (Alphabet) رده‌بندی می‌شود. آلفابت یک شرکت فناوری هلدینگ مستقر در کالیفرنیا است که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، گوگل ایکس و کالیکو (Calico) زیرمجموعه‎ای از آن هستند. آلفابت اخیرا کارهای دیگری در جهت مستقل ساختن زیرمجموعه‌هایش صورت داده بود.

در حقیقت این‌جا یک تفکیک‌سازی برند صورت گرفته و از این به بعد سایت verily.com مستقل برای خود مشغول به کار خواهد بود.

آلفابت یک شرکت فناوری هلدینگ مستقر در کالیفرنیا است که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، گوگل ایکس و کالیکو (Calico) زیرمجموعه‎ای از آن هستند.

بخش لایف ساینس که در گوگل هست، قبلا هم پروژه‌های دیگری شبیه به این را در مجموعه‌ی گوگل ایکس پوشش داده بود (مانند پروژه‌ی ساخت دستگاه تشخیص قند خون، به اندازه‌ی یک چسب زخم). حالا هم این دستگاه تشخیص قند خون و هم تمام پروژه‌های علمی، پزشکی و زیستی دیگر، تحت طبقه‌بندی جدید آلفابت و در سایت وریلی قرار گرفته‌اند. حتی کنتاکت لنزهای هوشمندی که شرکت تقریبا دو سال پیش رونمایی کرده بود هم الان در این رده‌بندی سایت جدید جا دارند.

در سایت جدید نوشته شده: “ما قبلا به عنوان تیم لایف ساینس در بدنه‌ی گوگل ایکس، می‌توانستیم بهترین‌های دستاوردهای تکنولوژیک را با متخصصان سایر رشته‌ها در میان بگذاریم. حالا که وریلی یک سایت مستقل شده، روی این مساله تمرکز دارد که تکنولوژی را به بهترین نحو در جهت سلامت انسان و همچنین جلوگیری، شناسایی و درمان بیمار‌هابه کار ببرد.”

این اسم جدید را مدیر ارشد، «اندی کنراد» (Andy Conrad) در یک مصاحبه اعلام کرد و یادآور شد: “لغت verily در زبان‌شناسی قدیم به معنای truly (به درستی، حقیقتا) بوده است؛ دلیل این نام‌گذاری هم این است که به عقیده‌ی ما فقط از راه حقیقت است که می‌توانیم به طبیعت چیره شویم.”

منبع: The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه