[ویدیو] اندروید N در مقابل iOS 10؛ رقابت نسخه‌های بتا

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در این‌که سیستم‌عامل‌های موبایل رقابت نزدیکی با هم دارند و هرکدام می‌خواهند با هر به‌روزرسانی برتری خود را نسبت به دیگری نشان دهند، شکی نیست. این رقابت حتی در میان کاربران این سیستم‌عامل‌ها هم وجود دارد. به همین خاطر است که زمان‌های معرفی و ارایه‌ی جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل‌ها، هم برای کاربران و هم برای توسعه‌دهنده‌های آن‌ها اهمیت زیادی دارد. انگار هرچه زمان نزدیک‌تر می‌شود نبض مقایسه و رقابت تندتر می‌تپد.

کم‌کم زمان عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی دوتا از مهم‌ترین سیستم‌عامل‌های تلفن همراه هوشمند می‌رسد و اتفاقا هردو از قبل، نسخه‌ی بتایی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این یعنی نوبت رقابت تن‌به‌تن زودتر از همیشه رسیده.

در این ویدیو نسخه‌ی بتای اندروید N و iOS 10 روی آیفون ۶s و نکسوس ۵X مقایسه می‌شوند.

صحبت از ‌اندروید N در مقابل iOS 10 است؛ سیستم‌عامل گوگل که تا یکی دو هفته‌ی آینده‌ ارایه شده و ضمنا معلوم می‌شود قرار است به نام کدام دسر شیرین بشناسیمش. از اپل هم انتظار داریم که شهریورماه، همزمان با معرفی رسمی آیفون جدیدش، iOS 10 را ارایه دهد. اما کسانی که نسخه‌ی بتا را دریافت کرده‌اند، قبل از این تاریخ‌ها کار با آن‌ها را تجربه کرده‌اند.

ویدیویی که امروز می‌بینیم پس از نصب نسخه‌ی بتای iOS 10 روی آیفون ۶s و اندروید N روی نکسوس ۵X، توسط کارشناسان سایت Pocket Now تهیه شده است. با مشاهده‌ی این ویدیو می‌توانید به یک مقایسه‌ی دقیق از به‌روزرسانی هر دو سیستم‌عامل در زمینه‌های مختلف، از رابط کاربری گرفته تا پخش موسیقی و… برسید.

در ابتدای ویدیو اظهار نظر کارشناس سایت این است: «اندروید N زیباتر شده؛ در حالی که عملکرد‌های عمیق‌تری به iOS 10 افزوده‌ شده است.» و در انتها نتیجه‌گیری او به‌طور کلی به بهبود عملکرد اپل و گوگل آن هم با سرعت تقریبا مشابه اشاره دارد.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و این ویدیو را ببینید تا به نتیجه‌گیری‌های شخصی خود برسید.

منبع: Pocket Now

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. مهرداد

    سلام برو بچه های ios من اندروید نداشتم نمیدونم هنگ چیه مثل این که اندرویدیا باهاش خیلی اشنا هستن میشه برا منم توضیح بدین

  2. محمد

    با سلام
    بنده هم با نظرات دوستان موافقم(اول امتحان کن بعد حرف بزن ) اما واقعا هیشکی نظر حق نمیده و همه با اون گوشی که اول آشنا شدنو با اون کار دارنو اینا حال میکننو بس.به خاطر همین به نظر هیشکی نگاه نکنین
    و واقعا معایب هارو بیایم بگیم.مثلا اینو قبول داریم که آی او اس هنگش کمتره نصبت به اندروید.
    ولی همین مشکل با تصب یه لانچر خوب حل میشه.
    یا شاید سرعت آی او اس بیشتر باشه و همین مشکل با نصب یه رام سیانوژن حل میشه.
    در مورد تقلبم بگم که ایرانم اول موشک نداشت!
    منظورمو که میفهمین؟ینی تقلب توی علم نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه!این واضحه که برای عقب نموندن از تکنولوژی این کار یه عمر عادیه!
    حتی مثلا الان اثر انگشتو سامسونگ کپی زد ولی الان اثر انگشت سامسونگ بهتر عمل میکنه!
    این تقلب و قدم برداشتن برای بهتر کردنش خیلی خوبه.از طرفی اندروید کاملا آزاد و باز هست که با روت کردن که دیگه نگو!!ولی آی او اس کاملا بستس اما در عوض خرابی و مشکلاتش به خاطر همین بسته بودن سیستم عامل خیلییی کم تره نصبت به گوشی های اندرویدی.روت هم اگر حرفه ای باشی هیچ آسیبی نمیروسنه ولی به هر حال مشکلات آی او اس کمتره.
    یخده تخصصی تر بخوایم نگاه کنیم به مشکل کمبود حافظه و رم در اندروید میتونیم پی ببریم که جدیدا گوشی ها همه ۴ گیگ رم و حافظه بالا دارن که میتونن با روت به حافظه اس دی شونم بفرستن اطلاعاتو.
    اما آی او اس خیلی مصرف رم پایینی داره ینی مثلا هر برنامه آی او اس یک چهارم برنامه اندروید رم مصرف میکنه. ولی خب ازون طرف رم دستگاه های اپل هم خیلی کمه.در مورد دوربینشونم بگم که هر کدوم تو یه جایی بهتر هستن و اصلا نظر ندید.
    پرچم دار سامسونگ ضد آب و ضد ضربس ولی آی او اس این قابلیتو با کیفت پایین تری نصبت به سامسونگ داره. در مورد قیمت هم اپل زیادی گرون میگیره! اما مثلا سامسونگ یا میکرو مکس با حداقل هزینه و حداکثر قابلیت گوشی های میان رده زیادی رو وارد بازار کردن که این خودش یه امتیاز خیلی بزرگ محسوب میشه.اپل هم با وجود قیمت های گزافش فروش بسیاری داشته که در سال های اخیر خیلی کاهش پیدا کرده. در مورد اچ تی سی و ال جی هم خیلی خوبن و نو آورن.اسپیکر های سوپر بوم اچ تی سی که دیگه ترکونده! اما اپل اسپیکرای با کیفت داره ولی نه مثل اچ تی سی خب از بحث اصلی خارج نشیم????
    بریم سر اندرویدn و آی او اس ۱۰ !
    فعلا نمیشه دقیق قضاوت کرد چون نسخه های بتا هستن. ولی در کل من پیشنهادم رام کاستوم سیانوژن روی گوشی سامسونگ هست. از نظر نداشتن معایب و برتری!!

  3. امیر پرموته

    بعد چند سال کار با اندروید و ios متوجه شدم اندروید فانتزی تر هست ولی در مقابل ios ظاهر سنگین تری داره البته توی نسخه های جدید اندروید هم میبینیم که اونام هم کمی از ظاهر فانتزی فاصله می گیرن از طرفی اندروید تو هر زمینه ای دست کاربر رو باز گذاشته سیستم عامل رو انعطاف پذیر تر کرده تا کاربر خودش حالتی رو که بهتر می دونه انتخاب کنه اما در مقابل اپل خودش رفته و بهتربن گزینه ممکن رو پیدا کرده و اون رو گذاشته با این که این کار انعطاف پذیری سیستم عامل رو کم تر کرده اما من به شخصه کار اپل رو بیشتر دوست دارم چون که در خیلی از مواقع کاربر نمی تونه بهترین حالت رو پیدا کنه و بیشترین بهره رو از سیستم عامل ببره و در عوض اپل بهترین حالت رو برای شما آماده کرده ، شما می تونید لانچر های مخطلفی برای اندروید بزارید اما در اون طرف میدان اپل ظاهری رو طراحی کرده که می تونه با همه ای لانچر های اندروید رقابت کنه و به سمت شلوغ کاری نرفته و بهترین قابلیت ها رو در ساده ترین محیط کاربری به کاربر می ده البته از آن جای سلیقه سهم زیادی در انتخاب داره گفتن این که کدوم بهتره یا کدوم کاربردی تره خیلی سخته

  4. مهراد

    Hangroid
    Best Freezing Operating System ever

    1. آرمان

      .CrApple: The Worst Rotten Fruit

  5. Raouf

    من به دوستان عزیز اندروییدی فقط یه چیزی رو میگم لطفا کار کنید با دستگاه های ios بعد نظر بدین اگه کار نکردین و یا نمی تونید کار کنید نظر کورکورانه نظر ندید خواهشا من خودم دوساله دارم با دستگاه های اپل کار میکنم قبل از اون ۴ سال با انواع اندروید کار کردم چه سامسونگ و اچ تی سی وسونی و…
    واقعا عاشق کار با ios شدم اندروید رو هر کاری می کردم برام خسته کننده بود هر نمونه لانچر و رام رو که بگید نصب کردم ولی برای دو روز بود زیر دل میزد گذشته از باگ و لگ و هنگی که داشت چه رو تبلت چه موبایل برام قابل مقایسه با ios نیست رونی سادگی کار کردن باهاش نرم افزاری فوق العاده ای و رابط کاربری جذابی که داره بدون هنگ siri و… در ضمن محدودیت ios فقط برای دریافت موزیک از نرم افزارای پیام رسان هست حتی ارسال هم میشه کرد و یه مورد دیگه انتقال اطلاعات به دستگاه های غیر اپل که اینم با نرم افزاری مثل شیر ایت حل میشه.
    بحث کپی هم که کلیشه ای شده اینقد کپی برداری شده از اپل که این چیزایی که میگن کپی برداری کرده که به نظر من خیلیاش نیست؛ توشون گمه.
    این نظر من به صورت کاملا خلاصه بود که هر دو سیستم عمل رو به مدت طولانی استفاده کردم شما هم اگه می خواید نظر بدید خواهشا کار کنید و آگاهانه نظر بدید.
    با تشکر

    1. sepehr

      تنها مشکل بزرگ سامسونگیا و کلا کسایی که ار ایفون بد میگن دقیقا همین عدم کارکردن با محصولات اپل هست. از روی کامنت هاشون میشه به راحتی متوجه این مسئله شد . طرف وقتی بر میگرده میگه ios هنگ میکنه یا داغ میکنه یا باگش زیاده و …. خوب این کاملا مشخصه با ایفون کار نکرده که ببینه چنین چیزی نیس و صرفا داره از روی ۴ تا سایت خبری این نظرو میده. اگر مشکلی باشه در اکثر موارد اصلا کلی نیس و با یه ابدیت ساده هم قابل حله . بعضی از دوستان ارائه ابدیت های منظم اپلو دلیل بر مشکلات ios میدونن که کاملا غلط و بی اساسه. برای کارکرد بهینه و امنیت دستگاه و توسعه نرم افزاری و خیلی مسائل دیگه ارائه ابدیت ضروریه و فقط یکی از دلایل ارائه یک ابدیت میتونه وجود باگ اون هم در صورت کلی بودن باشه.

  6. عبداله رضوی

    خانم فرشته سلیمانی شما به مهمترین مزیت سیستم عامل های اپل که همون بروز رسانی سریع و فراگیر هست، اشاره نکردید…!!!

    1. فربد

      بروز رسانی ای که باگ داشته باشه به هیچ دردی نمیخوره حالا هر چقدر هم که میخواد سریع باشه.

      1. مرتضی

        خیلییی بهتر از اینه که کلا بروزرسانی نباشه. باگ بعد دو روز با یه آپدیت دیگه حل میشه

      2. Ali S

        خب وقتی دو روزی یبار یه آپدیت بیادکه یه مشکلو درست کنه یک مشکل گنده تر وارد گوشی کنه فقط نتتو بخوره،
        بهتر که نیاد( چون لابد یه چیزیش هست که انقد تند تند آپدیت واسش میاد دیگه هر بار هم تازه به مشکلات نسخه قبل پی میبریم)

      3. مهراد

        دستگاه کپیا نظر ندن

      4. ابوالفضل

        چیز مزخرف دیگه ای نتونستی پیدا کنی ایراد بگیری؟ :||||||||||
        عقده ای صحبت کردن تا کی؟ کاملا مشخصه که بروزرسانی های منظم اپل یک مزیت نسبت به اندروید به حساب میاد، حالا این موضوع میخواد باگ باشه، میخواد تغییر سیستم عامل باشه یا هر چیز دیگه ای، اول که آی او اس ۹ اومده بوده خیلی مشکل و باگ داشت اما تو ۹.۳.۲ که اخیرا اومده من به شخصه هیچ ایرادی نمیبینم حتی تو آیفون ۵ ام خیلی کم لگ میزنه، اما واس تبلتم که اندرویده و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومن ام پولشو دادم، الان کلی باگ داره و لگ میزنه، قرار ام نیست آپدیت شه چون فروختن و دیگه عین خیالشون ام نیست، الان شما میای جوابگو باشی و آپدیت بدی؟

  7. حمید

    من به شخصه اندروید رو ترجیح میدم چون کارهای روزمره ام را به راحتی در همه زمان و همه جا میتونم انجام بدم.
    و دستم برای هر عملیاتی باز است و محیط پویا و فانتزی تری داره
    ای او اس هم جای خودش را دارد.
    هر دو فوق العاده عمل کردن

  8. آرمان

    اپل واقعا دزده… قابلیت ایجاد ویدیو ها از روی عکس های گرفته شده بصورت اتوماتیک را از سونی (نرم افزار movie creator در گوشی های سونی) سرقت کرده… حتی نحوه نمایش تصاویر و مقایس کردن آنها (چیدمان و نمایش و کوچک و بزرگ کردن ) را از نرم افزار Album سونی تقلید کرده… سونی واقعا بسیاری از نوآوریها را داشته که هم گوگل و هم اپل ازش کپی کردن… مثلا قابلیت ذخیره انرژی و افزایش طول عمر باتری که سونی از چند سال پیش در Stamina مطرح کرده و هم گوگل و هم اپل از روش تقلید کردند. متاسفانه فقط الان تبلیغات مطرحه و شرکت های نوآوری مثل سونی در گرد و خاک آن محو شدند…

    1. رضا

      دوست عزیز من هم سونی دارم و هم ایفون یکطرفه نظر نمیدم از اینکه اپل پول زیادی بابت محصولاتش میگیره موافقم ولی با نظر شما موافق نیستم اگر اینطور باشه خیلی چیزا از اپل دزدیده شده اولین گوشی که حسگر اثر انگشت گذاشت شرکت اپل بود که بعد تمامی برند ها این کارو تقلید کردن قابلیت تری دی تاچ که اپل اولین بار ازش استفاده کرد و الان شرکت های دیگه دارن روش کار میکنن ظاهر ایفون که شرکت اچ تی سی و سامسونگ از روش تقلید کردن و غیره اگر قرار باشه هر چی که درست شد بقیه برند ها ازش استفاده نکنن که هیچ کدوم پیشرفتی نداشتن همین تقلید کردن ها بازار رو داغ تر میکنه.شما اگر با ایفون کار کنین متوجه میشین که ارزش قیمت بالا رو داره گوشی ای هست که به هیچ وجه از استفاده کردن ازش خسته نمیشین همیشه براش اپدیت میاد هنگ نمیکنه(البته برای من تا حالا هنگ نکرد) و سرعت فوق العاده ای داره و تنها بدیش اینه که محیط بسته ای داره که اونم کم کم درست میشه.درسته سونی نواوری زیادی داره ولی نتونست روی ظاهر تکراری و مهمتر از اون داغ کردن گوشی هاش کار کنه که خیلی از طرفداراشو از دست داد.

      1. آرمان

        اولین شرکت که اثر انگشت روی گوشی گذاشت شرکت موتورلا بود که در گوشی Atrix این قابلیت را دو سال قبل از اپل معرفی کرد…. پس بازم اپل چیه؟ همون که گفتم….

      2. علی سالاری

        دوستان عزیز جای بحثی وجود نداره آخه. وقتی یه تکنولوژی جدید و کاربردی مثل اثر انگشت میاد یه چیز عمومیه. ولی درست. ایدش از موتورولا یبود. طبیعیه که بعد از اون توی محصولات فراگیر بشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه