[ویدیو] همیشه نرمال باشید؛ ۵ دلیل برای استفاده از لنز ۵۰ میلی‌متری

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر به عکاسی علاقه‌مندید و می‌خواهید یک لنز مناسب برای شروع کار تهیه کنید یا اگر مدتی است که عکاسی می‌کنید و حالا تصمیم گرفته‌اید این مهارت را به‌شکلی جدی‌تر پیگیری کنید، حتی اگر عکاسی را فقط به چشم یک سرگرمی مفرح آخر هفته می‌بینید، حتما تا‌به‌حال درباره‌ی دوربین‌ها و لنزهای مختلف پرس‌وجوی مختصری کرده‌اید.

دید یک لنز ۵۰ میلی‌متری خیلی شبیه به چشم ماست. به همین خاطر است که این لنز را به‌عنوان یک لنز نرمال می‌شناسند.

وقتی با عکاس‌های حرفه‌ای صحبت می‌کنیم و سراغ منابع تخصصی می‌رویم، در اغلب مواقع چنین جواب‌هایی دریافت می‌کنیم: هر لنزی برای موقعیتی خاص مناسب است، همه‌چیز بستگی به کاربرد شما از دوربین دارد و…

حتما در این‌جور مواقع با خودتان فکر کرده‌اید خب… من که در عین‌حال از دوربین همه‌چیز و هیچ‌چیز را می‌خواهم، تکلیفم چیست؟ حتی شاید پیش‌ خودتان بگویید کاش لنزی بود که می‌شد برای همه تجویزش کرد.

امروز ویدیویی را با هم می‌بینیم که این تجویز در آن صورت گرفته؛ شخصی که در این ویدیو با شما حرف می‌زند، معتقد است لنز ۵۰ میلی‌متری برای همه‌ی افراد و همه‌ی موقعیت‌ها مناسب است و برای این حرف ۵ دلیل دارد. دید یک لنز ۵۰ میلی‌متری خیلی شبیه به چشم ماست. به همین خاطر است که آن را به‌عنوان یک لنز نرمال می‌شناسند.

سازنده‌ی ویدیوی امروز، در بازار هنگ‌کنگ قدم می‌زند، عکس می‌گیرد و برای شما توضیح می‌دهد چرا داشتن لنز ۵۰ میلی‌متری را به همه توصیه می‌کند. قدم زدن، جلو و عقب رفتن، زوم کردن این‌بار نه با لنز و دست‌ها بلکه با حرکت پاها و بالاخره …. بوکه! این‌ها بخشی از جذابیت‌هایی هستند که او درمورد کار با لنز ۵۰ میلی‌متری می‌گوید.

فکر می‌کنم بهتر است بیش‌تر از این حرف نزنم تا باقی ماجرا را در ویدیو دنبال کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. ایمان سلیمی

    ویدیوی خوب و باحالی بود با اون حرفای دیوونه ای، در ضمن ممنون از زیرنویس و ترجمه. میخواستم بگم‌ از ۵۰ میلیمتر هم به اندازه و تعادل استفاده کنیم، زیاده روی توو استفاده از این لنز یا هر لنز یا چیز دیگه ای خوب نیست واقعا
    بین فتوبلاگر های ما خیلی این موضوع داره زیاد میشه.

  2. محمدعلی ساربانها

    همانطور که آقای باقرزاده فرمودند لزومن لنز ۵۰میلیمتری برای هر دوربینی مناسب نیست. بهترین روش برای محاسبه فاصله کانونی لنز نرمال ابتدا محاسبه قطر سنسور دیجیتال به میلیمتر است و نزدیک ترین عدد فاصله کانونی به اندازه قطر سنسور در واقع فاصله کانونی نرمال برای آن لنز خواهد بود. در صورت عدم توجه به این موضوع تصویر گرفته شده یا با زاویه دید باز گرفته می شود یا با زاویه دید بسته.

  3. حسبن

    لطفا لینک دانلود بذارید. هنوز انقد سرعت نت زیاد نشده که بدون اعصاب خوردی بشه دید.

  4. علی باقرزاده

    ویدیوی مفیدی بود. در ضمن توجه داشته باشید که بادی که در ویدیو استفاده شده، Nikon D700 هست که فول فریم هم هست. در صورتی که سایز سنسور بادی، APS-C باشد، (مثلاً بادی های سری NEX سونی که لنزهای E-Mount می خورند) لنز ۳۵ میلی متری معادل ۵۰ میلی متر در فول فریم می شود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه