[ویدیو] ۹ سال گذشت؛ از iOS 1.0 تا iOS 10.0

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دنیای موبایل در یک دهه‌ی اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. از شکل وشمایل گوشی‌ها گرفته تا تغییرات و البته پیشرفت‌های سخت‌افزاری، آن‌قدر متفاوت و متنوع شده‌اند که دیگر حتی تصوری از کار کردن با یک گوشی هوشمند تولید ده سال پیش نداریم! صحبت درباره‌ی گوشی‌هایی است که در دوره‌ی خود نماد پیشرفت تکنولوژی بودند. بگذارید مستقیم برویم سر اصل مطلب و بگوییم می‌خواهیم درباره‌ی نسل اول گوشی‌های آیفون صحبت کنیم.

حالا ۹ سال از آن روزی می‌گذرد که استیو جابز فقید روی صحنه رفت و اولین گوشی آیفون را به حضار معرفی کرد.

حالا ۹ سال از آن روزی می‌گذرد که استیو جابز فقید روی صحنه رفت و اولین گوشی آیفون را به حضار معرفی کرد. سال ۲۰۰۷ در همین عرق‌ریزان تیرماه بود که خبر داغ معرفی اولین گوشی آیفون منتشر شد. این گوشی با سیستم‌عامل iOS 1.0 کار می‌کرد و حالا در سال ۲۰۱۶ طرفداران آیفون بی‌صبرانه منتظر شهریور ماه هستند تا iOS 10.0 را روی گوشی‌های‌شان دریافت کنند. حتی وقتی نسخه‌ی بتای عمومی iOS 10.0 آمد، عده‌ی زیادی علاقه نشان دادند که آن را روی دستگاه‌شان نصب کنند تا برای چند هفته‌ای هم که شده زودتر در جریان روند تغییرات نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل قرار گیرند. اما آیا تا‌به‌حال فکر کرده‌اید این روند تغییرات از اولین نسخه‌ی iOS تا امروز چقدر بوده؟

حتی اگر شما که این مطلب را می‌خوانید تجربه‌ی کار با iOS 1.0 را داشته باشید، احتمالا چیز زیادی از آن در خاطرتان نمانده است.

به‌هرحال یکی از کاربران یوتیوب در ۹ سالگی آیفون ایده‌ی جالبی به سرش زده و به قول خودش با زحمت فراوان iOS 1.0 را گیر اورده و روی یک آیفون متعلق به عصر دایناسورها نصب کرده است! او در حالی شروع به کار با این آیفون می‌کند که در دست دیگرش یک دستگاه آیفون ۶s با سیستم‌عامل iOS 1.0 قرار دارد. به این ترتیب شروع به مقایسه می‌کند.

این کار احساسات نوستالژیک سازنده‌ی ویدیو را زنده می‌کند. شاید شما هم با دیدن ویدیو در این حس شریک شوید.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید و ویدیوی مقایسه‌ی iOS 1.0 با iOS 10.0 را ببینید.

منبع: Youtube

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سالار

    انصافا چه زحمتی کشیده بود
    جالب بود ممنون

  2. Avatar ءMr.wolf

    جالب بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه