ویندوز ۱۰ در بدو ورودش محبوب شده است

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تنها چند هفته پس از انتشار عمومی ویندوز ۱۰، وب‌سایت «برندواچ» ( Brandwatch)، واکنش‌ها به جدیدترین سیستم عامل مایروسافت را در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار داد. اکثر کاربران رضایت کامل از ویندوز ۱۰ داشتند، اما در این میان افرادی هم بودند که واکنش‌های منفی قابل توجهی به ویندوز ۱۰ نشان دادند.

بر اساس یک نظرسنجی و ارزیابی که توسط کارشناسان وب‌سایت Brandwatch انجام شده، درصد چشمگیری از کاربران ویندوز ۱۰ واکنش مثبتی به آن دارند.

این شرکت گزارش می‌دهد که “پس از تحلیل ۷۰۰۰ نویسنده‌ی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، گروهی تشکیل داده تا میزان علاقه‌ی مردم به ویندوز ۱۰ را مشخص کند. به طور خلاصه، آنها ویندوز ۱۰ را خیلی دوست دارند.”

کارشناسان برند‌واچ تعداد ۷۰۰۰ واکنش را در شبکه‌های اجتماعی به دقت تحلیل کردند. مدت کوتاهی پس از انتشار آن، ۹۲ درصد واکنش مثبت نشان دادند و ۸ درصد هم دیدگاه منفی نسبت به ویندوز ۱۰ داشتند. اما با گذر زمان، درصد واکنش‌های منفی به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازخوردهای مثبت به ۸۰ درصد رسید. این کارشناسان بدون اینکه وارد جزییات شوند، اشاره کردند که “گرایشی به سمت عدم رضایت از ویندوز ۱۰ مشاهده می‌شود.”

a

جزییات این تحلیل و ارزیابی قابل توجه است و نظر کاربران نسبت به ویژگی‌های مختلف ویندوز ۱۰ مثل ادغام با ایکس باکس وان، مرورگر اج، منوی استارت به دقت مورد مطالعه قرار گرفته است. ظاهرا کورتانا یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های ویندوز ۱۰ به حساب می‌آید و بیشتر از بقیه‌ی ویژگی‌ها به آن اشاره شده است (mention)، مرورگر اج و منوی استارت هم به دنبال آن قرار داشتند.

در میان ویژگی‌هایی هم که مردم نظر منفی به آنها داشتند، منوی استارت بیشترین بازخوردهای منفی را داشت و مرورگر اج هم پس از آن در جایگاه دوم قرار داشت.

در تصویر ذیل می‌توانید نمودار واکنش های مثبت و منفی را ببینید.

v

این ارزیابی غیرعلمی را نباید در حد یک آمار رسمی بدانید و این نکته را در نظر داشته باشید که این اطلاعات تنها ظرف سه هفته در شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری شد‌ه‌اند، البته که به دقت مورد مطالعه قرار گرفتند. احتمال آن وجود دارد که شرکت‌های تحلیلی دیگر واکنش کاربران به ویندوز ۱۰ را در دراز مدت و با جزییات بیشتر بررسی کنند.

منبع: Neowin

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه