پاسخ Opera به مایکروسافت: مرورگر ما باتری کمتری مصرف می‌کند

۳ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش شرکت مایکروسافت ویدیویی منتشر کرد که در آن به مقایسه‌ی میزان مصرف باتری مرورگرهای مختلف اشاره شده بود. در آن ویدیو مرورگر Edge عملکرد بهتری در مقایسه با سایر مرورگرهای اینترنتی داشت و باتری کمتری مصرف می‌کرد.

شرکت اپرا از دست مایکروسافت عصبانی شده و تصویری منتشر کرده که در آن مرورگر اپرا باتری کمتری نسبت به مرورگر Edge مصرف می‌کند.

در ویدیویی که مایکروسافت منتشر کرده بود، با مرورگر کروم می‌شد ۴ ساعت و ۱۹ دقیقه ویدیو تماشا کرد. این میزان در مرورگر فایر فاکس ۵ ساعت و ۹ دقیقه و در اپرا ۶ ساعت ۱۸ دقیقه بود. با مرورگر Edge هم می‌شد ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه به گشت و گذار در اینترنت و تماشای ویدیو پرداخت.

امروز شرکت اپرا به ویدیوی تبلیغاتی مایکروسافت پاسخ داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت آن‌ها از مقایسه‌ی انجام شده راضی نیستند و به همین دلیل خودشان یک آزمایش دیگر را ترتیب داده‌اند. در آزمایش اپرا با مرورگر Edge می‌توان ۳ ساعت و ۱۲ دقیقه به تماشای ویدیو آنلاین نشست و این میزان در مرورگر اپرا به ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه می‌رسد. همچنین مرورگر کروم هم عملکرد خوبی نداشت و رکورد ۲ ساعت ۵۴ دقیقه را از خودش به جا گذاشته است.

Opera-Edge

یک موضوع در تست مایکروسافت و Opera مشخص شده و آن هم عملکرد ضعیف مرورگر کروم در میزان مصرف باتری است. البته درباره‌ی جزییات این آزمایش‌ها هم سوالات زیادی به وجود آمده. به طور مثال نمی‌دانیم که مایکروسافت کدام نسخه از مرورگر Opera را مورد آزمایش قرار داده و در آزمایش دیگر هم مشخص نشده که از کدام نسخه‌ی اپرا استفاده شده است. شاید شرکت سازنده‌ی مرورگر اپرا از نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان استفاده کرده باشد که هنوز به صورت عمومی راهی بازار نشده. البته در آزمایش مایکروسافت گفته شده بود که حالت Power Saving مرورگر اپرا فعال شده است.

‌‌‌

منبع: Opera

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. احمد

    به جای ۵ ساعت و ۵۴ دقیقه باید بگید ۲ ساعت و ۵۴ دقیقه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه