پاناسونیک از اجاق‌های القایی هم‌اندازه‌ی مایکروویو رونمایی می‌کند

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اجاق‌های القایی به‌زودی در اندازه‌های بسیار بزرگ عرضه می‌شوند؛ آن‌قدر که اگر قصد تهیه‌ی یک اجاق القایی را داشته باشید، اول باید مطمئن شوید که آشپزخانه‌تان به حد کافی بزرگ باشد. پاناسونیک اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی این اجاق‌ها را به بازار عرضه می‌کند.

اجاق‌های القایی به‌خاطر ظاهر زیبا و جمع‌وجورشان طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. امتیاز این اجاق‌ها همچنین صرفه‌جویی در انرژی است. اجاق‌های القایی با المنت گرمایی یا شعله کار نمی‌کنند بلکه به صفحه‌ی شیشه‌ای مجهز هستند که می‌توان تابه و قابلمه‌های بزرگ با کفه‌ی مخصوص اجاق برقی (یعنی با خاصیت جذب آهن‌ربا درکف) را روی آن قرار داد. بنابراین برای پخت‌وپز و گرمایش ظروف، به‌جای رسانش گرمایی از گرمایش القایی استفاده می‌کنند.

نمونه‌ای از اجاقهای القایی موجود در بازار

نمونه‌ای از اجاق‌های القایی موجود در بازار

حالا پاناسونیک اعلام کرده به‌زودی این اجاق‌ها را در اندازه‌ای بزرگ‌تر و شکل و شمایلی شبیه به اجاق‌های مایکروویو عرضه می‌کند. البته نسخه‌ی اولیه‌ی این اجاق‌ها در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی رونمایی شده و قرار است اوایل پاییز سال آینده برای مصرف مشتریان عرضه شود.

اجاق‌های القایی با المنت گرمایی یا شعله کار نمی‌کنند بلکه به صفحه‌ی شیشه‌ای مجهز هستند که گرما را به ظروف دارای جذب آهن‌ربا در کف انتقال می‌دهد.

همین حالا هم اجاق‌های القایی وسیله‌ی‌ ایده‌آلی برای آشپزهای تازه‌کار هستند چرا که در موارد بسیار محدودی نیاز است که از قبل گرما دیده و برای پخت‌وپز آماده شوند. همچنین از ایمنی بیشتری هم برخوردار هستند. بنابراین می‌توان گفت با ارایه‌ی سری جدید اجاق‌های القایی پاناسونیک (در اندازه‌ای بزرگ‌تر) با نسل جدیدی از ابزارهای پخت‌وپز روبه‌رو خواهیم شد که استفاده از ابزارهای نسل پیش را بی‌معنا جلوه می‌دهد.

منابع: Engadget , Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رامین

    اینه تکنولوژی اصیل ژاپن…….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه