پاناسونیک از باتری‌های انعطاف‌پذیر لیتیوم-یونی رونمایی کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دلیل اینکه می‌گویند نباید وسایل الکترونیکی مثل موبایل یا تبلت‌تان را خم کنید و تحت فشار قرار دهید این است که این کار باعث نابودی آن‌ها و انفجار باتری‌ لیتیوم-یونی‌شان می‌شود. حال به نظر می‌رسد شرکت پاناسونیک راه‌حلی یافته تا از طریق آن باتری‌های لیتیوم-یونی‌ای ساخته شوند که می‌‌توانید خم‌شان کنید یا پیچ‌شان دهید؛ باتری‌هایی کاملا انعطاف‌‌پذیر.

براساس آنچه پاناسونیک اعلام کرده است این باتری‌ها مثل یک کارت طراحی شده‌اند. کارت‌ها عموما درون کیف پول قرار می‌گیرند و کیف پول هم در جیب لباس‌ها؛ به این ترتیب ممکن است توی جیب‌تان هر فشاری بهشان وارد شود. اما باتری‌هایی که پاناسونیک ساخته خم می‌شوند یا تحت پیچش تا زاویه‌ای مشخص کماکان قابلیت‌های خودشان را حفظ می‌کنند.

ضخامت این باتری‌ها ۰.۵۵ میلی‌متر است و برای به‌کارگیری در ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای سلامتی و لباس‌های هوشمند ایده‌آل است. هنوز حرفی از استفاده این باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند زده نشده ولی ممکن است در این دستگاه‌ها هم به کار روند.

در این‌ ‌سال‌ها خبرهای زیادی از تولید گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف خوانده‌ایم، این گوشی‌ها قطعا به باتری‌های قابل انعطاف هم نیاز دارند بنابراین این باتری‌ها می‌توانند در چنین گوشی‌هایی هم به کار روند.

شرکت پاناسونیک اعلام کرده تا پایان ماه میلادی ۲۰۱۶ نمونه‌های اولیه‌ای از این باتری‌ها کامل می‌شوند و این شرکت به سوی تولید انبوه این محصولات حرکت خواهد کرد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه