پروژه‌ی مشترک گوگل و فیات: مینی‌ون خودران

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چندروز پیش خبری درباره‌ی مذاکرات گوگل و فیات کرایسلر منتشر شد که از همکاری‌ احتمالی این دو شرکت در تولید خودران‌های گوگل خبر می‌داد. اخبار امروز با اطمینان بیش‌تری از شکل‌گیری این همکاری سخن گفته‌اند. به احتمال زیاد قرارداد این همکاری تا حالا که مشغول خواندن این خبر هستید، امضا شده و به این‌ترتیب اولین همکاری گوگل با یک شرکت خودروسازی کلید خورده است.

اساس همکاری گوگل و فیات کرایسلر، مربوط به پیاده کردن فناوری‌های خودران گوگل روی مینی‌ون پاسیفیکا (ساخت فیات) خواهد بود.

پیش از این گوگل برای رسیدن به چنین توافقاتی با شرکت خودروسازی فورد وارد مذاکره شده بود. اما فورد مدتی بعد از انتشار شایعه‌های همکاری فورد و گوگل، ابراز کرد علاقه‌ای به کار روی پروژه‌ای که به‌نوعی در تضاد با فعالیت‌های خودش است، ندارد.

اساس همکاری گوگل و فیات کرایسلر، مربوط به پیاده کردن فناوری‌های خودران گوگل روی مینی‌ون پاسیفیکا (ساخت فیات) خواهد بود. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ این دو شرکت تا پایان امسال چندین نمونه اولیه از حاصل همکاری‌شان ارایه خواهند داد. همچنین گفته شده قرارداد همکاری بین گوگل و فیات چندان هم تعهدآور نیست و هریک از دو شرکت می‌توانند در کنار آن، با شرکت‌های دیگری هم در پروژه‌های تولید خودران همکاری کنند.

هنوز معلوم نیست این پروژه دقیقا به چه دستاوردی می‌انجامد اما به‌هرحال قرار است ۱۰۰ دستگاه ون هیبریدی پاسیفیکا به مجموعه‌ی گوگل در پروژه‌ی خودران‌هایش اضافه شود. این‌که چرا این‌بار یک خودروی نسبتا بزرگ برای پروژه انتخاب شده، نشان از هوشمندی گوگل دارد. این وسیله هم مسافران بیشتری را در خود جای می‌دهد و هم طوری طراحی شده که با داشتن امکاناتی مثل درهای اتوماتیک، برای مسافران راحتی بیشتری را تامین می‌کند. به این‌ترتیب علاوه‌بر این‌که دریچه‌ی تازه‌ای برای آزمایش خودران‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تر باز می‌کند، برای گسترش حوزه‌ی کاربرد خودران‌ها در شهرها انتخاب مناسبی است. البته این ایده زودتر از سال ۲۰۱۷ به منصه‌ی عمل نمی‌رسد.

گوگل و فیات به‌زودی مهندسان خود را به قسمت جنوب‌‌شرقی میشیگان، یعنی همان‌جایی که توسعه‌دهنده‌ها روی مدل اولیه‌ی پاسیفیکای هیبریدی کار می‌کنند، می‌فرستند و این خودران آزمایش‌های اولیه‌ را در مسیرهای بسته انجام می‌دهد. این درحالی‌ست که گوگل همزمان در حال آزمایش خودران‌ها در جاده‌های عمومی کالیفرنیا، تگزاس، آریزونا و چند منطقه‌ی دیگر است.

منابع: Digital Trends , Ubergizmo , Gizmag , Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه