پروژه بلند پروازانه گوگل تا سال ۲۰۱۶ تاخیر خورد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل درحال ساخت تلفن همراه هوشمندی بود که می‌شد بخش‌های مختلف آن را تغییر داد. این گوشی به شکلی ساخته خواهد شد که بتوان قطعات آن را مانند لگو از هم جدا کرد و قطعات جدیدتر در آن قرار داد.

گوگل اعلام کرد که تلفن‌های همراه هوشمند Ara در سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شوند.

 

این ایده انقلابی گوگل قرار بود امسال منتشر شود تا با یک تلفن‌همراه عجیب و غریب مواجه باشیم. مدت‌ها بود که خبری از این پروژه شنیده نمی‌شد و همه در انتظار عرضه این محصول بودند؛ اما به‌تازگی شرکت گوگل در صفحه رسمی پروژه Ara در توییتر گفت که اولین تلفن‌همراه Ara در سال ۲۰۱۶ راهی بازار خواهد شد. گوگل دلیل این تاخیر را وجود تلفن‌های همراه بسیار زیاد و تکراری در بازار اعلام کرده است. به‌همین دلیل این شرکت درحال کار روی محصولی است که بتواند دنیای تلفن‌های همراه هوشمند را تغییر دهد.

ara1

اگر از جمله افرادی هستید که خبرهای پیرامون پروژه Ara را دنبال می‌کردید، حتما می‌دانید که ساخت این گوشی در زمانی که گوگل موتورولا را خرید، آغاز شده بود. هدف این پروژه ساخت تلفن‌های همراهی بود که بتوان قطعات آن را به‌راحتی تغییر داد. به این شکل کاربران می‌توانستند قسمت‌هایی که نیاز دارند را تغییر دهند. مثلا می‌شود فقط دوربین، حافظه رم یا حافظه داخلی این محصول را تغییر داد. پس از اینکه شرکت موتورولا توسط لنوو خریداری شد، کار ساخت پروژه Ara را گوگل به‌دست گرفته است. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت گوگل قصد دارد اولین گوشی Ara را در برزیل راهی بازار کند؛ اما این شرکت به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد این گوشی را در آمریکا هم عرضه کند. البته برای دیدن این محصول باید تا سال آینده منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل این ایده را به چه صورت پیاده‌سازی می‌کند.

ara2

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه