گوگل Measure از تمام گوشی‌ها با اندروید ۷ به بعد پشتیبانی می‌کند

۴ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپلیکیشن Google Measure

گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید که به نسخه‌ی ۷ و بالاتر این سیستم عامل مجهز باشند می‌توانند از اپلیکیشن Google Measure پشتیبانی کنند. این اپلیکیشن اندازه‌گیری که مانند یک متر نواری مجازی کار می‌کند، در سال ۲۰۱۶ توسط گوگل معرفی شد. در طول دو سال گذشته، این اپلیکیشن تنها محدود به پلتفرم واقعیت افزوده گوگل به نام Project Tango بود. اما به گفته‌ی گوگل حالا تمام گوشی‌هایی که قابلیت پشتیبانی از پلتفرم جدیدتر ARCore را دارند می‌توانند از این برنامه هم پشتیبانی کنند. پلتفرم واقعیت افزوده ARCore نسبت به پروژه تانگو نیازهای سخت‌افزاری بسیار کمتری دارد و به همین دلیل از گوشی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند.

گوگل پشتیبانی از تمام گوشی‌های مجهز به اندروید ۷ و جدیدتر را به اپلیکیشن اندازه‌گیری مجازی Google Measure اضافه کرده است.

اپلیکیشن Google Measure همان‌طور که از نامش پیداست ابزاری مجازی است که برای اندازه‌گیری اجسام و فاصله‌ها به‌کار می‌رود. به عنوان مثال اگر کاربری قصد خرید میز یا مبلمان جدیدی را برای محل سکونت خود داشته باشد، می‌تواند فضای در اختیار یا مورد نیاز خود را به کمک این اپ به سادگی اندازه‌گیری کرده و با دقتی فوق‌العاده اندازه‌های به دست آمده را ثبت کند. با وجود دقت بالای این اپلیکیشن، گوگل در هنگام معرفی آن به صراحت اعلام کرد که اندازه‌گیری‌های انجام شده از طریق نرم‌افزار برآورد شده است و ممکن است همیشه کاملا دقیق نباشند.

طبق راهنمایی که گوگل برای اپلیکیشن Google Measure ارائه کرده، کافی‌ است کاربر تلفن هوشمند خود را به سمت سطح صافی که قصد دارد آن را اندازه‌گیری کند گرفته تا نرم‌افزار سطح مورد نظر را jشخیص دهد. پس از آن کاربر با انتخاب گزینه‌های اندازه‌گیری طول یا ارتفاع، درخواست خود را به اپلیکیشن داده تا اندازه‌ی مورد نظر توسط نرم‌افزار برآورد شود. کاربر می‌تواند تصویر درون قاب را با اندازه‌های برآورد شده در قالب یک فایل عکس ثبت کرده یا اپلیکیشن را برای اندازه‌گیری جدید آماده کند. بر اساس تجربه‌های کاربران، این اپلیکیشن در هنگام مواجهه با سطوح بافت‌دار و روشن بهترین کارایی خود را نشان می‌هد. همچنین برای کسب نتیجه‌ای مطلوب، بهتر است پس از فعال کردن اپلیکشن و قبل از شروع اندازه‌گیری، ابتدا تمام محل اندازه‌گیری با دوربین موبایل اسکن شود.

منبع: Trusted Reviews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه