پل آلن، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت، در سن ۶۵ سالگی درگذشت

۲۴ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مایکروسافت

«پل آلن» (Paul Allen)، مردی که در کنار بیل گیتس مایکروسافت را بنیان گذاشت، ساعاتی پیش در سن ۶۵ سالگی درگذشت. «آلن» از سال ۲۰۰۹ مبتلا به یک نوع سرطان خون تحت عنوان «لنفوم غیرهاجکین» شده بود و علی‌رغم درمان موفق آن، چند ماه پیش این سرطان بار دیگر ظاهر شد و به گفته‌ی سخنگوی شرکت Vulcan، دلیل مرگ او هم این سرطان بوده است.

بیشتر بخوانید: زندگی‌نامه «پل آلن»

شرکت Vulcan تنها یکی از فعالیت‌های اخیر «آلن» بود و این شرکت به‌عنوان کمپانی مادر برای دیگر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های پل آلن انجام وظیفه می‌کرد. در ۳۶ سال گذشته، او در برخی از بزرگ‌ترین (و بیشتر اوقات زیان‌ده‌ترین) شرکت‌های تکنولوژی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کرده بود.

در حدود ۴ دهه گذشته او عمدتا به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فعالیت می‌کرد، اما شهرت او به شرکت مایکروسافت برمی‌گردد.

هرچند در حدود ۴ دهه گذشته او عمدتا به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فعالیت می‌کرد، اما شهرت او به شرکت مایکروسافت برمی‌گردد که او در کنار دوست دبیرستانی‌اش یعنی بیل گیتس تاسیس کرد. گفته می‌شود این «آلن» بوده که که بیل گیتس را ترغیب کرده برای فعالیت بیشتر در دنیای تکنولوژی، از دانشگاه هاروارد انصراف دهد. هرچند آلن در سال ۱۹۸۲ این کمپانی را ترک کرد، ولی تا سال ۲۰۰۰ در هیئت‌مدیره این شرکت حضور داشت.

بعد از انتشار خبر درگذشت پل آلن، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، «ساتیا نادل» (Satya Nadella)، متنی را منتشر کرده که در بخشی از آن می‌خوانیم: «او که یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت بود، به روش آرام و پیگیر خود، محصولات، تجربه‌ها و انستیتوهای جادویی را به ارمغان آورد و با این کار، جهان اطراف خود را تغییر داد. من چیزهای زیادی از او یاد گرفتم که از بین آن‌ها می‌توانم به کنجکاوی، موشکافی و حرکت به سمت بهترین‌ها اشاره کنم، مواردی که همواره برای من و تمام کارکنان مایکروسافت الهام‌بخش خواهد بود.»

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محسن

    حالم واقعا گرفته ست.
    آدمای بی حاشیه و درونگرا واقعا دوست داشتنی هستن گرچه برای خوراک دادن به رسانه ها خیلی خساست دارن ولی شایسته بالاترین احترامات اند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه