پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس امسال زودتر بسته می‌شود

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
لیگ برتر انگلیس

امسال پنجره نقل و انتقالات فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ لیگ برتر انگلیس ساعت ۵ عصر پنجشنبه نهم آگوست (۱۸ مرداد) و درست یک روز قبل از آغاز رقابت‌های این فصل بسته می‌شود. این اتمام مهلت در حالی اجرایی می‌شود که سال گذشته ضرب‌الاجل این نقل و انتقالات ۳۱ آگوست بود. با این حال به تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر اعلام شده که بعد از تاریخ یاد شده هم می‌توانند بازیکنان‌شان را به تیم‌های باشگاهی کشورهای دیگر بفروشند. بعد از یک شروع داغ به خاطر رقابت‌های جام جهانی، طرفداران فوتبال که تابستان خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته بودند، بی‌صبرانه منتظر آغاز رقابت‌های لیگ‌های فوتبال اروپایی هستند. لیگ برتر انگلیس هم که با حضور چندین و چند بازیکن و مربی حرفه‌ای و بیش از پنج مدعی قهرمانی یکی از جذاب‌ترین لیگ‌ها در سطح دنیاست، مانند هر سال پیش از آغاز با نقل و انتقالات جالب توجه خبرساز شده است.

امسال پنجره‌ نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس زودتر از هر سال و در تاریخ پنجشنبه نهم آگوست بسته خواهد شد. اما بر اساس توافق سازمان لیگ، تیم‌های انگلیسی می‌توانند پس از این تاریخ هم بازیکنان خود را برای فروش یا به صورت قرضی در اختیار باشگاه‌های دیگر کشورها قرار دهند.

به گزارش سایت خبری Sky Sports باشگا‌ه‌های حاضر در فصل جاری لیگ برتر انگلیس توافق کرده‌اند که بر خلاف سال‌های گذشته، جذب بازیکنان جدید پیش از آغاز رسمی رقابت‌ها متوقف شده و تیم‌ها تنها اجازه داشته باشند در صورت تمایل بازیکنان خود را به تیم‌های دیگر کشورها بفروشند. به گفته‌ی تحلیل‌گر این وب‌سایت جلو انداختن زمان بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات باعث می‌شود باشگاه‌ها فرصتی برای خرید‌های هیجانی پس از یکی دو مسابقه‌ی اول نداشته باشند. تجربه ثابت کرده که تیم‌ها عموما در صورت عدم کسب نتیجه‌ی قابل قبول پس از چند مسابقه‌ی اول با هزینه‌ی بسیار زیاد اقدام به خرید بازیکنانی می‌کنند که علاوه بر ضررهای مالی، در طول فصل هم فایده‌ای برای تیم نخواهند داشت. از طرف دیگر امکان فروش بازیکنان راه را برای یکی از منابع جدی و مهم کسب درآمد باشگاه‌ها باز گذاشته است.

لیگ برتر انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد این توافق تنها شامل جذب بازیکن جدید می‌شود و باشگاه‌ها همچنان می‌توانند برای فروش یا قرض دادن بازیکن‌هایشان به باشگاه‌های دیگر کشورهای جهان با آن‌ها مذاکره کنند. البته به صورت معمول این بخش هم دارای محدودیت زمانی است و این امکان تنها تا زمان باز بودن پنجره نقل و انتقالات لیگ کشورهای مقصد در اختیار باشگاه‌های انگلیسی است. این توافق بین تیم‌ها و البته الزامی کردن آن از سوی لیگ برتر برای بسیاری از علاقمندان و خبرنگاران ورزشی مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری بر این اعتقادند که این توافق در حد آزمون و خطا است و در سال‌های آینده دوباره تکرار نخواهد شد.

اما به جز لیگ برتر، تیم‌های حاضر در لیگ EFL هم زودتر از سال‌های گذشته باید نقل و انتقالات خود را نهایی کنند. لیگ EFL که با نام چمپیون‌شیپ هم شناخته می‌شود، پس از لیگ برتر انگلیس معتبرترین لیگ فوتبال در انگلستان است . این لیگ از سال ۱۸۹۲ در انگلستان برگزار می‌شود و بارها تغییر نام داده است. لیگ EFL هر سال با حضور ۲۴ تیم از سراسر انگلیس برگزار می‌شود و بعد از پایان هر فصل، سه تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند به لیگ برتر انگلستان صعود می‌کنند. پنجره‌ی نقل و انتقالات این لیگ که از تاریخ هفتم ماه می (۱۷ اردی‌بهشت) باز شده بود همزمان با لیگ برتر و در تاریخ نهم ماه آگوست بسته می‌شود. اما بر خلاف لیگ برتر که امکان خرید بازیکن را یک روز پیش از آغاز لیگ از تیم‌ها گرفته است، این تاریخ پنج روز پس از آغاز رقابت‌های این فصل لیگ EFL است. شان هاروی، مدیر اجرایی لیگ EFL در مصاحبه‌ای با رسانه‌های ورزشی بریتانیا گفت این رویکرد جدید باشگاه‌ها و مدیران آن‌ها را وادار می‌کند تا سریع‌تر از گذشته لیست خود را برای ورود به لیگ نهایی کنند و زودتر به ثبات لازم برای شرکت در مسابقات برسند.

بنابراین پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس و لیگ EFL امسال زمان‌بندی متفاوتی نسبت به دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی دارند و این اتفاق به معنی داشتن دو ضرب‌الاجل برای تیم‌های انگلیسی در طول تابستان امسال برای انتقال بازیکن است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، زمان مجاز برای نقل و انتقال بازیکنان چهار لیگ مطرح اروپایی از این قرار است:
فرانسه: ۹ جون (۱۹ خرداد) تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
ایتالیا: ۱ جولای (۱۰ تیر) تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
آلمان: ۱ جولای (۱۰ تیر) تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)
اسپانیا: ۲ جولای (۱۱ تیر) تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)

بنابراین پنجره نقل و انتقالات برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس و لیگ EFL بیست روز زودتر از تیم‌های حاضر در لیگ‌های دیگر اروپایی بسته خواهد شد. به نظر بسیاری از کارشناسان ممکن است این محدودیت در بلندمدت و به‌ویژه در رقابت‌هایی که بین تیم‌های انگلیسی و دیگر تیم‌های اروپایی برگزار می‌شود ایجاد مشکل کند. حالا باید تا ساعت ۵ عصر پنجشنبه نهم آگوست منتظر ماند و دید تیم‌های انگلیسی در مدت کوتاه باقی‌مانده چه برنامه‌ای را برای خرید بازیکن‌های جدید اجرا خواهند کرد.

منبع: The Week

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه