همکاری مخفیانه پورشه و بویینگ برای ساخت یک خودرو پرنده

۲۹ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به نظر می‌رسد تب ساخت خودروهای پرنده، به تدریج جایگزین مبحث توسعه خودروهای الکتریکی می‌شود و هرکدام از تولیدکنندگان پیشرو در سطح جهان، سعی دارند با ایجاد همکاری‌های دوجانبه میان خود و یکی از بزرگان صنعت هوافضا، توانایی‌های خود را در این حوزه به رخ دیگران بکشند. پس از آن‌که هیوندای اعلام کرد با استخدام یکی از مهندسین سابق ناسا و تاسیس تیمی جدید بر روی توسعه خودروهای پرنده شهری مطالعه می‌کند، پورشه نیز از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت خودرو پرنده با بویینگ خبر داد.

طبق گفته بویینگ، براساس این توافق‌نامه، قرار است هر دو شرکت بر روی توسعه خودروهای پرنده برای مسیرهای درون شهری و کاهش بار ترافیکی شهرهای بزرگ متمرکز شوند. از آنجایی‌که پورشه محصولاتی نسبتا گران‌قیمت و لوکس تولید می‌کند، زمینه فعالیت بویینگ و پورشه در این توافق‌نامه، تولید خودروهای پرنده شهری لوکس خواهد بود که مناسب افراد رده بالاست. برخلاف تصور اولیه، پورشه نقش پررنگی در این توافق‌نامه دوجانبه ایفا می‌کند و دو بخش خدمات مهندسی پورشه و استودیو F.A این شرکت، وارد همکاری مستقیم با بویینگ شده‌اند. در قسمتی دیگر از بیانیه منتشر شده توسط بویینگ آمده است: این همکاری بر توسعه سیستم حمل و نقلی ایمن و کارآمد استوار بوده و فرصتی برای بویینگ است تا با همکاری نزدیک با یک برند اتومبیل‌سازی، وسیله نقلیه‌ای منطبق بر فناوری نوین، مهندسی دقیق و فوق العاده سبک برای توسعه شبکه حمل و نقل جهانی پدید آورد.

پورشه

در حالی‌که به نظر می‌رسید پورشه علاقه‌ای به خودروهای پرنده ندارد، مدیر فروش و بازاریابی این شرکت، Detlev von Platen، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این هستند تا با سرمایه‌گذاری بر روش‌های نوین حمل و نقل، دست بالا را در بازار وسایل نقلیه داشته باشند و موفقیت خود به عنوان تولیدکننده خودروهای اسپرت را ادامه دهند. به گفته وی، در صورتی که نتیجه همکاری پورشه و بویینگ، موفقیت آمیز باشد، این موفقیت نشان دهنده حرکت پورشه به سمت نسل سوم شبکه حمل و نقل خواهد بود.

انتظار می‌رود بازار توسعه خودروهای پرنده، از سال ۲۰۲۵ رونق بگیرد و دلیل جنب و جوش پورشه و عقد قرارداد همکاری با بویینگ، همین پیش‌بینی بوده است. توسعه فناوری‌های مربوط به ساخت خودروهای پرنده، موجب کاهش هزینه تمام شده ساخت هر دستگاه وسیله نقلیه پرنده خواهد شد و از نظر کارایی و بهره‌وری، این وسایل عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیستم حمل و نقل زمینی خواهند داشت. در حقیقت، بازاری بزرگ و فرصت‌هایی عظیم در آینده، انتظار پورشه و سایر خودروسازان پیشرو در این امر را می‌کشند.

در حالی‌که هنوز این همکاری در مراحل اولیه خود قرار دارد، تصاویری رندر شده از یک خودرو پرنده جذاب با بالهای کوتاه و جزئیات نسبتا زیاد منتشر شده است. این مدل همچنین از بدنه‌ای براق بهره می‌برد و دو خروجی اگزوز، مشابه هواپیما‌های جنگنده در قسمت عقبی آن قرار دارد.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar yaser navidi

    با سلام

    واقعا انسان از این ایده ها و تفکرات لذت میبره
    این دو شرکت قطعا تاثیر زیادی در مدل و شکل زندگی بشر در آینده دارند.

  2. Avatar shahabmp

    خودروی پرنده یعنی خودرویی که قابلیت پرواز هم داشته باشه! این رندر کجاش خودروه؟!!!! این یه هواپیمای کوچیکه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه