پورشه ماکان ۲۰۲۴ احتمالاً ۶۱۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت

۲۵ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
پورشه ماکان 2024

چندین سال است که در خصوص پورشه ماکان برقی خبرهای متعددی در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود. در ابتدا قرار بود پورشه ماکان الکتریکی سال ۲۰۲۳ به علاقه مندان و مشتریان معرفی شود، اما به دلیل مشکلات بخش نرم‌افزاری گروه فولکس‌واگن این اتفاق تا سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است. در همین راستا پورشه برای اینکه هیجان بیشتری به علاقه مندان منتقل کند، برخی مشخصات فنی ماکان ۲۰۲۴ را به اشتراک گذاشته که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

همانطور که پیش‌تر در گزارش‌های مختلفی به آن اشاره شد، پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ بر مبنای پلتفرم جدیدی موسوم به «PPE» یا «Premium Platform Electric» توسعه یافته که با همکاری مشترک بین آئودی و پورشه طراحی شده است. قدرتمندترین مدل پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ از پیشرانه‌ برقی با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۰۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که این قدرت به کمک دو موتور برقی تولید شده و به موجب آن‌ها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک محصول سال ۲۰۲۴ پورشه در دسترس قرار می‌گیرد.

پورشه ماکان 2024

باید اشاره کنیم که پلتفرم PPE قابلیت نصب یک موتور برقی روی محور عقب این خودرو را نیز دارد. با این تفاسیر، مدل‌های پایه پورشه ماکان تنها با یک پیشرانه‌ی برقی و سیستم انتقال قدرت عقب محرک روانه‌ی بازار خواهد شد. این گروه خودروساز آلمانی هنوز هیچ اطلاعاتی را در مورد وزن نهایی این خودرو به طور رسمی منتشر نکرده، اما گفته می‌شود که تقسیم وزن این خودرو ۴۸ درصد روی اکسل جلو و ۵۲ درصد روی اکسل عقب خواهد بود.

پورشه ماکان ۲۰۲۴ دو موتوره، انرژی لازم برای حرکت خود را از یک پکیج باطری لیتیوم یونی با ظرفیت ناخالص ۱۰۰ کیلووات ساعت (۹۶ تا ۹۸ کیلووات ساعت قابل استفاده) تأمین می‌کند. همچنین به لطف ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولتی، علاقه مندان و مشتریان قادر خواهند بود تا باتری ۱۲ سلولی پورشه ماکان الکتریکی را با شارژر سریع با توان ۲۷۰ کیلووات شارژ کنند.

پورشه اعلام کرده که این کراس‌اوور الکتریکی با باطری‌های کوچک‌تر ارائه نمی‌شود و همچنین پلتفرم PPE این خودرو قابلیت بهره‌گیری از پک باتری با ظرفیت بالاتر را هم ندارد. این خودروساز آلمانی هنوز مسافت قابل پیمایش این خودرو با یک بار شارژ کامل را اعلام نکرده، اما گفته شده که پک باتری این خودرو می‌تواند طی ۲۵ دقیقه شارژ سریع از ۵ درصد به ۸۰ درصد برسد.

پورشه برای اینکه سرعت شارژ ماکان الکتریکی را افزایش دهد، یک سری روش‌های هوشمندانه را روی پک باتری این خودرو اعمال کرده است. در حقیقت این شرکت پک باتری ۸۰۰ ولتی این خودرو را به دو بخش تقسیم کرده تا با شارژرهای ۴۰۰ ولتی هماهنگی بیشتری داشته باشد و بهتر کار کنند.

از جمله سایر مشخصات فنی تایید شده پورشه ماکان برقی ۲۰۲۴ باید به قفل دیفرانسیل برقی اکسل و همچنین افزایش ۱۵ درجه‌ای چرخش فرمان به منظور بهبود مانورپذیری این کراس اوور برقی قدرتمند آلمانی اشاره کرد. همچنین پورشه قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب را برای بهبود و افزایش مانورپذیری این خودرو اضافه کرده تا این چرخ‌ها امکان چرخش حداکثر ۵ درجه‌ای را در سرعت کمتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشند.

پورشه ماکان 2024

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مدل‌های بنزینی و برقی پورشه ماکان قرار است در کنار هم تولید و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرند. اما پس از چند سال باید با مدل‌های بنزینی پورشه ماکان خداحافظی کنیم. آن طور که گفته می‌شود، ماکان برقی ۲۰۲۴ ظرفیت پیمایشی بیش از ۴۸۲ کیلومتر خواهد داشت تا این کراس‌اور برقی بتواند با فورد موستانگ Mach-E و تسلا مدل Y به رقابت بپردازد.

همچنین این خودروساز آلمانی قصد دارد همکاری خود را با شبکه شارژ Electrify America، احتمالاً با شارژرهای مقصد در هتل‌ها و نمایندگی‌ها، به طور چشمگیری افزایش دهد. در ماه‌های آینده احتمالاً شاهد انتشار خبرهای بیشتر و دقیق‌تری از مشخصات فنی این خودروی جدید پورشه خواهیم بود.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه