پورشه در مسابقات فرمول E سال ۲۰۱۸ حضور پیدا می‌کند

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش سایت AutoSport، شرکت خودروسازی پورشه احتمالا در مسابقات فرمول E سال ۲۰۱۸ شرکت می‌کند. ملاقات مدیر پورشه با Alejandro Agag، رییس ورزش‌ اتومبیل‌رانی فرمول E در پیست موناکو، احتمال حضور این خودروساز آلمانی در مسابقات فرمول E را زیاد می‌کند.

مسابقات فرمول E نام یکی از ورزش‌های اتومبیل‌رانی است که به مسابقات فرمول ۱ شباهت دارد. شباهت از این بابت ‌که بحث حضور خودروهای چرخ‌باز است و شرکت‌کننده‌ها در پیست با اتومبیل‌های ویژه تیم خود به رقابت همتایان می‌پردازند.

از طرفی این ورزش اتومبیل‌رانی فرق بزرگی هم با مسابقات فرمول ۱ دارد؛ این‌که خودروسازها اتومبیل‌های خود را به جدیدترین فناوری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی مجهز می‌کنند. به همین دلیل دیگر خبری از پیشرانه‌های بنزینی درون‌سوز در مسابقات فرمول E نیست. البته در بحث طراحی خودروهای فرمول یک و فرمول E تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌توانید این اختلاف‌ها را در تصویر پایین ببینید:

تصویر بالا خودرو فرمول E و تصویر پایین، خودرو فرمول ۱ را نشان می‌دهد.

اگر قصد این شرکت آلمانی برای حضور در مسابقات فرمول E سال آینده جدی باشد، پورشه باید برنامه‌های مهمی برای ساخت خودروهای تمام الکتریک در این کلاس را در سر داشته باشد. این تجربه جدیدی برای شرکت پورشه است که این‌بار به‌جای حضور در مسابقات لمانز و نوربرگ‌رینگ، در یک ورزش اتومبیل‌رانی نوپا شرکت کند که به علم مهندسی و فناوری متفاوتی برای طراحی و تولید خودروهای آن نیاز داشته باشد.

البته پورشه تنها خودروساز علاقمند برای شرکت در این ورزش هیجان‌انگیز نیست؛ فراری پیش از این تمایل خود را برای حضور در مسابقات فرمول E اعلام کرده بود. فراری و مرسدس به عنوان پیشتازان ورزش فرمول یک شناخته می‌شوند. ناگفته نماند که سال گذشته، پورشه اعلام کرده بود که اولین خودرو شهری الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند.

تصویری از پورشه Mission-e-electric که به عنوان اولین محصول الکتریکی این شرکت احتمالا در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

این اخبار می‌تواند نشان از اهمیت دستیابی و تولید خودروهای الکتریکی برای خودروسازها باشد که تا سال‌های آینده، شاهد حضور خودروهای الکتریکی در ابعاد بسیار بزرگ‌تر باشیم. این روند می‌تواند باعث شود تا در آینده‌ای نه چندان دور، تیراژ تولید خودروهای الکتریکی نسبت به اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی پیشی بگیرد.

منبع: AutoSport  MotorAuthority
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه