پژو ۳۰۱ داخلی در راه است

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پژو 301

مدیرعامل ایکاپ از آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ خبر داد و گفت: پس از تایید توسط معتبرترین مراکز تست در اروپا در بخش بدنه و قطعات، تولید انبوه و عرضه این محصول با بیش از ۵۰ درصد ساخت داخل امسال آغاز می شود.

۴ مرداد ۹۶ خبری برایتان منتشر کردیم و از آغاز تولید پژو ۳۰۱ خبر دادیم. از این گفتیم که مدیرعامل ایران‌خودو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درمورد تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت ایران خودرو طی سال گذشته صحبت کرد و گفت: امسال (سال ۹۶) تلاش داریم این تعداد را چند درصدی افزایش دهیم. انتظار داشتیم با شنیدن این خبر شاهد راهی شدن پژو ۳۰۱ وارداتی با قیمت مناسب در خیابان‌های شهر باشیم اما با گذشت۷ ماه چندان اثری از موفقیت ایران‌خودرو در فروش پژو ۳۰۱ نمی‌بینیم. از دلایل ناکامی ایران‌خودرو در فروش این خودرو می‌توان به ظاهر قدیمی، قیمت بالا و ارزش خرید پایین (نسبت قیمت به کیفیت) اشاره کرد.

پژو ۳۰۱ در کلاس خودرو صندوق‌دار چهار در (سدان) قرار دارد. این محصول پژو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. پژو ۳۰۱ جزو ارزان‌ترین محصولات پژو است که مدل ۲۰۱۶ این خودرو در بازار آمریکا در بازه قیمتی ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار به فروش می‌رود. با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومانی به عدد ۶۰ میلیون تومانی می‌رسیم؛ درحالیکه در تازه‌ترین خبرهای قیمت خودرو از قیمت ۱۰۱ میلیون تومانی خبر دادیم!

براساس جدیدترین گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد ایران‌خودرو قصد دارد برای تولید پژو ۳۰۱ گام بزرگی بردارد. محمدرضا معتمد درباره بومی سازی و افزایش عمق ساخت داخل محصولات مشترک با پژو گفت: بومی سازی تولید، شرط اصلی ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران است که محصولات مشترک با پژو نیز طبق این قاعده تا پایان سال اول تولید به سطح داخلی سازی ۴۰ درصد می رسد. بیش از ۱۵۰ مجموعه ای که در تولیدات ایکاپ استفاده می شود داخلی سازی شده است. تولید ۲۰۰۸ را با ۲۱ درصد ساخت داخل آغاز کرده ایم که در پایان سال اول به ۴۰ درصد خواهد رسید.

او هم‌چنین گفت: محصول ۳۰۱ نیز در بخش بدنه تا ۹۵ درصد و در موتور و قوای محرکه بیش از ۸۵ درصد داخلی سازی شده که در مجموع این خودرو با بیش از ۵۰ درصد داخلی سازی تولید و عرضه خواهد شد. تولید دو محصول به روز و جدید اروپایی در ایران بیانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ایرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعه ها است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar https://www.aradseir.com

    ممنون از سایت خوب و مطالب عالیتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه