اگه قراره این هفته فقط یک چیز بخرید، این دوربین پاناسونیک را بخرید!

۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
دوربین عکاسی

امروز یازدهیمن سالگرد روز عکاسی از طبیعت است. بهترین بهانه برای پیدا کردن یک دوربین عکاسی و بیرون زدن از خانه و گم شدن در طبیعت. عکاسی از طبیعت بهترین راه برای جشن گرفتن امروزه. ما هم در جشن گرفتن امروز شما را همراهی می‌کنیم و به شما یه دوربین عکاسی پاناسونیک ارزان که می‌تونه یار و یاور همیشگی‌ شما باشه پیشنهاد می‌کنیم. این دوربین باحال، دوربین عکاسی پاناسونیک است که انقدر ابعاد کوچک و سبکی دارد که توی جیب جا میشه. DMC-TZ80 پاناسونیک یک دوربین کامپکت دوست‌داشتنی برای همه عکاسان است. با اینکه یک دوربین حرفه‌ای نیست اما عکاسان حرفه‌ای هم از این دوربین خوششان می‌آید؛ چون همیشه که نمی‌تونن دوربین حرفه‌ای خودشون رو همه‌جا ببرند. عکاسان غیر حرفه‌ای هم که دیگه عاشقش می‌شن. نظر کارشناسان دیجی‌کالا رو در مورد این دوربین و عملکرد اون در عکاسی از طبیعت پرسیدیم، با ما همراه باشید:

فهیمه

باور کنید باور کنید اصلا اینطور نیست که هرکس دوربین عکاسی بزرگ‌تر و سنگین‌تری داشته باشه عکس‌هاش زیباتر می‌شه یا عکاس بهتریه. دوربین‌های کامپکت هنوز هم حر‌ف‌های خوبی برای گفتن دارن. می‌خوام یکم پشت سر دوربینم باهاتون حرف بزنم. با اینکه عکاسی با دوربین DSLR برای من خیلی جذابه و بهش نیاز دارم، اما تو مسافرت حسابی من رو از کت و کول می‌ندازه. سفر برای من چیزی جدا از ماجراجویی و پیاده‌روی‌های چند ساعته نیست. تو این شرایط، ساعت‌‌ها راه رفتن با یه دوربین نسبتا سنگین و بزرگ در دست خیلی سخته. دائم در حال بررسی‌ام که الان دوربین عکاسی رو تو کیف بذارم یا دستم بگیرم، همزمان هم به داد و فریاد‌های کتف و ستون فقراتم بی‌اعتنایی می‌کنم!
تو تعطیلات خرداد از جاده خیلی جذابی به تهران برگشتم. یه منظره کوهستانی سبز بی‌نهایت زیبا پر از شقایق‌های وحشی پیش روم بود و پشت سرش دیو سفید پای دربند یعنی «دماوند» زیبا خودنمایی می‌کرد! فرصتم برای عکاسی کم بود و از این منظره وسیع و قشنگ، فقط تونستم چند تا عکس با گوشی موبایلم ثبت کنم. چون دوربین DSLR رو تو کوله‌پشتی‌ام گذاشته بودم و کوله‌ام هم تو صندوق عقب ماشین بود.
این دردنامه برای این بود که بگم دوربین‌های کامپکت واقعا کار راه اندازن. تحت تاثیر DSLR های قلدر قرار نگیرید و همون چیزی که واقعا نیاز دارید رو بخرید. من دوربین عکاسی پاناسونیک DMC-TZ80 رو پیشنهاد خیلی خوبی می‌دونم و مطمئنم کارایی و کیفیتش برای کاربرهای معمولی و نیمه‌حرفه‌ای راضی کنندس.

رضا

تا چند سال پیش عکس گرفتن یا مختص کسانی بود که عکاسی رو خیلی جدی دنبال می‌کردن، یا نهایتا برای ثبت یادگاری از جمع‌های دوستانه و خانوادگی و لحظه‌های خاص بود. از وقتی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ظهور کردن، عکس گرفتن هم به یه عادت عمومی و روزمره تبدیل شد. حالا دیگه «همین الان یهویی» و «عکس سلفی» تو هر لحظه ثبت می‌شدن و خب طبیعیه؛ آدما دوست داشتن خیلی بیشتر از قبل به دوربین عکاسی دسترسی داشته باشن. همین مورد باعث ایجاد موج جدیدی بین تولیدکننده‌های موبایل شد و روز به روز دوربین گوشی‌ها بهتر و بهتر شدن. کیفیت خوب دوربین گوشی‌ها یکی از دوست داشتنی‌ترین دسته دوربین‌ها رو داره به فراموشی نزدیک می‌کنه.
وقتی شما یه دوربین خوب رو گوشی‌تون دارید دیگه چه لزومی داره یه دوربین کامپکت هم داشته باشین که همون جوری عکس می‌گیره؟ ولی تولیدکننده‌های دوربین‌ عکاسی هم بی‌کار نشسته‌اند که این موج بیاد و نابودشون کنه! اونا یه نسل جدید از دوربین‌های کامپکت رو تولید کردن که هنوزم که هنوزه وسوسه‌ات می‌کنه یکی از اونا داشته باشی. اگه عکاسی براتون یه خورده جدی‌تر از سلفی گرفتنه حتما امکانات این دوربین‌های کامپکت جدید هیجان‌زده‌تون می‌کنه. زوم فوق‌العاده، فوکوس دقیق و هوشمندانه، لرزشگیر اپتیکال، عکاسی با فرمت RAW و فیلم‌برداری با کیفیت ۴K امکاناتی نیستن که شما بتونین حتی رو گرون‌ترین گوشیای هوشمند هم پیداشون کنید. دوربین عکاسی پاناسونیک نه تنها همه این ویژگی‌ها رو داره بلکه راحتی‌های یه گوشی هوشمند رو هم توی عکاسی در اختیارتون قرار می‌ده. صفحه نمایش لمسی و قابلیت انتقال عکس‌ها از طریق Wi-Fi اونو کاملا متناسب با نیاز امروز کرده. اینها همه‌اش در حالی یه که شما می‌تونین TZ80 رو به راحتی توی جیب شلوارتون قرار بدین و هر جا که دلتون خواست با خودتون ببرینش. اولین بار که تو یه منظره طبیعی تو یه عصر تابستونی با TZ80 رو یه سوژه خیلی دور زوم کردی و یه عکس درجه یک ازش گرفتی، یه لبخند می‌زنی و می‌گی: ایول، عجب دوربینی دارم!

مینا

آدما دو دسته‌ان: اونایی که دنیا رو با چشم‌های خودشون می‌بینن و اونایی که همه‌چی رو از قاب مستطیلی دوربینشون نگاه می‌کنن. من ترجیح میدم حرفام را با عکسایی که می‌گیرم بزنم. اگه شما هم مثل من باشید به احتمال زیاد قبلا به داشتن یه دوربین عکاسی حرفه‌ای DSLR فکر کردین. شاید همین الان هم یکی از این موجودات دوست‌داشتنی رو داشته باشین. با اینکه DSLR ها امکانات فوق‌العاده‌ای به شما میدن، به دوش‌کشیدن یه دوربین بزرگ و سنگین خیلی وقتا ممکن نیست. این دوربینا خیلی جلب توجه می‌کنن و خیلی وقتا دست و پاگیرن. داشتن یه دوربین کوچیک کامپکت میتونه خیلی مفید باشه. و چه بهتر که دوربین کامپکتتون کیفیت و امکانات خوبی داشته باشه. من دوربین عکاسی سوپرزوم DMC-TZ80  پاناسونیک رو انتخاب می‌کنم. زوم فوق‌العاده‌ی این لنز و اندازه‌ی کوچیکش کنار هم یه ترکیب ایدئال رو تشکیل میدن و اگه سرعت عمل لازم رو داشته باشین می‌تونین هر صحنه‌ای رو باهاش شکار کنید. اگه همه‌ی اینا هم کافی نباشه کافیه اسم لایکا رو روی لنز دوربین عکاسی پاناسونیک ببینید تا یک دل نه صد دل عاشق اون بشید.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه