چرا مایکروسافت با خطر تحریم روبرو است؟

۲۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
l

گرچه احتمال دارد مایکروسافت روش خود را در زمینه جمع‌آوری داده تغییر داده باشد اما مسئولین هنوز نسبت به این فرایندها نارضایتی دارند. این شرکت در سال جاری وعده داده بود به شکل شفاف اعلام کند که دقیقا چه میزان اطلاعات و داده از کاربران ویندوز ۱۰ دریافت می‌کند و در این حوزه یک لیست همراه با جزییات را منتشر کرد. حال مقامات مسئول در زمینه حافظت از اطلاعات در کشور هلند اعلام کرده‌اند که مایکروسافت هنوز این موضوع را شفاف‌سازی نکرده که قصد دارد با این داده‌ها چه کند.

این مقام‌های مسئول معتقدند اساسا مایکروسافت از طریق سیستم عاملش قانون را زیر پا می‌گذارد چون تقریبا همه اقداماتی که فرد در کامپیوترش انجام می‌دهد را قدم به قدم دنبال می‌کند و درباره‌اش اطلاعات دارد.

ظاهرا اگر شرکت مایکروسافت شرایط فعلی در مورد جمع‌آوری داده‌های کاربران را تغییر ندهد ممکن است با برخی تحریم‌های خاص مواجه شود.

نتیجه چنین روشی این خواهد بود که مایکروسافت قادر است درباره هر فرد یک پرونده و پروفایل اختصاصی داشته باشد، پرونده‌ای از اطلاعاتی که فرد ناآگاهانه و بدون اطلاع در اختیار مایکروسافت قرار داده است. مسئولین می‌گویند مایکروسافت برای گرفتن این اطلاعات باید از افراد به شکل آگاهانه رضایت بگیرند.

یک مشکل دیگر هم این است که روح کاربران هم خبر ندارد که مایکروسافت درباره استفاده از اپ‌ها و وب‌گردی آن‌ها از طریق مرورگر اج چه میزان اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.

این تحقیقات توسط مقامات هلندی انجام شده اما مقامات فرانسوی هم نمونه مشابهی از این تحقیقات را انجام داده بودند. در کل تاکید همه این نهادهای حفاظتی بر این است که شرکت مایکروسافت باید به دنبال شیوه‌ها و رویه‌های شفاف‌تری باشد و با رضایت کاربران این حجم از اطلاعات گسترده را جمع‌آوری کند.

ظاهرا اگر این شرکت شرایط فعلی جمع‌آوری داده‌ها را تغییر ندهد ممکن است با برخی تحریم‌های خاص مواجه شود.

منبع: Wccftech


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه