چینی‌ها سینما را به تسخیر خود در می‌آورند

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

درحالی که فیلم‌های چینی مانند Monster Hunt با موفقیت بسیار خوبی روبه‌رو شده‌اند، شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت در کشور چین، سعی دارند با تکنولوژی‌های خودشان وارد صنعت سینما شوند تا بتوانند فیلم‌ها را به صورت آنلاین پخش کنند.

 

براساس اطلاعات منتشر شده شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در کشور چین، وارد صنعت ساخت فیلم شده‌اند.

 

حتی برخی از این شرکت‌ها وارد قسمت تولید فیلم هم شده‌اند و سعی دارند فیلم‌هایی را تولید کننده که تنها توسط خودشان به‌نمایش در می‌آید. فنگ جون (Feng Jun) یکی از تحلیل‌گرهای شرکت EntGroup به این موضوع اشاره می‌کند که: «در حال حاضر ساخت فیلم بسیار رسانه محور شده و در اینترنت شخصیت خاص خودش را پیدا کرده است. این احتمال وجود دارد که در آینده شرکت‌های فیلم‌سازی در کشور چین با شرکت‌های ارائه خدمات اینترنت همکاری کنند.» البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تنها ۱۵ درصد از فیلم‌هایی که در کشور چین ساخته و در سینما به نمایش در می‌آیند به سود دهی مناسب می‌رسند.

برای فیلم Monster Hunt که در سبک فانتزی، کمدی و اکشن ساخته شده تنها ۳۵۰ میلیون ین (۵۶.۳۵ میلیون دلار) هزینه شده است. این فیلم که از تاریخ ۲۶ خرداد ماه به‌نمایش در آمده توانسته به فروش ۱.۶ میلیارد ین (۲۵۷ میلیون دلار) دست پیدا کند. فروش بالای فیلم Monster Hunt باعث شده که این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین تبدیل شود. لازم به‌ذکر است که این فیلم در مدت هشت روز توانست به فروش ۱ میلیارد ین دست پیدا کند. هزینه تولید و تبلیغات این فیلم توسط سازمان Tencent که دومین ارائه دهنده بزرگ اینترنت در آسیا به حساب می‌آید، پرداخت شده است.

Cinema2

چنگ دای-وای (Cheng Dai-Wai) از مسئولان فیلم‌سازی کشور چین می‌گوید: «در آینده شرکت‌های فیلم‌سازی بررسی می‌کنند که چه فیلمی را دوست دارید و آن را برای شما تولید می‌کنند. تنها افرادی که سرمایه‌گذاری در اینترنت و موبایل را می‌دانند، می‌توانند به نیاز مخاطب پی‌ببرند و به این صورت می‌توانند فیلم‌هایی تولید کنند که با استقبال مردم مواجه می‌شوند.» شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در حال حاضر روی پروژه‌های فیلم‌سازی مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند و توانسته‌اند فیلم‌هایی را تولید کنند که به فروش‌ خوبی دست پیدا کرده‌اند.
شرکت اینترنتی علی‌ بابا (Alibaba) که در چین فعالیت می‌کند، روی جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های Mission Impossible هم سرمایه‌گذاری کرده است و کارهای تبلیغاتی این فیلم را انجام می‌دهد. این شرکت‌ با توجه به این موضوع که تکنولوژی‌های لازم برای تبلیغات آنلاین را در اختیار دارد می‌تواند باعث موفقیت این فیلم بشود. همچنین این شرکت‌ می‌تواند نظر کاربران را در شبکه‌های اجتماعی، خریدهای اینترنتی و فروش بلیط به‌صورت آنلاین جلب کند.

Cinema

کشور چین درحال حاضر دومین بازار بزرگ فیلم را در دنیا دارد و از این نظر پشت‌سر آمریکا قرار گرفته است. چین در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ سینمای جدید تاسیس کرده است. براساس آماری که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تعداد سینماهای این کشور ۲۳۶۰۰ سینما بوده است. شرکت علی‌ بابا در ۱۲ ماه گذشته ۱۶.۵ درصد از سهام شرکت Youku Tudou را خریداری کرده است. این شرکت در زمینه ویدیوهای آنلاین فعالیت می‌کرد و سایتی همانند یوتوب است. همچنین این شرکت سهم زیادی از فروش آنلاین فیلم‌ها در کشور چین را به خودش اختصاص داده است.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه