چین برای ششمین بار انسان را به فضا فرستاد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
چین

ساعاتی پیش، چین اولین ماموریت سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی «تیانگونگ ۲» (Tiangong) را از سر گرفت. چین می‌خواهد سامانه حفاظت جان انسان در این ایستگاه را تست کند و طی ۳۰ روز آینده آزمایش‌هایی را انجام دهد. این ماموریت طولانی‌ترین پروازی است که این کشور تا کنون انجام داده.

از سال ۲۰۱۳، این اولین ماموریت سرنشین‌دار این کشور است و توسط دو فضانورد چینی به نام‌های «جینگ هایپنگ» و «چن دانگ» انجام می‌شود. این دو نفر سوار بر فضاپیمای «شنژو ۱۱» (Shenzhou) به فضا رفتند. این فضاپیما هم سوار بر موشک «لانگ مارچ ۲F» از سکوی پرتاب «جیکوان» در صحرای گوبی در چین پرتاب شد. سرنشیان دو روز پس از پرتاب به تیانگونگ ۲ می‌رسند. این طولانی‌ترین ماموریت سرنشین‌دار چین خواهد بود. رکورد قبلی این کشور ۱۵ روز و برای ماموریت شنژو ۱۰ بود.

چین ایستگاه فضایی ۸.۶ تنی تیانگونگ ۲ را در تاریخ ۱۵ سپتامبر به مدار زمین فرستاد. این ایستگاه فضایی به عنوان یک بستر آزمایشی برای بلندپروازی‌های بزرگ‌تر این کشور در مدار پایینی زمین طراحی شده است. برنامه‌های این کشور شامل یک ایستگاه فضایی بسیار بزرگ‌تر و دایمی می‌شود که قرار است در سال ۲۰۲۰ ارسال ‌شود. تیانگونگ ۲ جایگزین ایستگاه فضایی تیانگونگ ۱ می‌شود. این ایستگاه فضایی در سال ۲۰۱۱ به مدار پرتاب شده بود. این کشور اخیرا کنترل ایستگاه اول را از دست داد. انتظار می‌رود این ایستگاه سال بعد دوباره وارد اتمسفر زمین شود.

این دو فضانورد چینی آزمایش‌هایی انجام خواهند داد که شامل انجام آزمایش‌های فراصوت برای اولین بار در فضا و پرورش گیاه می‌شود. یک ماموریت دیگر هم با هدف سوخت‌رسانی به این ایستگاه برای آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه