ژاپن می‌خواهد سریع‌ترین ابرکامپیوتر جهان را بسازد

۷ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جهان هر روز بیشتر به سمت اتوماسیون و دیجیتالی شدن پیش می‌رود و هر روز با روند سریع‌تری ماشین‌ها جای انسان‌ها را می‌گیرند. بعضی از کشورها به شکل عمدی جلوی این روند ایستاده‌اند و بعضی کشورها هم مثل ژاپن با شتاب زیادی این راه را می‌پیمایند. این کشور قصد دارد یک ابرکامپیوتر بسازد تا در حوزه‌های تحقیق و توسعه‌ی ماشین‌های خودران، رباتیک و پزشکی مورد استفاده قرار دهد.

ظاهرا ژاپن قرار است ۱۷۳ میلیون دلار برای ساخت این ابرکامپیوتر هزینه کند تا دستگاهی بسازد که به سرعت ۱۳۰ Petaflops برسد و حتی از قوی‌ترین ابرکامپیوتر فعلی که چین ساخته هم سبقت بگیرد.

کشور ژاپن اخیرا شرایط خوبی را از سر نمی‌گذراند؛ نیروی کار ژاپن از نظر میانگین سنی نسبتا پیر هستند و روند رشد اقتصادی کشور هم بسیار آهسته شده. در گذشته ژاپن مرکز تکنولوژی بود اما در حال حاضر چین و کره‌جنوبی در زمینه ساخت محصولات الکترونیکی این کشور را عقب رانده‌اند. آخرین باری که ژاپن قوی‌ترین ابرکامپیوتر جهان را داشت به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد، زمانی که این کشور Fujitsu K Computer را ساخت.

حال باید دید این ابرکامپیوتر جدید که فعلا ABCI نامیده می‌شود به چه شکل و توسط چه شرکت‌ یا شرکت‌هایی ساخته خواهد شد. آیا ژاپن می‌تواند به شکل کلی در رقابت فشرده بر سر ساخت کامپیوتر و سایر محصولات الکترونیک گوی سبقت را از رقبا برباید یا نه؟

منبع: Engadget

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Go

    ژاپن بهترین مردم دنیا رو داره از نظر سطح فرهنگ و علم و احترام گذاشتن به هم و حقوق همدیگر .. ولی ژاپن رو با چین اشتباه نگیرید چون چین زیاد جالب نیست فقط قیافشون یکم شبیه همه …

    1. Avatar سامان

      کشور ژاپن یک کشور بسیار صنعتی است که سابقه صنعتس شدنش بر میگرده به اواخر قرن نوزدهم.
      دقت کنید حتی تو جنگ جهانی دوم هواپیما و ناو هواپیمابر و… را همه خودش میساخت در حالیکه بقیه کشورهای اون منطقه درشکه میراندند..
      اتفاقا خوب دقت کنید قیافه چینی ها و ژاپنی ها هم فرق داره….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه