این گرمکن چه رنگی است؟

۱۳ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حدود یک سال پیش عکسی از یک پیراهن زنانه روی اینترنت منتشر شده بود که خیلی جنجال‌برانگیز شد. این یک لباس با طرح‌های موازی بود که دو رنگ داشت و در متن توضیح عکس نوشته شده بود: “به نظر شما این لباس چه رنگی است؟

در واقع کسانی که آن عکس را می‌دیدند، دو دسته بودند: افرادی که لباس را به رنگ‌های مشکی و آبی می‌دیدند، و دسته‌ی دوم، کاربرانی که لباس را سفید و طلایی می‌دیدند.

dress-blue-black-white-gold-lead

حالا جدیدا عکسی از یک گرمکن مارک آدیداس روی اینترنت در حال انتشار است که سوال مشابهی را مطرح می‌کند. این بار چهار جواب برای آن محتمل است: آبی و سفید / مشکی و قهوه‌ای / سبز و طلایی / سبز و قهوه‌ای.

در نظرسنجی دیجی کالا مگ شرکت کنید و جواب خود را برای ما بفرستید که شما این لباس را چه رنگی می‌بینید؟

color-jacket-green-gold-blue-white-ftr



منبع: Hollywood Life

دیدگاه شما

۲۸ دیدگاه
  1. Daniel

    من به رنگ طلایی و ابی میبینم و به اطلاع همتون برسونم که رنگ این لباس سیاه و ابی هست که در زمان های مختلف به رنگ های مختلف دیده میشه الان شما چن ساعت یا چن روز دیگه بیاین ببینید یه رنگ دیگس که اصلشو از یه جایی خوندم که سیاه و ابی هست

  2. Daniel

    من به رنگ ابی و طلایی میبینم ولی رنگ اصلی این لباس در واقع سیاه و ابی است

  3. بن

    عجیبه اولی طلایی سفید دومی مشکی قهوه ای

  4. ماریا

    کرمکن مشکی و قهوه ای، لباس زنونه سفید طلایی

  5. احمد

    من روى آیفون به رنگ خاکستری و طلایی میبینم، روى سونی به رنگ خاکسترى و صورتی!!! نه سبز میبینم نه آبی و نه مشکی!!!
    گیج شدم والا!!!

  6. hossein

    لباس اول آبی مشکی لباس دوم آبی فیروزه ای و سفیده

  7. رضا

    بله به خیلی متغیر ها بستگی داره.. از زاویه ی دید به صفحه گرفته تا میزان نور صفحه، نور محیط، توانایی گوشی در پردازش و نمایش انواع رنگها، خصوصیات خود فرد بیننده و اینکه میتونه کوررنگی داشته باشه که انواع اون بسیار شایعه

  8. علی رضا

    مارک ادیداسشو بژ مانند میبینم.رنگ خودشم سبزی ک سورمه ایه?

  9. عالیه

    دیدن رنگ در چشم ما وابسته به گیرنده های مخروطی است. گیرنده های مخروطی چشم در ۳ رنگ اصلی نور یعنی قرمز، سبز و ابی هستند. اما درصد هر رنگ گیرنده در چشم افراد متفاوت، فرق میکند. مثل رنگ پوست که در هر فرد متفاوت است. دیدن رنگ مطلق قرمز با توجه به فعال شدن گیرنده ی قرمز است. حالا اگر پارچه ای با ۷۰ درصد رنگ قرمز و ۳۰ درصد رنگ سبز داشته باشیم به چه رنگی دیده میشود؟ اگر تعداد گیرنده های قزمز و سبز برابر باشد، خب مسلما پارچه قرمز دیده خواهد شد. اما اگر ۷۰ درصد گیرنده ها سبز، و ۳۰ درصد قرمز باشد، پارچه در رنگی بین سبز و قرمز یعنی تقریبا قهوه ای دیده خواهد شد. و اگر ۹۰ درصد گیرنده ها سبز باشد، پارچه به رنگ سبز دیده خواهد شد!!!

  10. هادی

    چیزی که می بینید کاملا واقعی هست و چشمهای شما هیچ اشکالی نداره
    من خودم شغلم سرو کار داشتن با رنگ هست و این نوع پردازش ذهن شما از یه عکس هستش
    ( عکس لباس زنونه رو من بار اول که توش گوشیم دیدم سیفد و طلایی بود ولی فدا که اومدم به دوستم نشون بدم ( عکس رو سیو کرده بودم ) آبی و قهوه ایی بود ) امروز دوباره که برای بار اول دیدم سفید و طلایی بود و دوباره که سرم رو برگردوندم دیدم رنگش دوباره شده آبی و قهوه ای )
    این دقیقا چیزی هست که من شبانه روز باهاش سرو گله می زنم و همیشه اختلاف رنگ بین دید من و دید همکاران و مشتری ها هست و بوده
    —————
    به شخصه دلیل علمیش رو دقیق نیم دونم پس گمراهتون نمی کنم تا بیشتر تحقیق کنید و موفق باشید
    ———-
    راستی من لباس آدیداس رو سبز و قهوه ایی می بینم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه