کارت گرافیک Radeon RX 490 احتمالا به زودی معرفی می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه بارها درباره‌ی کارت گرافیک بعدی AMD شنیده‌ایم، اما انگار این بار قضیه بسیار جدی است. به نظر می‌رسد که شرکت AMD می‌خواهد Radeon RX 490 را تا قبل از سال آینده‌ی میلادی عرضه کند؛ یعنی احتمالا تا همین یکی دو هفته‌ی دیگر، این کارت گرافیک معرفی خواهد شد.

احتمال می‌دهیم کارت گرافیک RX 490 دو چیپ‌ست گرافیکی داشته باشد؛ یعنی رادئون در آن از دو چیپ‌ست RX 480 استفاده کرده باشد. این دو کارت، از معماری Polaris 10 استفاده می‌کنند و هر کدام ۲۳۰۴ واحد پردازشی شیدر دارند؛ طوری که می‌توان گفت در مجموع، تعداد واحد‌های پردازشی شیدر کارت RX 490 برابر با ۴۶۰۸ عدد خواهد بود. البته امیدواریم که شرکت AMD از این ساختار استفاده نکند، چون ساختار SLI یا Crossfire معمولا با بازی‌ها میانه‌ی خوبی ندارند و عملکردی قابل قبول ارایه نمی‌دهند.

انتظار نداشته باشید تا کارت گرافیک بعدی AMD با معماری بعدی این شرکت، یعنی Vega 10 معرفی شود.

طبق شایعات، کارت RX 490 قرار است با GTX 1080 انویدیا رقابت کند. احتمال اینکه این کارت، ۶۴ واحد پردازشی داشته باشد که اگر این رقم را با ۶۴ واحد پردازشی شیدر روی هر بخش ضرب کنیم، به همان رقم ۴۰۹۶ واحد پردازشی شیدر می‌رسیم. این کارت احتمالا ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 خواهد داشت که پهنای باند آن، ۵۱۲ گیگابیت در ثانیه خواهد بود.

با این حال، انتظار نداشته باشید تا کارت گرافیک بعدی AMD با معماری بعدی این شرکت، یعنی Vega 10 معرفی شود. این معماری مطمئنا برای سری بعدی کارت‌های این شرکت و سال آینده‌ی میلادی، رزرو شده است.

صبر می‌کنیم تا ببینیم آیا AMD برای کارت RX 490 از ساختار دو کارت Polaris 10 با چیپ‌ست RX 480 استفاده می‌کند، یا کارتی قوی‌تر تحویل مخاطبان خود می‌دهد.

منبع: Guru 3D

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهیار

    اگه بیاد دیگه توی سری ۴۰۰ قرار نمیگیره .
    میره توی سری ۵۰۰

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه