کارمندان فیس‌بوک، جوان‌ترین‌ها در میان شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد جوانان زیر ۳۰ سال در شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی گرد هم جمع شده‌اند.

در فرهنگ «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) از نیروهای جوان استقبال می‌شود.

در بعضی از این شرکت‌ها میانگین سن کارمندان زیر ۳۰ سال است. اما شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی قدیمی‌تر و تثبیت شده مثل سیسکو، Dell، IBM، اوراکل و HP نیروی کار قدیمی‌تر و سن بالا‌تری دارند. میانگین سن کارکنان این شرکت‌ها بالای ۳۵ سال است.

در هر صورت، بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در فرهنگ «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) از نیروهای جوان استقبال می‌شود. نمودار پایین صفحه هم همین موضوع را نشان می‌دهد. البته اگر از زاویه‌ای دیگر به این قضیه نگاه کنیم، می‌بینیم که افراد سن بالاتر کنار گذاشته می‌شوند. یکی از وکیلان در شرکتی حقوقی در کالیفرنیا می‌گوید: “تعداد زیادی شکواییه به خاطر تبعیض سنی ثبت شده است.”

کارمندان فیس‌بوک

در چند سال گذشته، در ایالت کالیفرنیا (مرکز سیلیکون ولی) تعداد شهروندانی که به خاطر تبعیض سنی شکایت می‌کنند از تبعیض نژادی بیشتر شده است.

 البته یک نکته‌ را هم باید در نظر گرفت. بعضی از این شرکت‌های عرصه‌ی تکنولوژی مثل فیس‌بوک، نسبتا جوان و تازه‌تاسیس هستند. بنابراین تعجبی ندارد که اکثر نیروهای کاری آنها را افراد جوان تشکیل دهند. از طرف دیگر در میان شرکت‌های عرصه‌ی تکنولوژی فضای رقابتی زیادی وجود دارد، به خاطر همین، همیشه باید به دنبال نوآوری، ایده‌ها و حرکات جدید باشند. در نتیجه طبیعتا مقامان این شرکت‌ها، نیروهای جوان را به خاطر ذهن بازتر و خلاق‌ترشان ترجیح می‌دهند.

سن کارمندان شرکتها

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. afshin

    با سلام
    هه هه هه چه جالب!!!
    همه این شرکتهای معروف میانگین سنیشون خیلی بیشتر از شرکت ما هست!!
    شاید باورتون نشه اما میانگین سنی کارمندان شرکت Anetwork.ir (شرکتی که من هم کارمندش هستم) ۲۴ هستش!!!
    ….

  2. میثم

    جراتشو دارن و نتیجه هم میگیرن!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه