کار اپل و FBI دوباره به هم می‌افتد؟

۱۸ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا اپل و FBI دوباره جنگ و دعوای دیگری را بر سر یک آیفون قفل شده آغاز کنند.

چند روز پیش، مامور ویژه FBI ریچ ثورتن تایید کرد که این سازمان تلاش می‌کند یک آیفون متعلق به دهیر آدان، مهاجر ۲۰ ساله سومالیایی که با چاقو به ۱۰ نفر در فروشگاهی در مینه‌سوتا حمله کرده بود. ثورتن گفت باز کردن قفل گوشی آدان می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره اینکه چرا آدان دست به چنین کاری زده و چه کسانی در این امر به او یاری رسانده‌اند در اختیار FBI بگذارد.

این مهاجم که ظاهرا به داعش وابسته بوده در حمله پلیس به او کشته شد. چندین ماه پیش هم اپل و FBI بر سر باز کردن آیفون مجرم حادثه سن برناردینو به مناقشه پرداختند. FBI در آن مورد ادعا می‌کرد نیاز دارد آیفون این فرد بخصوص باز شود و این موضوع شامل حال همه آیفون‌ها نخواهد شد. حال چندین ماه پس از آن واقعه FBI با یک آیفون دیگر طرف است که باید قفلش را باز کند.

هنوز مشخص نیست FBI این بار هم از اپل برای باز کردن آیفون کمک خواسته است یا نه. ماه پیش بود که یکی از محققان دانشگاه کمبریج به نام سرگی اسکوروبوگاتوف نشان داد می‌شود قفل آیفون ۵c را با برخی شیوه‌ها باز کرد. با این حال روش او برای آیفون‌های جدیدتر کاربرد ندارد.

در این شرایط همه چیز به مدل آیفون این مهاجم بستگی دارد. اگر دهیر آدان آیفونش را در دوسال گذشته خریداری کرده باشد در آن صورت FBI به هر حال دوباره باید سراغ اپل برود. اما این بار واکنش اپل چه خواهد بود؟

منبع: Wired

‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar رامین احمدی

    ای بابا شما هم fbi رو زیاد بزرگش میکنید.خیلی از سازمان های امریکا هنوز از فلاپی و سیستم های قدیمی استفاده میکنن و به روز نیستن. fbi اون چیزی که تو فیلم و سریال ها نیست.

  2. Avatar اسماعیل

    خبرگزاریها و سایتهای خبری هم دنبال سوژه هستن که صفحهات روزنامه ها و سایتهاشون رو پر کنن.حالا فرق نداره خبر راست باشه یا دروغ و شایعه.مگه میشه کشوری که آدم به فضا میفرسته و بزرگترین مراکز علمی و پیشرفته ترین امکانات روز رو در اختیار داره از پس یه گوشی بر نیاد .اینقدر ساده نباشین

  3. Avatar اسماعیل

    شما چقدر ساده هستید اینها همش بازار گرمیه برای تبلیغ اپل.وگرنه امکاناتی که سازمانهای بزرگ امریکا در اختیار دارن به راحتی میتونه اطلاعات هر سیستم قفل گذاری شده رو باز کنن.هر سال یه داستانی درست میکنن و بازار گرمی میکنن.

    1. Avatar بنی

      چه دلیلی داره سازمان بزرگی مثل FBI بخواد با اپل برای تبلیغ شرکتش همکاری کنه؟

      1. Avatar علی

        چون اف بی ای یه سازمان دولتیه و اپل هر سال ملیارد ها دلار مالیات به دولت امریکا میده پس این کار میتونه به خواست دولت انجام بشه.

    2. Avatar Ali

      جناب این همه گوشی اندروید دزدی فروش میره ولی شما تا الان ایعون دزدی واسه فروش دیدی ؟ این یعنی چی؟

      1. Avatar احمد

        داداش شما دزد ها ی ساده رو رو با fbi مقایسه میکنی
        خدا ما رو به راه راست هدایت کنه

      2. Avatar علی

        گوشی اندرویدی داریم تا گوشی اندرویدی که بسته به مدل و قیمت، امنیت های متفاوتی دارن. اما قطعا تکنولوژی اف بی ای با یه کیف قاپ خیلی فرق داره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه