کانسپت‌های بانمک هوندا را ببینید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شندین اسم هوندا، خیلی از ما را به یاد سیویک و آکورد می‌اندازد اما در نمایشگاه خودرو توکیو، باید قید تصور اولتان را از اسم این شرکت بزنید.

در مراسم توکیو ژاپن، شرکت وطنی هوندا با چند کانسپت بانمک حاضر شده است. این کانسپت‌ها با تصویر یک خودروی هیجان‌انگیز، مدرن و اسپرت خیلی فاصله دارند. محصولات شرکت هوندا به عنوان ابزار متحرک برای خانواده‌ها لقب گرفته‌اند، عنوانی که احتمالا هیچ‌یک از ما نشنیده‌ایم.

هوندا با ۵ طرح مفهومی به مراسم توکیو آمده که در ادامه نگاهی به ‌آن‌ها می‌اندازیم:

هوندا RoboCas

این هوندای جمع‌وجور دوست‌داشتنی، یک وسیله‌‌ی محرک الکتریکی است. به کمک این وسیله می‌توان بار جابجا کرد، بله! با این ربات الکتریکی بانمک می‌توانید وسایلتان را جابجا کنید. هوندا در مورد این کانسپت گفته که ما این وسیله را ساختیم تا رویای خیلی از مردم به واقعیت تبدیل شود! حالا با روبوکاس، خیلی از افراد می‌توانند وسایلشان را راحت جابجا کنند یا عده‌ای هم از آن برای جابجایی و گذاشتن لوازم خود جهت فروش در مکان‌های مختلف شهر استفاده می‌کنند!

هوندا Ie-Mobi

تلفظش ابتدا کمی گیج کننده بود. با جستجو متوجه شدیم که تلفظ صحیح آن، ایاموبی (ee-a mo-bee) است. بخش اول اسم این وسیله یعنی Le در ژاپنی معنی خانه می‌دهد. پس از همینجا می‌توانیم متوجه شویم که با یک وسیله‌ی خانوادگی روبرو هستیم. این کانسپت درحقیقت شبیه همان کانسپت قبلی یعنی روبوکاس است، با این تفاوت که ابعاد بزرگ‌تری دارد و چهره‌ای بانمک‌تر! نه آلودگی دارد و نه مصرف سوخت؛ مشتری قادر است با شارژ این وسیله، از قوای الکتریکی هوندا Ie-Mobi استفاده کند.

هوندا Fure-Mobi

مثل ما گول تلفظ انگلیسی این کلمه را نخورید، در واقع با جزئی نگری، تلفظ صحیح این کلمه foo-ray mo-bee است که کلمه اول از واژه ژاپنی Fureai و به معنی لمس و ارتباط می‌آید. از اسم عجیب‌وغریب این کانسپت‌های هوندا بگذریم، Fure-Mobi یک ویلچر است، البته یک ویلچر الکتریکی! خب با داغ شدن بازار لوازم و خودروهای الکتریکی، هوندا خواسته با طرح‌های مفهومی عجیب و جدید خودش، به همگان بگوید که بیشتر از هرکسی برای تولید محصولات الکتریکی آماده است! این ویلچر الکتریکی هوندا، باعث می‌شود تا کاربر بجای فضای بسته‌ی داخل خودرو، حس جدیدی را از ارتباط با محیط بیرون تجربه کند. نکته‌ی جالب اینجاست که این ویلچر الکتریکی گنجایش دو نفر را هم دارد. هوندا امید دارد تا به لطف این کانسپت بتواند مردم را به ماجراجویی جدیدی دعوت کند.

هوندا Chair-Mobi

این کانسپت هم شبیه به مدل قبلی است، با این تفاوت که از چرموبی می‌‌توان هم در منزل و هم در محیط بیرون استفاده کرد. کاربر می‌تواند ارتفاع صندلی را متناسب با قد و خواسته‌ی خود تنظیم کند تا با رانندگی با آن، حس راحتی بیشتری را تجربه کند. با این وسیله هم می‌توان ماجراجویی و سفر کرد، اما به تنهایی؛ چراکه این کانسپت فقط ظرفیت حمل یک سرنشین را دارد.

هوندا Ai-Miimo

و نوبت به آخرین کانسپت هوندا می‌رسد. کانسپتی که با محصولات گفته‌ شده‌ی این شرکت ژاپنی فرق دارد. Ai-Miimo درواقع نسخه‌ی بسیار کوچک‌ شده‌ی دو محصول قبلی هوندا است. این کانسپت صندلی ندارد پس کاربر باید قید ماجراجویی، سفر و حمل وسایل را با آن بزند. در عوض این روبات الکتریکی می‌تواند به لطف برخورداری از هوش مصنوعی، شاهد عملکردهای هوشمندانه‌ای از این ربات هستیم. این وسیله برای کارهای روزانه به کمک کاربر می‌آید تا با صحبت با آن‌ها باعث خوشحالی و هم‌دلی آن‌ها شود! هوندا درباره‌ی این محصول می‌گوید که این وسیله را به امید شبیه‌سازی موجود زنده ساختیم تا مردم در طول روز با آن بخندند و شاد شوند، درست مثل عضوی از خانواده یا یک حیوان خانگی.

میان این ۵ کانسپت، شما کدام‌یک از آن‌ها را بیشتر دوست دارید؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    سلام.
    خیلی خوب بود
    خیلی خوبییییییییییییی
    خیلی خوبید
    (مطلب)
    (خشایار جان)
    (دیجی مگ)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه