هوندا پایلوت ۲۰۲۳ با پیشرانه‌ی بسیار قدرتمند معرفی شد

۱۸ آبان ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
هوندا پایلوت 2023

برای اکثر خودروسازان سال شلوغ به منزله معرفی یک یا دو محصول جدید یا شاید معرفی تعدادی محصول بازطراحی شده یا فیس لیفت شده شده باشد. اما این موضوع برای شرکت هوندا به این شکل صدق نمی‌کند. به این دلیل که این شرکت خودروساز در سال ۲۰۲۲ همه‌ی محصولاتش را به‌روزرسانی کرده است. در همین راستا، هوندا چهارمین نسل از هوندا پایلوت را با مدل ۲۰۲۳ معرفی و به‌زودی روانه بازار خواهد کرد.

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته که از جمله‌ی آن می‌توان به تغییر چهره، بازطراحی سازه و تریم جدید تریل اسپرت اشاره کرد. محصول جدید هوندا فضای درون کابین بسیار بزرگی دارد و می‌توان حداکثر هشت سرنشین را با آن جابه‌جا کرد. چهارمین نسل این اسیووی سه ردیف صندلی محبوب ژاپنی همچنین به صورت دیفرانسیل جلو محرک یا تمام چرخ محرک در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

این خودروساز ژاپنی در سگمنت خودروهای شاسی‌بلند همواره یکی از سه شاسی‌بلند پرفروش در کل ایالات متحده آمریکا را در اختیار داشته و علاقه مند است که این روند بسیار خوب خود را با پایلوت ۲۰۲۳ ادامه دهد. البته باید اشاره کنیم که پایلوت در سال ۲۰۲۱ نیز در این لیست قرار گرفته بود. تریم آفرودی TrailSport به هوندا پایلوت ۲۰۲۳ کمک کرده خود را قدرتمندتر و سرسخت‌تر از مدل قبلی نشان دهد.

هوندا در طراحی این شاسی‌بلند جدید خود تلاش بسیار زیادی کرده تا اشتباهات طراحی نسل قبلی خود را بپوشاند و اکنون با یک اسیووی سه ردیف صندلی با طراحی جذاب‌تر روبرو هستیم که قطعاً می‌تواند مشتریان بیشتری را نسبت به نسل قبلی به سمت خود جلب کند. جذابیت طراحی بدنه‌ی این خودرو به لطف خطوط مستقیم و افقی شکل گرفته که جلوه‌ی بارز آن در سقف، چراغ‌ها و حتی اجزای سپر جلو به چشم می‌خورد. این خودرو کاپوت بسیار بزرگی در بین سایر محصولات برند ژاپنی دارد و ستون C طراحی شده آن، کمی به ارتفاع این شاسی‌بلند افزوده است.

هوندا همچنین به منظور بهبود سطح آیرودینامیک پایلوت ۲۰۲۳ بخشی از سقف را به شکل شیب‌دار طراحی کرده و ورودی‌های هوای عمودی تعبیه شده‌ی در سپر جلویی این خودرو به شکل موثرتری جریان هوا را در اطراف خودرو هدایت می‌کنند. این خودروساز ژاپنی دیگر از فرم تخم ­مرغی نسل قبل هوندا پایلوت که به مینی‌ون­ شباهت داشت، در این خودروی جدید استفاده نکرده، اما سبک طراحی پنجره‌ها یادآور سبک طراحی نسل دوم این خودرو است.

هوندا پایلوت ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند این برند ژاپنی به شمار می‌رود که طراحی متفاوتی نسبت به دیگر مدل‌های شاسی‌بلند هوندا دارد. با این حال نمای جلویی این خودرو و به‌ویژه محل تلاقی چراغ‌ها با جلو پنجره، طراحی بسیار آشنایی دارد که در هوندا CR-V نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما در بیشتر قسمت‌های پایلوت ۲۰۲۳، ظاهر جدیدی دیده می‌شود و همچنین سبک طراحی ستون C کمک کرده که این خودرو جعبه‌ای شکل‌تر و یکپارچه‌تر در ظاهر نشان دهد.

درون کابین پایلوت، هوندا برخی از عناصر طراحی نسل قبلی آن را با المان‌های مدرن امروزی ترکیب کرده است. دریچه‌های سیستم تهویه این شاسی‌بلند جدید به شکل قدیمی طراحی شده و این سبک طراحی با دریچه‌های تهویه توری‌مانند که برای سیویک، HR-V و CR-V جدید طراحی شده، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نیز به‌روزرسانی شده و اکنون با یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی در تریم استاندارد مواجه هستیم که در واقع یک اینچ کوچک‌تر از صفحه‌نمایش نسل قبلی است.

هوندا در سایر تریم‌های این خودرو از یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی بهره برده که در مقایسه با نسل قبلی بزرگ‌تر شده است. در بخش پایینی این نمایشگر یک سری کلید با ظاهری جذاب به چشم می‌خورد برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. کابین این خودرو امکانات بسیار کاربردی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد که قطعاً لذت سفرها را برای خانواده‌های پرجمعیت دو چندان خواهد کرد.

هوندا پایلوت 2023

سرنشینان می‌توانند از بخش‌های مختلف کابین که محفظه‌های کوچکی برای قراردادن اشیا تعبیه شده بهره ببرند. کنسول میانی نیز ابعاد بزرگ‌تری نسبت به قبل پیدا کرده و در سرتاسر کابین ۱۴ جا لیوانی دیده می‌شود که هشت عدد از آن‌ها برای قراردادن بطری آب نیز مناسب هستند. صندلی‌های جلو هوندا پایلوت ۲۰۲۳ به شکل فابریک مجهز به گرمکن بوده و تریم‌های TrailSport و Elite نیز گرمکن فرمان را نیز به رانندگان ارائه می‌دهند.

شاسی‌بلند جدید هوندا جادارتر از همیشه طراحی شده و فضای پا بیشتری در ردیف‌های دوم و سوم در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. باید اشاره کنیم که پشتی صندلی‌های ردیف دوم تا ۱۰ درجه امکان تغییر زاویه دارد و به صورت ریلی نیز حرکت می‌کند تا سرنشینان راحت‌تر به صندلی‌های ردیف سوم دسترسی پیدا کنند. با این حجم از ابعاد، پایلوت ۲۰۲۳ به فضای بار ۶۳۵ لیتر مجهز شده که اگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم را هم بخوابانید، این حجم به ۳۲۲۰ لیتر خواهد رسید.

 2023

این خودرو کابین جادارتری نسبت به رقبای خود داشته و در این میان تنها شورولت تراورس است که از کابین بسیار بزرگ‌تری بهره می‌برد. تریم‌های Sport ،EX و EX-L هوندا پایلوت ۲۰۲۳ به صورت فابریک با صندلی ردیف دوم نیمکت‌مانند عرضه می‌شود که به طور کلی هشت نفر را می‌توان در این تریم‌ها سوار کرد. اما تریم TrailSport صندلی‌های مجزا از هم در ردیف دوم دارد و کابین آن هفت نفره است. تریم‌های Pilot Touring و Elite این خودرو نوعی ترکیبی از مدل هفت و هشت نفره هستن؛ این یعنی صندلی میانی ردیف دوم امکان تاشدن و باز شدن داشته و می‌توان از آن در سه حالت مختلف بهره برد.

هنگامی که این صندلی باز باشد سه نفر می‌توانند در ردیف دوم این خودرو قرار بگیرند. اما اگر این صندلی را تا کنید، می‌توانید از پشتی آن به عنوان تکیه‌گاه دست و محلی برای قراردادن دو لیوان بهره ببرید. همچنین با باز کردن این صندلی به طور کامل فضای بیشتری برای دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم خواهید داشت.

هوندا پایلوت 2023

طبق اعلام هوندا، پایلوت ۲۰۲۳ قدرتمندترین و توانمندترین شاسی‌بلند این شرکت بوده که تاکنون تولید شده است. قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر V شکل بوده که می‌تواند حداکثر ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه باید اشاره کنیم که فورد اکسپلورر مجهز به پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخاری با ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور است و جیپ گرند چروکی L نیز از پیشرانه هشت سیلندر بسیار قدرتمندتر و پرگشتاور Hemi بهره می‌برد.

با این حال موتور ۳.۵ لیتری کاملاً جدید هوندا پایلوت ۲۰۲۳، در بخش سر سیلندر قطعات متحرک کمتری دارد و همچنین از طراحی جمع‌وجورتری نسبت به نسل قبلی برای افزایش ایمنی عابرین پیاده در تصادفات بهره می‌برد. قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد. تریم‌های Pilot Touring و Elite این خودرو به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده است.

هوندا پایلوت 2023

شاسی‌بلند جدید هوندا بر مبنای پلتفرم جدید پیکاپ سبک تولید شده است. پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی پیکاپ هوندا Ridgeline نیز بر اساس همین پلتفرم تولید و عرضه شود. از لحاظ مقاومت، این پلتفرم جدید در بخش جلویی و در بخش عقبی به ترتیب ۶۰ و ۳۰ درصد مقاوم‌تر شده است. همچنین عرض اکسل بسته به تریم سفارشی ۱.۱ و ۱.۲ اینچ و اکسل عقب نیز ۱.۴ تا ۱.۵ اینچ بیشتر شده است. اکسل جلو از سیستم تعلیق بازطراحی شده مک فرسون و اکسل عقب از سیستم تعلیق کاملا جدید مولتی لینک بهره می‌برد.

در مورد قیمت این خودروی جدید هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما تریم Sport نسل فعلی پایلوت با قیمت پایه‌ی ۴۰ هزار دلار روانه‌ی بازار شده است. بعید به نظر می‌رسد که هوندا قیمت‌‌های محصولات خود را برای سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

منبع: Motor 1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه